Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    emielow
    Guest

    Standaard

    ja ik was laatst zo'n ding aan het uitproberen, en ik kwam erachter dat als je de level knop helemaal open draait, en de gain helemaal naar links (en een beetje klooien met de eq, je een donders VET geluid krijgt!
    maar hoe komt dat? kun je dat ook op een andere manier krijgen, zonder dat je een overdrive pedaal hoeft te kopen ? ik bedoel, wat doet het pedaal dan precies?

    en nog een vraagje, kun je voor je bas gewoon een gitaar distortion pedaal gebruiken? de overdrive vond ik iets te feel op fuzz lijken. ik moet distortion hebben, net als bijv around the world van de peppers. ik heb nu zo'n multieffect ding van zoom 506 bass. maar die ruist een beetje te veel, en ik gebruik toch alleen maar de distortion dusch kan ik beter een degelijk distortion pedaal kopen. maar de vraag is welke?

  2. #2

    Standaard

    Boss heeft een leuk basdistortionpedaaltje. Kheb 'em een paar maanden terug uitgetest en hij beviel goed, eigenlijk niets negatiefs over te melden.
    Je kan ook een gewoon gitaardistortionpedaal gebruiken, maar dies ontworpen met een gitaar in het achterhoofd en geeft vooral bij de lage tonen op een bas geen lekker geluid (vind ik dan). En ze ontwerpen niet voor niks basdistortionpedaaltjes... (die van boss was dacht ik fl 200,- toen ik 'em testte)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Ik had een BOSS ODB-3.. maar die heb ik laatst ingeruild voor een Hughes & kettner Tubefactor.. en die klinkt VEEL (!) beter imo.

    de boss heeft een hele ranzige fuzz-like brei die je zo naar binnengepropt krijgt..

    de H&K heeft een cleane TUBE (!) overdrive, waar je nog heel goed hoord wat je speelt.

  4. #4
    emielow
    Guest

    Standaard

    ja maar hoe zittu nou met de gain knop dicht en de level open? waarom is dat geluid dan zo vet?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    omdat ie dan die dikke brei niet heeft :wink:

  6. #6
    emielow
    Guest

    Standaard

    jaaaaaaa dat snappik ook nog ja. maar als je de level knop niet opedraait is het lang nie zo vet

    dusch??....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Elke overdrive heeft gewoon zijn kenmerken.. hou het daar maar op..

    Als je b.t.w. een goede overdrive voor bass zoekt.. ga dan eens kijken naar de Hughes & kettner Tubefactor or de Electro Harmonix Big Muff PI. die klinken stukken beter.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2002
    Locatie
    Arnemuiden en DenHaag
    Berichten
    391

    Standaard

    ja, ik heb ook zo'n zoom 506 ding, das een leuk apparaatje hooor, je kan er meer mee dan je denkt, een beetje chorus over je distortion kan ook wonderlijk klinken.

    ik zoek alleen nog zo'n los controlepedaal voor er bij zodat je de wah- en het volume kan regelen.

    groeten en dahheej

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    multi-effect pendalen moet je VER (!) vandaan blijven.. ik heb ook een zoom 506 gehad, en dat ding had me toch een kutgeluid.. jezus christus..

    losse, analoge pendaaltjes.. daar kun je veel meer mee..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2002
    Locatie
    Neeritter
    Berichten
    105

    Standaard

    Op 2002-05-21 22:27, schreef AllodoX:
    multi-effect pendalen moet je VER (!) vandaan blijven.. ik heb ook een zoom 506 gehad, en dat ding had me toch een kutgeluid.. jezus christus..

    losse, analoge pendaaltjes.. daar kun je veel meer mee..
    Helemaal mee eens!!!!!
    Maar van de andere kant, een Multi-FX kan voor de beginnende gitarist errug handig zijn. Veel effecten in één goed betaalbaar bakkie. Het geluid is idd minder, tenzij je voor de echte dure multi-FX gaat. Ik ben begonnen met een Zoom 1010, maar die ligt nu sinds een jaar stof te vangen. Iemand beginnend hiero, die nog geen FX heeft....? laat maar een berichtje achter :razz:

    Enfin, ik heb dus een hekel aan Multi FX, maar het heeft af en toe zo zijn voordeeltjes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top