Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 150
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    De vraag is eigenlijk (weer): hoe komt hij hier terecht?

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    162

    Standaard

    Beste bump van de week

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    En, intussen over kunnen nadenken????

    Zeg het , ZEG HET NU!!!

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    dalton
    Member
    Laatste activiteit: 2 november 2004 13:07

    Ik denk dat ie nog lang zal nadenken ook

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Nou ja, dit is duidelijk iemand die een beetje met zichzelf overhoop lag he? Een soort roep om negatieve aandacht of zo.

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    196

    Standaard

    lieve boze man

  7. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Nou ja, dit is duidelijk iemand die een beetje met zichzelf overhoop lag he? Een soort roep om negatieve aandacht of zo.
    Ik heb het hele topic doorgelezen. Helaas blijft hij maar tegenstrijdige beweringen roepen en mensen beledigen waar het niet nodig is...

  8. #148
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Als er verder inhoudelijk niets toe te voegen is... gaarne niet meer reageren.
    Vragen => PM.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  9. #149

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Als er verder inhoudelijk niets toe te voegen is... gaarne niet meer reageren.
    Dan maar ff inhoudelijk reageren he?

    Ik vind dat je niet zomaar vast kan stellen of iemand een goede gitarist is (duh..). Dat verschilt per persoon, hoe goed je iemand vindt. Persoonlijk vind ik Yngwie Malmsteen een geweldige gitarist omdat hij zo snel kan spelen en vette stukken componeert, anderen vinden hem 'iemand die alleen een beetje snel noten kan poepen'.

    Toch lijkt het me dat er 2 hoofdpunten zijn waarop je een gitarist kunt beoordelen(misschien vergeet ik een aantal punten hoor):
    -techniek (gewoon, techniek: hoe snel/precies/foutloos je kunt spelen)
    -creativiteit (wat voor riffs/solo's iemand kan bedenken enz.)

    Verder spelen natuurlijk live-uitstraling, tone, gevoel in het spel leggen enz. ook mee, maar, zoals eerder gezegd, dit verschilt per persoon wat iemand mooi vindt.
    Dat geldt al helemaal voor toon. Daarom vind ik ook dat je bijvoorbeeld niet kunt zeggen 'deze gitarist heeft een slechte toon'. Iemand anders kan diezelfde toon prachtig vinden.

    Mijn mening over een dilemma uit 2004

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2006
    Locatie
    KillStraight
    Berichten
    153

    Standaard

    Ik werk als vrijwilger in een soos. Daar treden dus ook ieder weekend bands op. Varierend van de local loco's tot Van Dik Hout. Wat mij opvalt is dat je bij de soundcheck de "goede" muziekanten er al uit haalt.
    Danny Lademacher sloeg drie accoorden aan om te zien of alles het doet en er klinkt muziek. Er zit definitie, raffinement en de zogenaamde "toon" in. Het klink mooi en goed. De man speelt muziek op dat moment. En ik hou niet eens echt van zijn muziek. Vergelijk het met iets anders:
    Iemand kan met drie pennestreken een cartoon of beeld neerzetten. Een ander komt niet verder dan drie krassen op papier die niets voorstellen.

    En dat geldt ook voor muziek, of je een toon aanslaat of een "kras" op papier zet. Je bent een kunstenaar of niet. En als je dat hebt kun je het verder ontwikkelen. Kunstjes kun je aanleren.

    Mijn mening.
    Amen
    De Ark werd gebouwd door een eenzame amateur, de Titanic door een team van hooggeschoolde ingenieurs....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top