Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2004
    Locatie
    Delft, Zuidhorn
    Berichten
    9

    Standaard Peavey => Black Widow, Sheffield, Blue Marvel ???

    Hallo!

    Ik heb een vraagje over versterkers... Ik snap helemaal niets van de benamingen van de luidsprekers die in de versterkers van Peavy zitten. Ik ben op zoek naar een TNT versterker (15", plm. 150W) om te gebruiken bij optredens en oefenen.
    De luidsprekers die er in zitten zijn Black Widows, Sheffields of Blue Marvels. Alleen de laatste zijn verkrijgbaar in de versterkers die nu op de site van Peavey staan:

    http://www.peavey.com/products/shop_...code/3/tnt.cfm

    Zijn die andere types niet meer verkrijgbaar, of moet je de versterker daarvoor laten ombouwen?
    Wat is de volgorde van kwaliteit, welke zijn het beste?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Arjen

  2. #2

    Standaard

    1. Blackwidow
    2. Sheffield
    3. Blue Marvel

    Heb jaren over een Peavey TNT 160 gespeeld. Heb hem toen weggedaan voor een 2x15 met een Crate 200 watt top. Had ik nooit moeten doen :cry:

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2004
    Locatie
    Delft, Zuidhorn
    Berichten
    9

    Standaard

    Hmm, bedankt. Ik wil misschien een verstlerker met een Blue Marvel luidspreker kopen. Is dit dan een afrader? Hoe merk je het verschil, is het geluid minder solide oid?
    Hoe kan je zien wat voor luidspreker er in een versterker zit als je het boekje er niet bij hebt. Staat het altijd op de buitenkant?
    Ik heb net nog even een tijdje gegoogled over dit onderwerp, maar gek genoeg kan ik er niet echt iets over vinden...

    Bedankt,
    Arjen

  4. #4

    Standaard

    als je toch op zoek bent naar dat ene type luidspreker, koop dan mss een head en bouw of koop een cab met die speaker(s)

  5. #5

    Standaard

    Peavey houdt z'n versterkers lang op de markt, maar om de zoveel tijd doen ze eens een update van het design en het kan zijn dat ze de speakers dan ook wel eens veranderen. Er zijn volgens mij al minstens drie reeksen TNT's.
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top