Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2003
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    32

    Standaard

    Mooie bas!!
    De kosten voor een versterker kun je je mijns inziens best besparen. In de studio kun je elke bas gewoon rechtstreeks in het mengpaneel inprikken of eventueel een simpel voorversterkertje gebruiken. Dit is in elke studio zowat standaard aanwezig. Mijn ervaring is dat dit ook uitstekend klinkt, je krijgt puur de sound van je bas. Met de moderne studioapparatuur kun je daarna nog zoveel met je geluid doen, je zult een echte basversterker niet missen.
    Ook live heb je in de meeste situaties geen versterker meer nodig vind ik. Er moet natuurlijk wel een fatsoenlijke P.A. aanwezig zijn dan en een D.I. boxje. In een van mijn bands doe ik dit ook altijd en het werkt prima, als monitor gebruik ik een drummonitor. Scheelt ook weer met sleepwerk!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.137

    Standaard

    mjah, maar niet iedereen heeft de beschikking over al die dure aparatuur!

    ik zelf speel altijd met mijn hartke stack als monitor...

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2003
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    32

    Standaard

    Dure apparatuur, waar heb je het over??? Mijn verhaal komt er (simpel gezegd) op neer dat je in veel situaties aan de volgende apparatuur genoeg hebt:
    Basgitaar + Kabel
    Dit heb je toch minimaal nodig om jezelf bassist te noemen meen ik. (en daar is dit forum toch voor). Welke dure apparatuur zie jij bleak?

  4. #14

    Standaard

    Persoonlijk vind ik het maar bagger als ik mezelf alleen door de PA heen gooi.
    Ik mis toch de "rumble" die het bassist zijn zo leuk maakt. (aangezien PA monitoren die "rumble" vaak toch niet lekker kunnen geven)
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
    Persoonlijk vind ik het maar bagger als ik mezelf alleen door de PA heen gooi.
    Ik mis toch de "rumble" die het bassist zijn zo leuk maakt. (aangezien PA monitoren die "rumble" vaak toch niet lekker kunnen geven)
    + 1.000.000

    Er is niks, maar dan ook niks, wat een lampenversterker vervangt!!
    Die sound, feel en 'rumble' heb'k nog niet kunnen vervangen door een simpele DI... ik heb nochthans al redelijk wat stage-ervaring en met de band hebben we redelijk wat tijd in studios doorgebracht...
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phyrexian
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
    Persoonlijk vind ik het maar bagger als ik mezelf alleen door de PA heen gooi.
    Ik mis toch de "rumble" die het bassist zijn zo leuk maakt. (aangezien PA monitoren die "rumble" vaak toch niet lekker kunnen geven)
    + 1.000.000

    Er is niks, maar dan ook niks, wat een lampenversterker vervangt!!
    Die sound, feel en 'rumble' heb'k nog niet kunnen vervangen door een simpele DI... ik heb nochthans al redelijk wat stage-ervaring en met de band hebben we redelijk wat tijd in studios doorgebracht...
    Ja, leuk als je een basje staat te proberen en ze sluiten je aan op een dikke Trace Elliot all-tube versterker en alles klinkt zo iel.
    En dat je dan aan die knoppen begint te pielen. Een keer aanslaat
    *RUMBLE* En dat het plafond nog net niet naar beneden komt en je gelijk weer weet waarom je ook alweer basgitaar speelt
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top