Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard 'Behangen' van gitaarbody?

    Beste allemaal,

    Ik heb een goedkope telecaster waarvan ik de body wil 'behangen'. D.w.z. ik heb papier met leopardskin motief en deze wil ik op de body lijmen en vervolgens lakken.


    leopard skin

    Een telecaster heeft geen welving op de body dus de boven en onderkant zijn geen probleem (lijkt me). Het probleem zit 'm in de zijkant; daar kun je nooit het motief door laten lopen. Een aparte strip aanbrengen op de zijkant kan, maar lijkt me een lelijke onderbreking van het motief. Hoe doe ik dit netjes?? Heeft iemand hier ervaring mee/ideeen over??

    Een optie zou zijn een soort van binding aan te brengen maar dat vind ik eigenlijk ook lelijk. Een andere optie zou iets als dit kunnen zijn. Deze paisley telecaster is van jaren 60 behang voorzien (t is maar waar je van houdt :-? ) en met een spuitbus van een vervagend randje voorzien. Niet helemaal mijn beloeling maar wellicht een optie






    Welke lak is trouwens geschikt??

    Nuttige suggestie/reacties worden hogelijk gewaardeerd.

    thanks

    Peter
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard

    iemand op het forum heeft dat bij sander de gier eens gedaan met een bas. ik zag toevallig vandaag zn webshots weer via marktplaats.
    ik zal eens kijken of ik zijn advertentie nog kan vinden, dan heb je iig al wat foto's.


    edit:
    ik krijg hem niet meer gevonden....

    hopen dat ie dit topic leest...
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

  3. #3

    Standaard

    *krab op hoofd* Humm, wat moet die tele kosten? Het is dat ik een heel mooie tele heb maar ik denk dat je hier een serieus leuke prijs voor kunt krijgen. Daarvoor krijg je zo een andere goedkope tele terug...

    Zonde man om zo'n geweldige paint met een leopard velletje af te dekken! :razz:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.989

    Standaard

    Ik denk dat die Tele op de pic puur als voorbeeld was, correct me if I'm wrong :P

  5. #5

    Standaard

    Roland Dirkse, de ex-gitarist van Anouk, heeft een telecaster bekleed met pantervel (nep). Geen papier, maar stof, en ziet er gaaf uit vind ik!
    Het is exact hetzelfde als wat jij bedoelt denk ik. Heb naar een foto gezocht maar kan hem niet vinden.

  6. #6

    Standaard

    Aha, dan had ik dat verkeerd begrepen. Ergens wel jammer, vond hem wel mooi

    Je zou eens kunnen vragen aan WouterJ. Hij heeft indertijd eens eenHondo strat bekleed met een (nep)koeienvel dacht ik. Het lijkt me dat hij wel tips heeft.

    Eventueel zou je bij de overgangen een soort bindingen aan kunnen brengen? Kijk eens bij een bouwmarkt of ze daar een soort rubberen hoekprofiel oid hebben? Lijm je dat erop?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prs
    Roland Dirkse, de ex-gitarist van Anouk, heeft een telecaster bekleed met pantervel (nep). Geen papier, maar stof, en ziet er gaaf uit vind ik!
    Het is exact hetzelfde als wat jij bedoelt denk ik. Heb naar een foto gezocht maar kan hem niet vinden.

    Bedankt allemaal voor de reacties. Mijn hobbyproject gitaar is idd NIET die paisley maar deze: een hohner telecaster




    Het project is idd volledig geinspireerd op de gitaar van de gitarist van Anouk . Goed opgemerkt dus. Maar nepbont vind ik een beetje omslachtig. 'k ben ook niet zo goed met naald en draad. :-?
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #8

    Standaard

    dit is er eentje met een jungle motief:
    http://www.projectguitar.com/gal/1l.htm
    http://www.projectguitar.com/tut/mat.htm

    maar voor de randen: je kunt ze denk ik het beste net als die tele verven met n soort sunburst effect voor de overgang. Het voornaamste is de voorkant toch? die ene meneer die zn bas bij sander de gier had gebouwd had ook een behangmotiefje erop geplakt, en de randen zwart geverfd. je moet dan wel een passende kleur vinden die bij het behang past.

    bij het lakken moet je denk ik wat extra lagen aanbrengen voordat je gaat schuren, anders schuur je nog door het behang heen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster
    Bedankt allemaal voor de reacties. Mijn hobbyproject gitaar is idd NIET die paisley maar deze: een hohner telecaster


    Poe, die vind ik nog steedswel mooi en een beetje zonde om die te laten lijken op de gitaar van een ander

    Wat voor materiaal is de body? Anders zou je hem kunnen strippen en met beits en blanke lak van een tijgerstreep oid kunnen voorzien zonder dat je met dit behangprobleem zit ..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michielv
    Wat voor materiaal is de body? Anders zou je hem kunnen strippen en met beits en blanke lak van een tijgerstreep oid kunnen voorzien zonder dat je met dit behangprobleem zit ..
    Volgens opgave essen . Maar het moet toch maar behangen worden
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top