Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Gitaar kopen

  1. #1

    Standaard Gitaar kopen

    Oke, deze vraag is al ontelbare keren gesteld en herhaald maar ik ga hem lekker nog een keer stellen.

    Ik ga een gitaar kopen.
    Gewoon voor erbij (ik speel zelf basgitaar). Ik wil leren gitaar spelen zodat ik ook gitaarlijnen kan gaan spelen en opnemen bij mijn eigen creaties.

    Maar ik zit (arme student als ik ben) aan een ZEER beperkt budget.
    Maximaal 200 euro voor de gitaar (en dan moet er voor rond de 30/40 euro wel een super simpele gigbag bij te kopen zijn)
    Ik zeg MAXIMAAL liefst zelfs nog iets lager.

    Stijlen:
    Punk
    Rock
    Maar vooral bovenal METAL!
    (dus eigenlijk van het hele hoge felle springerige punk totaan lage grommende metal)

    Welke gitaar/gitaren is/zijn dan aan te raden om eens te proberen?
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 januari 2003
    Locatie
    Breukelen
    Berichten
    1.687

    Standaard

    kijk eens naar een Ibanez RG model of een Yamaha pacifica of iets dergelijks. iets met humbuckers in ieder geval; dan zit je al een heel eind in de richting.

    ik denk dat je bijvoorbeeld aan zo´n rakkertje wel een goede kluif zult hebben: http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...zoek=ibanez RG

    mijn advies: kijk vooral tweedehands! komt best wat leuks langs!
    Als ik al wat in een band doe, dan is dat hoofdzakelijk als entertainer...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2003
    Locatie
    Haarzuilens
    Berichten
    436

    Standaard

    Je moet denk ik sowieso naar een 2ehands gitaar op zoek gaan, aangezien je voor onder de 200 euro haast geen fatsoenlijke nieuwe kan kopen (dat zijn allemaal beginnersgitaartjes, en die doen het instrument geen eer aan). Het lijkt mij het verstandigste om een gitaar te zoeken met humbuckers (dubbelspoel-elementen dus), aangezien die het geschikste zijn voor de stijlen die je noemt.

    Met jouw budget zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Ibanez RG270 of misschien zelfs een RG320/RG370 op de bekende 2ehands-sites. Verder zijn er ook nog andere merken zoals Jackson en Epiphone, maar van die laatste denk ik niet dat je veel kan vinden onder de 200 euri.

    Een paar suggesties:
    http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...tm?zoek=Ibanez

    http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...banez&oudei=20

    http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...banez&oudei=20

    http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...m?zoek=Jackson

    //edit: Diedo was me voor, maar misschien heb je toch wat aan de links??
    "Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and it was dancing
    naked on a harpsichord singing "The Cunning Plans are here again!"." - Ebenezer Blackadder

  4. #4

    Standaard

    Ik weet wat humbuckers zijn
    Ik zal inderdaad ook 2e hands kijken. Ik heb alleen een hekel aan die gruwelijk dunne nekjes van Ibanez dus die vallen eigenlijk af.
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2003
    Locatie
    Haarzuilens
    Berichten
    436

    Standaard

    Hmm... ik denk dat je dan zou moeten kijken naar een Epiphone bijvoorbeeld. Ik vrees dat je je budget dan wel omhoog zal moeten gooien.

    //edit: ik zie nu dat er op marktplaats nog wel een paar Epi's voor jouw budget te krijgen zijn.
    "Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and it was dancing
    naked on a harpsichord singing "The Cunning Plans are here again!"." - Ebenezer Blackadder

  6. #6

    Standaard

    Een groter budget zou me gewoon eigenlijk niet uitkomen arme student als ik ben

    Maar mijn oog viel zojuist op een Dean EVO XM (de goedkoopste Dean EVO op de Feedback site)
    Is dat iets? Of verraad die lage prijs dat het niet zo denderend is?

    (en ik moet serieus wennen aan het feit dat de smilie hier anders is dan op scholieren.com ops: )
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2003
    Locatie
    Haarzuilens
    Berichten
    436

    Standaard

    Ik persoonlijk heb geen ervaring met Dean. Ik vermoed dat de budgetmodellen niets beter of slechter zijn dan de budgetmodellen van een willekeurig ander merk.
    "Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and it was dancing
    naked on a harpsichord singing "The Cunning Plans are here again!"." - Ebenezer Blackadder

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vexx
    Ik persoonlijk heb geen ervaring met Dean. Ik vermoed dat de budgetmodellen niets beter of slechter zijn dan de budgetmodellen van een willekeurig ander merk.
    Mwa, de specs op de site spreken over Mahonie body, maple neck, rosewood toets.
    (maar verder niks uitsprekender)
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2002
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    8.611

    Standaard

    dan heb je wel klotemahonie, klote maple en klote rosewood
    die goedkoopste deans zijn niet zulke fijne gitaren, ik zou zeker voor die ibanez rg550 gaan, al is het alleen al omdat je m eventueel voor 200-250 door kan verkopen als ie je niet bevalt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2002
    Locatie
    meerhout , belgië
    Berichten
    579

    Standaard

    en een olp ?
    Die zijn daar toch ideaal voor , kheb de mijne ook altijd als back up gebruitk voor mijn gibson. Maar alles is nu een rij achteruit geschoven met de komst van mijn sg special.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top