Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard "zonne"bril op het podium.

    Hoi.

    Ik wil voorop het podium een zonnebril gaan kopen. ik ben toch al brildragend dus moet het een zonnebril zijn op sterkte. voorwaarde is dus dat ik wel alles kan lezen van papier. maar ook oogcontact met mn bandgenoeten kanhouden zodat zij mijn ogen toch een beetje kunnen zien.

    wie heeft er ook een zonnebril op het podium op. versterkt of niet. en wat raad je me aan. bruin, zwart, roze, geel, blauw of zo'n bril die van donder naar licht overloopt?

    NOcki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Contact met je medemuzikanten is heel belangrijk. Je zult je lichaamstaal misschien iets moeten aanpassen, de bewegingen iets krachtiger maken, dan moet het wel goed kunnen komen. Lijkt me wel handig om eerst even uit te proberen in de repetitieruimte.

    Als je op het podium muziek moet lezen, zou je kunnen overwegen om een klein lampje op je standaard te bevestigen. Echt stoer staat dat niet, maar laten we eerlijk wezen, muziek lezen op het podium is ook niet echt het toonbeeld van stoerheid. Dit moet je trouwens niet opvatten als kritiek.

  3. #3

    Standaard

    ja dat contact is erg belangrijkidd. het dus ook de bedoeling om geen roy orbinson brtil te nemen. maar een bril waardoor je toch nog mn ogen kan zien. en dat ie toch wat stoerder staat en de felheid van het podium ligt kan zien. en dus idd er voor zorgen dat ik mn teksten enzo nog kan lezen ipv met een lampje moeten werken...

    NOcki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4

    Standaard

    als je een zonnebril nodig hebt op het podium dan staat de podium verlichting verkeerd afgesteld , wij hebben tegenwoordig vaak het licht wat naast het podium te staan , boel is prima verlicht en niemand heeft er last van , kan alleen wel eens wat warm zijn.
    daarbij het publiek vind bands die met zonnebrillen op spelen vaak nogal arrogant overkomen.
    voor mezelf moet een band al erg goed zijn wil ik me niet ergeren aan die brillen.

  5. #5

    Standaard

    Het is niet om het licht te doen. maar meer voor uiterlijk. ik wil ook niet USA overkomenb of arrogant. ik voel me lekkerder met een zonnebril op. en merk dan het mn performance ten goede komt. ik wil dus ook geen zonnebril met diep zwarte glazen maar een zonnebril met getinte glazen. bv geel of zo.
    ik weet dat muzikanten zich altijd ergeren aan muzikanten die op het podium staan. dat is een muzikantenkwaaltje... en vooral in nederland speelt dat. in belgie al een stuk minder gelukkig. en die paar muzikanten die een komen kijken zijn te verwaarlozen. de meeste mensen zijn gewoon toeschouwers...
    die het ook helemaal niks kan schelen of ik over buizen speel of over een line6 geval.... :-)

    Maar jullie hebben dus niet echt ervaring met het dragen van een bril op het podium?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #6

    Standaard

    Haha, ik wel... Ik had ooit een zonnebril opgezet wegens stoer. Niet op sterkte, maar dat gaf niet, dacht ik. Ik had ook de setlijst in rode viltstift geschreven, want rood is lekker duidelijk. Dacht ik. ops:
    Nou, rode letters zijn dus onzichtbaar in podiumlicht, met een zwarte zonnebril en -5 ogen eronder...

    Maar los daarvan is een zonnebril wel grappig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  7. #7

    Standaard

    ik heb een keer met zonnebril opgetreden wegens de act, was niet op sterkte (zou wel moeten), en ik moest al gitaarspelend over de trap twee verdiepingen naar beneden lopen

    maar het is goed gegaan, en lezen doe ik helemaal niet tijdens het spelen, dat brengt me alleen maar meer in de war

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard Bril

    Kan best!

    Ik speel altijd met zonnebril met blauwe glazen,( geen zonnebril op sterkte) maar het is altijd nog cool.
    Groetjes
    Alex

    P.S Het is image questie en so what , be yourself.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Als ik om onverklaarbare redenen verschrikkelijk loop te schijten voor een optreden zet ik altijd een zonnebril op. Heb verschillende modellen Ray Bans (de ouderwetse Aviator, Flight Extreme, 2 Orbs en een Highstreet en ja ik ben Ray Ban verslaafd). Ze hebben allemaal donkere glazen, maar dat is goed te doen als er wat lampen op je staan. Je moet zoals gezegd wel wat meer met gebarentaal werken.

  10. #10

    Standaard

    Goh, geen Wayfarer? Dit is een DeLuxe, ik heb de gewone, BluesBrothers, als zonnebril. Ray Ban rules, en niet zo'n beetje ook

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top