Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Contrabas

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard Contrabas

    Heej,
    dit gaat niet echt over gitaren, maar wel over bassen. Ik zit al jaren te denken over een contrabas (veel te duur, maar lijkt me echt vet om te hebben). Nou gaat een vriend van me binnenkort zijn arsenaal bassen uitbreiden met een contrabas, en ik wordt weer helemaal jaloers natuurlijk.
    Hoe denken jullie over contrabassen? Wie heeft er al 1? Wat vinden jullie van deze:

    Die lijkt mij wel vet (is wel 4450 euro), dan sta je tenminste met een tof apparaat op het podium ipv met zo'n ouderwets groot ding (heeft ook wel wat, maar niet in een hiphop-metalband)

  2. #2

    Standaard

    4450euro
    it's better to burn out than to fade away

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    inderdaad OMFG, maar wat vind je nu gewoon van een contrabas, niet persé deze, maar gewoon het bassist-op-contrabas-idee?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Hoogland
    Berichten
    567

    Standaard

    Een maatje van me heeft er ook een.. Echt SUPER KOEL om te spelen! Het is wel vet zwaar hoor.. gewoon ook qua gewicht maar ook geestelijk. Fretles moet je gewoon kunnen.. Ik vond het lastig.. maar wat een sound he!

    Heb er geen bal verstand van verder.. ben ook maar gitarist
    Ik zoek :
    -goed draadloos gitaar systeem
    -crate powerblock!

  5. #5
    emielow
    Guest

    Standaard

    Anavrin: "Die lijkt mij wel vet (is wel 4450 euro), dan sta je tenminste met een tof apparaat op het podium ipv met zo'n ouderwets groot ding "

    het is JUIST koel om met zon oud ding op het podium te staan, zo'n metalen rek met een paar snaren ziet er toch niet uit!!! ga dan gewoon basgitaar spelen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.137

    Standaard

    vind ik ook! plus zon ouderwetse contrabass (mits niet 100 jaar oud of zo) kan je voor ongeveer 500 euro kopen!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    dat is inderdaad ook wel een groot voordeel van een gewone contrabas...
    Ik zal binnenkort, als die vriend van mij 'm heeft eens een keer gaan uitproberen of het überhaupt iets voor mij is.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2004
    Locatie
    R'dam
    Berichten
    283

    Standaard Re: Contrabas

    Hey Anavrin, ik hoop niet dat je alleen maar contrabas wil gaan spelen om cool, vet of tof te zijn? Dat lijkt me namelijk de slechtst mogelijke reden. :-?
    No frets for me please...

    "A mind is a terrible thing to waste..." - Sathington Willoughby

  9. #9

    Standaard

    Hoezo? Als je niet kunt bassen moet je compenseren met je image :P
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    383

    Standaard Re: Contrabas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lazy B.
    Hey Anavrin, ik hoop niet dat je alleen maar contrabas wil gaan spelen om cool, vet of tof te zijn? Dat lijkt me namelijk de slechtst mogelijke reden. :-?
    Nee haar echte reden is dat ze gewoon 4450 euro over heeft......... :-?

    Je wilt een contrabas omdat het gewoon een fantastisch geluid heeft en geweldig speelt....en dat fretloos krijg je serieus in notime onder de knie, na een tijdje voel je het gewoon aan. Het enige wat ik er lastig aan vind is er een beetje volume uit te krijgen, je moet echt hard die snaren drukken...

    Ik zou zeggen, schaf idd voor 600 ofzo een contrabas aan en hij zal je veel plezier verschaffen!
    [ pearlite.tk ] reinventing metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top