Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    Ik snap nog steeds NIET hoe DiGiorgio het voor mekaar krijgt een fatsoenlijke lage-B uit zijn bas te trekken met een .110 snaar
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
    Ik snap nog steeds NIET hoe DiGiorgio het voor mekaar krijgt een fatsoenlijke lage-B uit zijn bas te trekken met een .110 snaar
    een goede tech hebben... heeft z'n bass niet een serieus lange mensuur?
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2004
    Locatie
    R'dam
    Berichten
    283

    Standaard

    Ik begrijp 't probleem niet. Je hoeft de stemming van je bas toch niet af te stemmen op de stemming van de gitaren? Het hangt er gewoon van af wat je speelt en hoe. De gitaristen in mijn band spelen vaak zat met capo's, dan ga ik mijn bas toch ook niet ineens anders stemmen...
    No frets for me please...

    "A mind is a terrible thing to waste..." - Sathington Willoughby

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lazy B.
    Ik begrijp 't probleem niet. Je hoeft de stemming van je bas toch niet af te stemmen op de stemming van de gitaren? Het hangt er gewoon van af wat je speelt en hoe. De gitaristen in mijn band spelen vaak zat met capo's, dan ga ik mijn bas toch ook niet ineens anders stemmen...
    Da's waar. Maar als de gitarist een 7-string heeft en hij speelt regelmatig op die lage B dan wil je op bass toch ook mee naar omlaag (op een 5 snaar bijvoorbeeld) ipv een hoger klinkende b te gaan spelen? Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor muziek je speelt en welk sound effect je wenst te bereiken.
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  5. #15

    Standaard

    Inderdaad, ik heb gewoon die lage A nodig in onze muziekstijl. Als ik een hoge A erbij speel dan klink ik niet meer als basgitaar en valt mijn toon weg.

    Als gitaristen met een capo spelen dan heb je als bassist geen probleem, maar als je gitaristen hebt die lager stemmen dan moet je als bassist mee. Het kan niet zo zijn dat de gitaren zwaarder klinken dan de basgitaar.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phyrexian
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
    Ik snap nog steeds NIET hoe DiGiorgio het voor mekaar krijgt een fatsoenlijke lage-B uit zijn bas te trekken met een .110 snaar
    een goede tech hebben... heeft z'n bass niet een serieus lange mensuur?
    Mensuur is 35" (24 frets)
    Dus opzich niks extreems
    Kan natuurlijk ook komen dat je met fretloos niet zo heel erg veel last hebt van fretbuzz
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    ik los dat op met een octaver en dan gewoon de hogere toon pakken.

    Of een vrij kanaal met een net wat zwaardere equalizing.

    Om een lage B laat staan een lage A strak te krijgen moet je een topbas hebben. En zelf die hebben er al moeite mee. Bovendien zijn er bijna geen cabs op de markt die tonen onder de 40hz strak kunnen brengen. Je hoort de boventonen en je hoofd berekend daar de lage tonen bij. Dat klink lang niet zo lekker als een echt weergegeven 40 hz toon. Fabrikanten zeggen wel dat hun cabs zo laag gaan...maar een 2x10 inch kastje kan zulde tonen kwa inhoud al niet halen.

    Mijn tip dus: koop een f-bass of soortgelijke topbas, stem die met de dikste B snaar die je kan vinden in A en koop een 18" subkast. Ik wou dat ik het geld had.
    Te koop: Torque 240Watt bascabinet 4x10" 200 euro.
    ____________________
    HTTP://WWW.VICTIM.NL
    ----------------------------

  8. #18

    Standaard

    Ik wil u allen doorverwijzen naar Phil Jones Bass ops:
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top