Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: nieuwe amp

  1. #1

    Standaard nieuwe amp

    Ben net begonnen met het spelen in een bandje en omdat ik met mijn 20 watt amp niet boven de drums uitkom ben ik opzoek naar een vervanger.
    Zat zelf te denken aan top en cabinet van zo'n 300 Watt
    Zag op internet deze top en cabinet van hartke
    http://www.samsontech.com/products/p....cfm?prodID=16
    in combinatie met
    http://www.samsontech.com/products/p...D=43&brandID=3
    is dit aan te bevelen voor metal/punk muziek?
    zag dat deze er in een uitvoering is met aluminium cone en met papercone
    wat is hier het grote verschil tussen behalve dat aluminium cone duurder is?

  2. #2

    Standaard

    Hey welkom op het forum.

    Die HA3500 is een goede all-round basversterker die meer dan luid genoeg gaat voor in metal/punk/hardcore bands. De graphic EQ zorgt ervoor dat je je sound voldoende kan aanpassen naar eigen smaak.

    Deze versterkers zijn heel makkelijk te vinden op de tweedehandsmarkt, meestal voor een zeer aanvaardbare prijs.

    Zorg best dat je een 4 ohm cabinet gebruikt, of twee 8 ohms. Zodoende draait je amp op full power en heb je maximum aan volume en kracht ter beschikking. Deze VX-reeks is de goedkoopste reeks der Hartke speakerkasten. Waarom ze zo goedkoop zijn, weet'k niet precies maar het zal hoogstwaarschijnlijk aan de afwerking en bouwkwaliteit te wijten zijn.
    De Transporter reeks en vooral die XL reeks zijn beter. 410XL's zie je af en toe eens tweedehands. Transporters ook.

    I hope this helps you out?
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  3. #3

    Standaard

    denk dat het prijs verschil komt door de papercone in de vx en de aluminium cone in de xl.

    ps waarom kun je met de 4 ohm het maximle eruit halen?

  4. #4

    Standaard

    Met één 8 ohm cabinet draait de amp op een lagere output (240watt, zie die site).
    Met één 4 ohm draait hij op max (350watt), twee maal 8 ohm parallel geeft hetzelfde resultaat.
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard Re: nieuwe amp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassmeister H
    zag dat deze er in een uitvoering is met aluminium cone en met papercone
    wat is hier het grote verschil tussen behalve dat aluminium cone duurder is?
    Waarom moeten drummers altijd zo hard drummen??? Ik til me een breuk met die zware shit die ik vanwege hem moet kopen :wink:

    Maarre, ik heb weleens gehoord dat die alu-cones een iets vinniger geluid doorgeven en daardoor beter zijn om te slappen.
    Die papercones zijn goed allround, maar geven wat minder hoog/mid door.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    oh ja, ik heb ook de HA3500, en hij bevalt me goed. Ik had liever een Trace Elliot gehad, maar die worden niet meer gemaakt, dus daar moet je maar net tegenaan lopen...
    De Hartke is mijns inziens erg veelzijdig, vanwege de equalizer, en gaat hard genoeg om boven de drummer uit te komen...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anavrin
    oh ja, ik heb ook de HA3500, en hij bevalt me goed. Ik had liever een Trace Elliot gehad, maar die worden niet meer gemaakt, dus daar moet je maar net tegenaan lopen...
    De Hartke is mijns inziens erg veelzijdig, vanwege de equalizer, en gaat hard genoeg om boven de drummer uit te komen...
    welke kast gebruik je bij de HA3500

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Ik heb een Trace Elliot 1048H, die heeft papercones en een tweeter (tenminste het lijkt wel een tweeter :razz: ):

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    Ik heb ook zo'n Hartke. Het ding gaat snoeihard, hoor. Ik heb hem nooit verder hoeven draaien dan 3, bij half geopende inputs. Horen en zien vergaan je als je hem harder zet. Ik vind het een prima versterker voor z'n geld.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John P
    Ik heb ook zo'n Hartke. Het ding gaat snoeihard, hoor. Ik heb hem nooit verder hoeven draaien dan 3, bij half geopende inputs. Horen en zien vergaan je als je hem harder zet. Ik vind het een prima versterker voor z'n geld.
    ben nog nooit verder gekomen dan de buizen-pre op 7 en de master op 5, transistor-pre op 0!!
    het gaat idd loeihard!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top