Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Bernabe ervaring?

  1. #1

    Standaard

    Heeft iemand ervaring met Bernabe ervaring?
    Model M5 of M10?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    194

    Standaard

    Nooit op een Bernabe gespeeld (helaas).
    Topbouwer, topgitaren, maar ikzelf zou liever een topmodel van een minder bekend bouwer willen hebben, dan een 'bodemmodel' van een topbouwer.

    Mijn gitaar moet gebouwd zijn met het idee: ik ga de beste gitaar maken die er is... van de beste bouwers zijn die helaas erg duur :sad:

    (een Bernabe 1A kost een slordige 8000 euro)

    Al met al: koop met je oren, niet met je ogen...
    Zelf ga ik binnenkort ook een nieuwe klassieke gitaar kopen - ook gewoon een paar dagen non stop gitaren uitproberen en mezelf dwingen niet meteen een gitaar te kopen.
    Vind het namelijk een behoorlijke uitgave (ben student :smile: ) en ik zou het mezelf nooit vergeten als ik er achteraf toch niet het beste idee aan overhoud.

  3. #3

    Standaard

    Al met al: koop met je oren, niet met je ogen...
    Zelf ga ik binnenkort ook een nieuwe klassieke gitaar kopen - ook gewoon een paar dagen non stop gitaren uitproberen en mezelf dwingen niet meteen een gitaar te kopen.
    Met het bovenstaande ben ik het helemaal eens. Na enkele keren proefspelen kwam ik uit op een Bernabe M5 met walnoot achterkant.

    De opmerking dat dit een minder goede gitaar is van een zeer dure bouwer is niet helemaal waar. Het zijn leerlingen van Bernabe, die het bouwen en daarmee ervaring op doen. Dus je helpt in principe hun ervaring op te doen. Als een onbekende bouwer een goed klinkend model zou maken zou ik die ook kiezen. Met andere woorden ik kwam uit met mijn oren op de M5 en M10. De prijs is dan nog een afweging.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    255

    Standaard

    De reactie zal hoogstwaarschijnlijk te laat zijn, maar ik ben een week terug in Den Haag geweest om bij Casa Benelly een mooie gitaar te zoeken!

    Mijn budget lag rond de 1000 euro, maar na een stuk of 20 gitaren kwam ik uit op de Bernabé M-5 Cedro van 1395,-. Dit is wel even slikken, aangezien ik geen werk heb op het moment..



    Ik vond deze gitaar er echt tussenuit springen, omdat ie veel volume had in in de hogere posities nog onwijs mooi zong!! Verder gaf de gitaar gewoon een erg degelijk gevoel! Das niet echt in woorden uit te leggen...

    Heeft iemand tips voor een betere gitaar in deze prijsklasse? Of misschien plus en minpunten van een Bernabé?? Laat het weten!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    255

    Standaard

    ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um ik heb um !!!!! :P

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Leuk! Als ik dit allemaal lees, krijg ik weer zin in nylon.......

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    en eigenlijk, eigenlijk, eigenlijk, gaat er niets boven nylon......

  8. #8

    Standaard

    Ik speel af en toe op nylon, op mijn werk staat een echte Vantage in de hoek, voor als ik ff niks te doen heb :-D
    Maar ik speel verder alleen maar staalsnarig. Misschien wel een idee om eens een paar mooie Spaansen te testen...

    Bij de weg, AcousticFreak, en, en en, en, en hoe bevalt ie????
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    255

    Standaard

    Het ene moment ben ik er helemaal blij mee.. en een moment later denk ik.. goh.. het is eigenlijk net zoals m'n oude een gitaar.. alles ziet er hetzelfde uit.. waar heb ik nou in hemelsnaam het drievoudige bedrag voor betaald? :P

    Maar hij klinkt geweldig! Goede prijs/kwaliteit verhouding.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top