Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2004
    Locatie
    Z-limburg
    Berichten
    186

    Standaard Westone Thunder 1-A bass

    Wat denken jullie over de Westone Thunder 1-A bass? Is het een goede bas? Ik kan hem namelijk 2de hands kopen maar ik weet er helemaal niets vanaf. Op internet kan ik er ook niet zoveel over vinden. Hij ziet er wel heel mooi uit: http://www.basspalace.com/images/inventory/DCP2389.JPG
    In die kleur kan ik hem dus ook kopen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    cewl, soort alembic a like geen idee alleen wat je ervoor moet geven sorry

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Ga ervoor

    Westone kwam uit de Matsumoku fabriek waar in de jaren tachtig ook Aria Pro 2, Wasburn en Vantage vandaan kwamen en Matsumoku stond toen bekend als een van de allerbeste gitaar fabrieken ter wereld.

    De gitaren van Matsumoku hebben altijd het verwijt gehad dat ze geen mooi uiterlijk hadden maar ze waren altijd van eigen ontwerp en waren zeer betrouwbaar bij optredens, ze kwamen standaard met zeer goede in licencie gebouwde Dimarzio elementen en met zeer goede messing hardware wat een zeer goede sutain oplevert.

    Ik bezit zelf een Westone Thunder bas en die bas heeft me nooit in de steek gelaten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Dubbel post

    Vergelijk deze Westone.


    Met deze Vantage


    en met deze Washburn


    met deze Hondo


    Allemaal uit de Matsumoku fabriek

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2004
    Locatie
    Z-limburg
    Berichten
    186

    Standaard

    ok, thnx! Ik denk dat ik hem wel ga kopen , tenzij de prijs te hoog is. Wat denken jullie wat deze bas waard is? In de advertentie staat geen vraagprijs.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    Ik heb 20 jaar geleden[pf wat een oude lul ben ik] dezelfde bas gekocht voor 650 gulden[nieuw]dus een prijs tussen100 en 150 euro lijkt me redelijk,als hij in uitmuntende staat verkeerd. Hij heeft actieve elektronica die met 1 balanspotmeter werkt en die ook is uit te schakelen[had mijn Hartke dat maar]Het is zonder meer een goede basgitaar,goed hout goede stemechanieken en een wat mindere brug[dunne brugplaat]en eengoed element[helaas maar 1]Ik heb er zelf een mighty mite brugelement bijgezet

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    Daar heb je weer zo'n beauty uit de beste jaren van de Japanse gitaarbouw. Mooi ding, prima kwaliteit; als je hem kunt kopen voor een redelijk bedrag moet je dat beslist doen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2004
    Locatie
    Z-limburg
    Berichten
    186

    Standaard

    Ik heb inmiddels contact met de verkoper gehad....hij zegt dat hij hem niet onder de 350 euro verkoopt...ik hoefde niet langs te komen als ik dat er niet voor wou geven :evil:. En dan te bedenken dat hij er 23 jaar geleden 650 gulden voor heeft betaalt, nieuw :-?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    383

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J
    Ga ervoor

    Westone kwam uit de Matsumoku fabriek waar in de jaren tachtig ook Aria Pro 2, Wasburn en Vantage vandaan kwamen en Matsumoku stond toen bekend als een van de allerbeste gitaar fabrieken ter wereld.

    De gitaren van Matsumoku hebben altijd het verwijt gehad dat ze geen mooi uiterlijk hadden maar ze waren altijd van eigen ontwerp en waren zeer betrouwbaar bij optredens, ze kwamen standaard met zeer goede in licencie gebouwde Dimarzio elementen en met zeer goede messing hardware wat een zeer goede sutain oplevert.

    Ik bezit zelf een Westone Thunder bas en die bas heeft me nooit in de steek gelaten.
    Heb je het nu over de Westone's of over ALLE bassen die in de jaren tachtig in de Matsumoku fabriek zijn gebouwd? Ik Heb een Aria ProII ZZB uit '85 maar ik denk niet dat die met dimarzio's gerigged is....
    Hij heeft overgens wel een opvallend 'helder' geluid, en ik moet echt oppassen dat mijn geluid niet teveel op dat van Fieldy lijkt...
    [ pearlite.tk ] reinventing metal

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastijn
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J
    Ga ervoor

    Westone kwam uit de Matsumoku fabriek waar in de jaren tachtig ook Aria Pro 2, Wasburn en Vantage vandaan kwamen en Matsumoku stond toen bekend als een van de allerbeste gitaar fabrieken ter wereld.

    De gitaren van Matsumoku hebben altijd het verwijt gehad dat ze geen mooi uiterlijk hadden maar ze waren altijd van eigen ontwerp en waren zeer betrouwbaar bij optredens, ze kwamen standaard met zeer goede in licencie gebouwde Dimarzio elementen en met zeer goede messing hardware wat een zeer goede sutain oplevert.

    Ik bezit zelf een Westone Thunder bas en die bas heeft me nooit in de steek gelaten.
    Heb je het nu over de Westone's of over ALLE bassen die in de jaren tachtig in de Matsumoku fabriek zijn gebouwd? Ik Heb een Aria ProII ZZB uit '85 maar ik denk niet dat die met dimarzio's gerigged is....
    Hij heeft overgens wel een opvallend 'helder' geluid, en ik moet echt oppassen dat mijn geluid niet teveel op dat van Fieldy lijkt...
    Volgens mij is op de naam na er niet veel anders aan een westone of een aria, maar ik kan het fout hebben. Overigens staat er geen dimarzio op maar zijn ze dacht "designed by" of zoiets.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top