Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Lits

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik heb weer een solo ingespeeld. Ik ben er nu wel lang mee bezig geweest. Ik wil graag weten waar mijn zwakke punten liggen. Het is allemaal heel leuk om over gitaren te praten en over speeltechnieken e.d. maar uiteindelijk komt het toch neer op het geluid wat je neerzet. Dus ik zou het fijn vinden om kritiek te ontvangen want ik heb geen les en zelf hoor ik misschien een aantal dingen niet die jullie wel horen.

    Het is de solo van Lines in the sand (een van mijn lievelings solo's) van Dream Theater.

    http://www.geocities.com/zabasnl/mp3

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Oh ja ter informatie als er teveel data verkeer is word de site tijdelijk plat gegooid even later doet deze het weet.

  3. #3

    Standaard

    Je kunt nog iets te veel horen dat hij is ingestudeerd. Volgens mij is het beter om te luisteren wat John Petruucci ongeveer doet en hier zelf een eigen draai aan geven, dan klinkt het wat natuurlijker, of je moet perse de solo willen naspelen zoals hij op cd staat.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik heb er heel vaak iets aan veranderd maar die versie van John Petrucci blijf ik het mooist vinden vandaar. Maar hoe hoor je dat dan? Want ik speel juist altijd op mijn gevoel :S

  5. #5

    Standaard

    Ik meen te horen dat je nog te veel nadenkt waar het naar toe moet gaan. Zo van: "nu komt dat loopje en nu die noot..."
    Terwijl als je op de automatische piloot speelt het misschien wat origineler zou klinken. Spelen kun je goed genoeg volgens mij.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Nog meer reacties? Er zijn al aardig wat mensen die het hebben bekeken en maar een iemand die heeft gereageerd. Oh ja bedankt trouwens.
    Op de site heet het LITS, dus niet die anderen luisteren.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    299

    Standaard

    Klinkt absoluut goed. Ik heb alleen af en toe het idee dat je timing niet helemaal goed is maar dat kan ook bij de solo horen: ik ken het origineel niet.
    Verder OK hoor!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Lekker relaxede solo... klinkt gewoon erg goed.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Bedankt!

    Ja ik weet denk ik waar het door komt. Ik wil elke toon goed hoorbaar maken vandaar dat de timing soms iets de mist in ging. Maar het zijn het is alleen ergens in het midden een keer en op het eind verder heb ik het nog nergens gehoord. Iemand anders wel?

    Het blijft trouwens echt een schitterende solo. Ik luister dat lied echt altijd alleen om die solo. Geweldig.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Moordrecht
    Berichten
    133

    Standaard

    Van alle gitaartechnieken heb ik geen verstand, maar het geluid is geweldig! Klinkt een beetje als Gilmour en combi met acoustische is prachtig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top