Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Als je kijkt op music123.com of eBay dan zie je daar gitaren voor absolute spotprijsjes. Alleen ben ik een beetje wantrouwig tegenover kopen via internet. Weet iemand wat de risico's en extra kosten en voordelen/nadelen zijn van gitaren kopen via internet ???

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    153

    Standaard

    Hoi,
    Het is natuurlijk heel aantrekkelijk om via internet te kopen. Maar bedenk wel dat je het belangrijkste van een gitaar wel kunt vergeten, namelijk: HET GELUID
    je weet helemaal niet hoe zo'n instrument klinkt.Dus lijkt het me het beste dat je een gitaar gewoon in de winkel koopt.

    groetjes
    Erik

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Klopt,gitaren zijn nogal smaak gebonden en daar kan nogal eens iets mee aan de hand zijn.
    Een amp of iets dergelijks is geen probleem om te kopen via internet.De meesten weten immers van te voren wat voor geluid ze willen en wat die amp voor geluid produceerd.
    En de meesten zal het ook een worst zijn of er een krasje op een amp zit. Maar een kras op een gitaar is iets anders he!
    Probeer vooral met gitaren eerst dat ding te mogen bekijken voor de aankoop.
    (ivm. kromme halsen,etc....)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2001
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    151

    Standaard

    Zou zelf nooit een gitaar kopen via Internet. Ik wil 'm eerst ruiken, voelen en natuurlijk horen!

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    46

    Standaard

    Dollarkoers 2,50
    Reken maar uit wat het kost

  6. #6

    Standaard

    bij Music123.com heb je volgens mij 30dagen niet-goed-geld-terug-garantie. hoe het dan met de verzendkosten zit weet ik niet maar als je die dan niet hoeft te betalen kan je 't natuurlijk altijd proberen... Via Ebay zou ik echter niet doen omdat je dan die gitaar niet meer terug kan sturen

  7. #7

    Standaard

    bedenk wel dat je invoerrechten en BTW moet betalen als je een gitaar ofzo uit Amerika wilt halen..

    dan wordt het meteen een STUK duurder :smile:

  8. #8

    Standaard

    nee gitaren moet je niet kopen via het net.


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik doelde vooral op music123.com, dat zijn nieuwe gitaren en dan echt belachelijk goedkoop (IbanezRG vanaf 200$ en een ESP LTD Explorer voor 200$). De gitaren zijn dus al goed, en van de meeste gitaren waar ik interesse in heb, weet ik heus wel hoe ze klinken en spelen. Enne, die dollarkoers gaat denk ik niet zo hoog blijven (je weet wel, recessie + invoering euro + het voorval van dinsdagmiddag zullen niet echt bevordelijk zijn voor de dollarkoers) dus het zal al snel een dollar van ongeveer 1,80 zijn (mijn schatting) en dan kost zo'n Ibanez RG 200x1,80=360,- +BTW=440,- +verzendkosten =500,- dus je zal uiteindelijk zo'n 500 tot 600 piek kwijt zijn voor een gitaar die in Nederland toch wel wat meer centjes kost.

    Vandaar dus deze vraag, want in theorie is het erg aantrekkelijk he

  10. #10

    Standaard

    maak er maar 800 piek van
    (als je zo'n belachelijk gunstige dollarkoers rekent... :razz

    je moet BTW en invoerbelasting betalen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top