Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31

Discussie: @ the Mule

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 april 2004
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    5.426

    Standaard @ the Mule

    nieuw op Gitaarnet, door the Bass Connection: een Alembic F1-X (pre-amp)

    The Mule, voel je je geroepen?
    nielsduursma: "je ziet eruit als een hippie en dat ben je ook min of meer"
    hoofd: "Een aap met een blauwe balzak, dat klinkt als Richwoodje!"
    Jeroen_TRC:"Richwoodje bijvoorbeeld is een goede gast die van geweldige muziek houdt maar een beetje autistische trekjes heeft"

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Nah, beetje boel geld, zou ik me liever een Alembic Super Filter voor aanschaffen...
    (maar thanx anyway )

  3. #3

    Standaard

    Heb je deze ooit eerder gezien the Mule?


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prs
    Heb je deze ooit eerder gezien the Mule?

    Ja, ik ken die foto wel. Maar het kan nog extremer, wat dacht je hiervan?









    Moet ergens tussen de 20.000 en 30.000 euro gekost hebben. Mijn persoonlijke mening? Way too much!
    Ik vind hem behoorlijk 'apart', wel knap gemaakt natuurlijk, maar mooi...

  5. #5

    Standaard

    Ik snap dan alleen niet....
    Waarom een 4snaren hals fretted en een 6snaar fretless...
    Doe ze dan in gelijke aantallen snaren :s
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Wat is er nou aan Alembic...wees eerlijk. Sorry hoor...als er iets is wat Alembic mist is het wel soul, wat essentieel voor een vette bassound is.

    Teveel knopjes, te dure houtsoort en veeeeeeeel teveel electronica. Op de Alembic Stanley Clarke signature (zoiets zal dat ding wel heten denk ik) heb ik nog nooit zo'n smalle spacing gezien. Het is net een gitaar!!! 't Is toch geen bas? En dan die klotensound... ik ben op North Sea Jazz geweest en ik kon wel huilen van Clarke's sound...wat een drama een treurnis. Die kerel moet gitaar spelen en niet bas. Wel contrabas trouwens...hehe :lol:

    Mijn statements...defend yourself!

    Een echte bas moet grommen - Alembic plokt en klept
    Een echte bas moet duidelijk de toon van het hout weergeven - Alembic doet dat niet
    Een echte bas moet betaalbaar zijn - Alembic is dat niet


    Dankzij Stanley Clarke en Mark King is dat merk uit het slop geholpen, doordat het door die lui populairder werd, daarvoor kreeg het geen poot aan de grond en dat lijkt mij genoeg zeggend.

    Mule > geen personal attack, maar dit wilde ik toch ff kwijt. Alembics moeten maar als bijzettafeltjes gebruikt worden, anders niet. Of snijplank.
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Teng
    @#$%^! Alembic ^%$#@!
    Nou nou, het zit/zat je nogal hoog kennelijk? :wink:

    Ik voel me toch geroepen om een grondige reactie neer te pennen, zou het erg op prijs stellen als jij daar minimaal nog even op wilt reageren, is het niet voor de kat z'n viool geweest...

    Ik merk in de eerste plaats dat je je mening vooral op Stanley Clarke en zijn geluid en instrumenten baseert. Nou is zijn techniek erg indrukwekkend, maar zijn actuele geluid heb ik zelf ook nooit helemaal begrepen. Ik denk dat hij in de loop der tijd een gehoorsbeschadiging heeft opgelopen, waardoor hij steeds meer hoog moet bijdraaien om zijn geluid in zijn hoofd te kunnen horen. Op oudere studio en live opnamen zoals het 1976-1977 live album en het meesterwerk 'School Days' is zijn geluid veel voller en gebalanceerder. Ook voor zijn Return To Forever tijd (check 'Romantic Warrior') geldt dit. Zowiezo vind ik hem halverwege de jaren 70 op z'n top: wild, spontaan, vrolijk en supercreatief in z'n spel...

    Nou even in het algemeen. Als mensen zeggen dat (alle) Alembics 'soul' missen, heb ik altijd het idee dat er vooral gepapegaaid-, en bar weinig uit eigen ervaring gesproken wordt. Nou is het aantal knopjes, gebruikte electronica en houtsoorten vooral een kwestie van persoonlijke smaak, en letterlijk alles is mogelijk. Ook stringspacing is iets wat helemaal aan de klant is om te bepalen. Tegenover jouw mening kan ik dus makkelijk mijn eigen mening, maar moeilijk objectieve argumenten plaatsen. Zo werkt het nou eenmaal niet. Kijk, vooroordelen en persoonlijke voorkeuren laten zich op papier maar heel moeilijk wegpoetsen. Je zal toch eens een kans moeten grijpen om wat verschillende modellen naast elkaar te zien en te vergelijken. Dus mocht je eens in de buurt zijn...

    Mijn eigen twee favoriete Alembics 'for life' (de andere twee staan als puntje bij paaltje komt nog ter discussie) barsten van de SOUL en hebben een maple body, maple hals zonder laminaten en een walnoot topje. That's it, simpeltjes toch? Nu heeft eentje een behoorlijk electronica-arsenaal aan boord, waar echt alles wat je maar wilt uit te halen is, diepe grom, helder hoog, prachtig mid, echt zonder overdrijven ALLES. En da's nou net ook de configuratie die ook SC op zijn bas heeft (Series I). Alleen kiest hij om zijn eigen redenen voor zijn eigen sound. Maar om Alembics eenzijdig te noemen en over 1 kam te scheren, dat gaat er bij mij niet in. Mijn andere 'altijd voor het grijpen' bas heeft slechts drie knoppen: volumepot per element en 1 low-pass filter (Alembics IMHO superieure versie van tone). Als je het over 'the sound of wood' hebt, daar kan zelfs Warwick nog een hele flinke punt aan zuigen!

    Tot zover het verhaal van teveel knoppen en electronica wat mij betreft. Conclusie is dat met een zeer klantgerichte instrumentbouwer als Alembic letterlijk alles kan, van simpel down to earth tot intergalactisch over the top.

    En wat is nou een echte bas? Volgens jou blijkbaar simpel (qua hout en knopjes) en niet te duur. Tja, dat zijn hele volksstammen niet met je eens, en net zoveel anderen mischien wel. Het leuke is dan dat je desondanks allebei iets bij Alembic kan vinden. Betaalbaar betekent letterlijk dat iemand bij machte en/of bereid is om ervoor te betalen, en dat is dus erg relatief. Dit geldt trouwens ook voor merken als Fodera en de simpele Fenderklonen Sadowsky, en zelfs het oer(simpele) Fender kan je portemonnee flink leegschudden als je het ze toelaat...

    Alembic lijdt tenslotte erg onder het gegeven dat de meeste mensen (en jij hier ook weer) niet verder komen dan Stanley Clarke en Mark King als beroemde spelers. Maar laat ik nou nog eens wat namen noemen, en reageer dan nog eens op 'het Alembic geluid' wat jij denkt te kennen:
    - John Paul Jones (Led Zep)
    - Phil Lesh (Grateful Dead)
    - Jack Casady (Jefferson Airplane)
    - John Entwistle (The Who)
    - Jimmy Johnson (James Taylor Band)
    - Tom Fowler (Mothers of Invention)
    - Victor Wooten (jazeker, die is op een Series I begonnen en gebruikt hem nog regelmatig live en in de studio)
    - Armand Sabal-Lecco (Paul Simon - Graceland, wel bekend zeker? :wink
    - Greg Lake (E.L.P.)
    - Jermaine Jackson (Jackson 5)
    - The Brothers Johnson (same)
    - Peter Steele (Type O Negative)
    - Jason Newstead (Metallica)
    - Alien Ant Farm (same)
    - Counting Crows (same)
    - Parliament/Funkadelic (same)
    - Mothers Finest (same)

  8. #8

    Standaard

    Ik wil even hier binnenvallen dat Tye Zamora op album en live toch zijn Fender 6snaar gebruikt (Alien Ant Farm)
    Hij kan er wel een hebben maar erg veel gebruikt ie em niet

    En Jason Newstedt heeft zo'n beetje alles wel gebruikt dus dan moet je ook even precies vertellen in welke periode hij Alembic heeft gebruikt want voor je het weet zit je zijn Sadowsky's te beoordelen als Alembics :P
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
    Ik wil even hier binnenvallen dat Tye Zamora op album en live toch zijn Fender 6snaar gebruikt (Alien Ant Farm)
    Hij kan er wel een hebben maar erg veel gebruikt ie em niet


    Check ook de extra DVD die bij TruAnt zat, allemaal Alembic wat de klok slaat. Een maand of 8 geleden heeft hij deze bas 'moeten' verkopen via eBay vanwege de endorsement van Fender. Sindsdien is hij inderdaad Alembic-loos, maar vind je die nieuwe signature Fender ook niet erg on-Fender en verdraaid veel lijken op... :wink:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
    En Jason Newstedt heeft zo'n beetje alles wel gebruikt dus dan moet je ook even precies vertellen in welke periode hij Alembic heeft gebruikt want voor je het weet zit je zijn Sadowsky's te beoordelen als Alembics :P
    ...of andersom :wink:



    Alle info verder:

    http://www.jasonfan.com/jasonsgear.htm

  10. #10

    Standaard

    Die nieuwe signature fender hebben ze juist gemaakt omdat ie on-fender is. (zeg nou zelf, doe mij die signature maar boven elke J en P bass die er van fender is. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon komen omdat ik in gevecht ben geweest met elke J en P bass die ik heb kunnen vinden zonder er ook maar een lekker geluid uit weten te krijgen)

    Verder heb ik Alien Ant Farm niet eerder gezien dan dat hij met die fender speelde. My bad dus ops: (en achteraf babbeltje totaal onverwacht is natuurlijk netjes het contract aanhouden geweest )


    Verder heeft Jason zo asociaal veel bassen dat ik niet meer bij kan houden welke hij waar nou heeft gebruikt. Die keer dat ik em zag speelde hij op een Sadowsky 5snaar (die als hij net zo speelt als dat ie eruit ziet wat mij betreft bij de Fender J-bass V in de kast mag komen te staan :P)

    (verder heb ik nooit op alembics gespeeld maar ik heb serieus een broertje dood aan basgitaren met meer dan 5 knoppen. Liefst nog minder. Dat idee van Mark Hoppus bass met slechts 1 volumeknop zou ook perfect bij mij passen. Alleen mijn volume open draaien, mijn versterker EQ afstellen en de rest doe ik wel met mijn vingers. Helaas is die bas ook enorm bagger. Maar dat ben ik zo onderhand gewend van Fender :amp: )
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top