Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 150
  1. #1

    Standaard good or bad, luck of suck !

    volgens mij heb je twee soorten gitaristen:goeie en slechte en er zijn veel meer slechte dan goeie. Wat maakt iemand een goeie gitarist? Het geluid wat hij uit een gitaar krijgt, puur de toon. Iedereen krijgt geluid uit een gitaar, zelfs een aap, maar geluid is niet altijd muziek. De toon moet aan bepaalde voorwaarden voldoen wil het muziek worden. Ik kan het inmiddels al horen na 1 noot en het maakt geen reet uit hoeveel toonladders je kunt spelen en hoe snel je bent en hoeveel theorie je kent en al die onzin.
    Ik zou het zo willen omschrijven-de goeien krijgen een geluid wat als het ware naar binnen zuigt, zoals een plus en min van een magneet. de slechten krijgen een geluid wat afstoot zoals twee plussen of twee minnen.
    All you wannabees, buig maar eens een snaar en luister maar eens echt goed en vergelijk het maar eens goed met wat vakmannen.
    Of je hebt het of het verschil is mijlengroot en eigenlijk niet om aan te horen.
    Waarom heeft de een het wel en de ander het niet? Ik heb echt geen idee
    het valt in elk geval niet te leren zoals al die gitaarleraren beweren. volgens mij heeft het te maken met de trillingen die een lichaam en vingers transformeren naar gitaar en die zijn bij iedereen verschillend.
    maar ja, het is moeilijk om toe geven dat je eigenlijk alleen maar een hoop herrie kunt maken ipv muziek.
    a penny for your thoughts !
    mudbone

  2. #2

    Standaard

    dubbelpost?!? Ik heb net gereageerd op je post onder "muzikanten/diversen"... :-?

  3. #3

    Standaard

    Heu dalton wat voor type ben jij. Gitarist of tuinman :razz:

  4. #4

    Standaard

    Delerium Tremens?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    hey dalton? ben jij dan een goeie of een slechte gitarist?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    337

    Standaard

    Hier op gitaarnet valt het me op dat iedereen het over toon en geluid heeft. Totaal irrelevant. Je moet natuurlijk je techniek op orde hebben, maar dat is heel iets anders dan 'toon' of geluid. Ik geef zelf liever 50 euro uit aan een paar muziekboeken, die mij in staat stellen een betere gitarist, muzikant en componist te worden, dan tienduizend euro aan apparatuur waar je een betere toon mee kan behalen. Je moet toch ook interessante muziek kunnen maken? Wat boeit zijn intrigerende stembewegingen, spannende melodieën. Een uitgedachte compositie. Of abstracter: expressie, schoonheid. Daarbij moet de uitvoerende natuurlijk ook goed kunnen spelen, d.w.z. zijn instrument zo beheersen dat hij zelf kan besluiten welke noten hij speelt en hóe hij ze speelt. Als je een CD op gaat nemen, doe je dat bij een studio, waar je samen met een expert een perfect geluid kan krijgen.

    Je natuurkundige stelling(en) kloppen volgens mij niet. Zoals je ze hier poneert zijn ze onzin. Misschien kan je ze beter uitleggen. Ik geloof wél dat de meeste mensen in staat zijn hun spel goed te leren beheersen. Niet iedereen heeft daar echter de motivatie voor. Als je een goede gitaarleraar hebt, en zelf de wil om te leren, staat niets je in de weg om je instrument te beheersen.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    99

    Standaard

    Hey Dalton,

    Je kan eerder deze vraag niet algemeen beantwoorden en zal waarschijnlijk leiden tot een oneindige discussie.

    Het woord 'goed' of 'slecht' kan niet algemeen worden gedefineerd en ben daarom van mening dat een gitarist word beoordeeld aan dat gene waar een beoordeler waarde aan hecht.

    Eigenlijk heb je zelf het antwoord al gegeven. RW
    ~ If music could bring peace on earth I would play twenty-four seven ~ http://www.guitwood.tk

  8. #8

    Standaard

    Noch boeken en theorie noch apperatuur kunnen je geluid veranderen, ee aap in een pakje blijft een aap . en ja, er is wel zoiets als een goeie en een slechte toon. Elke band of artiest met enige vorm van succes en aanhang(buiten de gebruikelijke vrienden en familie, want die vinden toch alles wat je doet 'harstikke leuk') maakt muziek met 'goeie' tonen, los van hoe die muziek in elkaar zit. Het heeft niet zoveel te maken met compositie, als het een goeie toon heeft klinkt alles en heeft het kans succesvol te zijn. neem de riff van satisfaction bv,die kan iedereen spelen, maar weinigen krijgen die toon waar je direct een dikke lul van krijgt...dat bedoel ik....reacties? kom op dan, roep ns wat interessants!
    mudbone

  9. #9

    Standaard

    Noch boeken en theorie noch apperatuur kunnen je geluid veranderen, ee aap in een pakje blijft een aap . en ja, er is wel zoiets als een goeie en een slechte toon. Elke band of artiest met enige vorm van succes en aanhang(buiten de gebruikelijke vrienden en familie, want die vinden toch alles wat je doet 'harstikke leuk') maakt muziek met 'goeie' tonen, los van hoe die muziek in elkaar zit. Het heeft niet zoveel te maken met compositie, als het een goeie toon heeft klinkt alles en heeft het kans succesvol te zijn. neem de riff van satisfaction bv,die kan iedereen spelen, maar weinigen krijgen die toon waar je direct een dikke lul van krijgt...dat bedoel ik....reacties? kom op dan, roep ns wat interessants!
    en ja daarom vind ik mezelf een slechte gitarist.
    mudbone

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    337

    Standaard

    Ik vind dat je jezelf en anderen zo wel wegcijfert. Denk je, puur biologisch en natuurkundig redenerend, niet dat iedereen een riffje op dezelfde manier zou kunnen leren?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top