Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31

Discussie: @ the Mule

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Uiteraard wil ik ff reageren. Met Stanley Clarke ben ik het inderdaad met je eens dat hij wel erg veel hoog in zijn sound heeft, maar (naar mijn maatstaven) hoe goed de beste man ook is -laat dat voorop staan- ...er mist iets in de sound van hem. Een bas moet grommen...etc... dat doen die volgeëlectronischte (het is geen woord, maar bij deze dan een nieuw woord in de NL'se taal) bassen hebben heel weinig relatief meer aan het hout. Daarom vind ik die houtsoorten te duur... als je er een supersound mee krijgt -jaja...dit is subjectief, ik weet het- prima, maar bij Alembic domineert het electronische karakter gewoon. En daar houd ik niet van...en heel veel mensen met mij denk ik.

    Laten we het erop houden dat ik nogal vintage ingesteld ben ....

    Oh ja...die kerel van Graceland speelt wel op een fretless he? Ik heb hem op een documentaire gezien gedurende die opname-sessies en dat was definitely geen Alembic. Misschien dat ie wel eens op zo'n ding gespeeld heeft, maar niet de hele opname!
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Teng
    Uiteraard wil ik ff reageren. Met Stanley Clarke ben ik het inderdaad met je eens dat hij wel erg veel hoog in zijn sound heeft, maar (naar mijn maatstaven) hoe goed de beste man ook is -laat dat voorop staan- ...er mist iets in de sound van hem. Een bas moet grommen...etc... dat doen die volgeëlectronischte (het is geen woord, maar bij deze dan een nieuw woord in de NL'se taal) bassen hebben heel weinig relatief meer aan het hout. Daarom vind ik die houtsoorten te duur... als je er een supersound mee krijgt -jaja...dit is subjectief, ik weet het- prima, maar bij Alembic domineert het electronische karakter gewoon. En daar houd ik niet van...en heel veel mensen met mij denk ik.

    Laten we het erop houden dat ik nogal vintage ingesteld ben ....

    Oh ja...die kerel van Graceland speelt wel op een fretless he? Ik heb hem op een documentaire gezien gedurende die opname-sessies en dat was definitely geen Alembic. Misschien dat ie wel eens op zo'n ding gespeeld heeft, maar niet de hele opname!
    Het zijn niet allemaal dure houtsoorten, als je een mahonie body wilt met een maple topje kan dat. Alleen solid essen of esdoorn voor de body trouwens ook. En dat het electronische karakter het houtige karakter overheerst, tja, dat kan je alleen beoordelen als je er zelf eens echt ingedoken bent (wat ik betwijfel). Ik kan uit ervaring zeggen dat dat niet het geval is, zelfs niet bij de knoppenfabriek van de Series I en II modellen. En ik heb dat rijtje namen tenslotte niet als exclusieve Alembic-endorsers gepresenteerd, maar als langdurige (meer dan een 'one night stand') tevreden gebruikers, en om aan te tonen dat het veelzijdige beestjes zijn, die veelbesproken Alembics...

    (enne, smaken verschillen, gelukkig maar - maar moet ik nou elke keer als in een topic het woord 'Alembic' voorkomt me gaan liggen verdedigen tegen steeds dezelfde vooroordelen en papegaaienpraat?)

  3. #13

    Standaard

    Ach, ik heb er nog nooit een bespeeld dus ik doe geen uiting over de kwaliteit maar die zal voor die prijs wel dik in orde zijn.
    (en hebben ze niet toevallig een niet goed geld terug? Of is het 'niet goed geld weg' )

    Maar zelfs al is die kwaliteit dik in orde dan hebben ze nog steeds teveel knopjes :razz:
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
    Maar zelfs al is die kwaliteit dik in orde dan hebben ze nog steeds teveel knopjes :razz:


    Ik vind drie (waarvan 2x volume) anders best bescheiden, zelfs een eend kan tot drie tellen (je weet wel: 1,2,3,veel... :wink

  5. #15

    Standaard

    Ja, maar voor 3 knopjes ga ik geen paar duizenden euro's neerleggen :razz:
    Shit, dan betaal je dik 4000 euro voor een Alembic bas en dan krijg je maar 3 knopjes? WAARVAN 2 VOLUME? Wat is dit? Alemic starterpakket inclusief gigbag, plectum, stemapparaatje, 15watt versterker, snoeren, strap en status?
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
    Ja, maar voor 3 knopjes ga ik geen paar duizenden euro's neerleggen :razz:
    Shit, dan betaal je dik 4000 euro voor een Alembic bas en dan krijg je maar 3 knopjes? WAARVAN 2 VOLUME? Wat is dit? Alemic starterpakket inclusief gigbag, plectum, stemapparaatje, 15watt versterker, snoeren, strap en status?
    :-D Geen starterspakket, maar z.g.a.n. voor ietsje meer dan een kwart daarvan... :-D
    (niemand hoort mij beweren dat je een Alembic nieuw moet kopen :wink

  7. #17

    Standaard

    Voor ietsje meer dan een kwart daarvan haal ik liever een 2ehands stingray *zwijmel*

    Al blijf ik ook een groot basslab fan
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  8. #18
    emielow
    Guest

    Standaard

    kheb laatst nog even een live cdtje van level 42 geluisterd, en de sound van mark king vinnik dus echt wel V . E . T . !!!

    waar speeltie precies op?

    ik hoorde ook dat ie om het half uur nieuwe snaren er op zou zetten, dan heb je die sound ook al redelijk te pakken natuurlijk. maar kun je die sound ook krijgen met oude ralle snaren?

  9. #19
    emielow
    Guest

    Standaard

    kheb laatst nog even een live cdtje van level 42 geluisterd, en de sound van mark king vinnik dus echt wel V . E . T . !!!

    waar speeltie precies op?

    ik hoorde ook dat ie om het half uur nieuwe snaren er op zou zetten, dan heb je die sound ook al redelijk te pakken natuurlijk. maar kun je die sound ook krijgen met oude ralle snaren?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Mark King heeft lang op Alembic Series II bassen gespeeld, pas later is hij op Jaydee (JD) (o.a. de Supernatural) overgestapt, vanwege het lagere gewicht en de iets vettere sound (humbuckers vs. de single coils van de Alembics).


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top