Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 94

Discussie: 'Speel eens iets'

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    337

    Standaard

    Toetsenisten onderschatten hoe lastig pianospelen is, blazers en niet-muzikanten overschatten het vaak

  2. #32
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    WAS je maar oud, dan kende je het wel
    Is van Iron Maiden.
    ah ja. Die CD heb ik zelfs (gekocht). Maar nummer vind ik niet bijzonder. Hoe speel je die in je eentje trouwens?
    Vriendelijke groet,

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
    WAS je maar oud, dan kende je het wel
    Is van Iron Maiden.
    ah ja. Die CD heb ik zelfs (gekocht). Maar nummer vind ik niet bijzonder. Hoe speel je die in je eentje trouwens?
    Intro...tiedelietiedelietiedlietie....en dan dat hoge stukje van het refrein.
    Kan perfect alleen hoor
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

  4. #34

    Standaard

    Solo's, vaak iets ouders van lukather (toto) of 'Death - Voice Of The Soul'.

  5. #35

    Standaard

    ik heb gemerkt, de makkelijker t stukje dat je speelt des te meer t indruk maakt....

    als ik de 24ste caprice van paganini speel, haken mensen bij de 2de variatie al af...meest uitdagende/inspirerende/prachtige stuk muziek ooit geschreven voor een soloist (viool origineel maar heb t voor gitaar overgezet) en niemand die t wil horen :evil:, behalve mensen die r echt van afweten.

    dus speel ik iets wat makkelijk klinkt maar een beetje uitdagend is zodat ik niet in slaap val EN dat ik ook mooi vind klinken, op akoestische/klassieke gitaar "over the hills and far away" van led zep, "child in time" deep purple akkoorden+melodies, "wild horses" rolling stones (akkoorden zijn makkelijk maar als je de melodie erbij speelt al wat uitdagender).
    op electr. doe ik meestal een bluesrock solo impro, godfather, sweet child of mine, whole lotta love met solos, smoke on the water met solos en probeer weleens mensen te overtuigen met klassieke/arabische spul

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slashhh
    ik heb gemerkt, de makkelijker t stukje dat je speelt des te meer t indruk maakt....

    als ik de 24ste caprice van paganini speel, haken mensen bij de 2de variatie al af...meest uitdagende/inspirerende/prachtige stuk muziek ooit geschreven voor een soloist (viool origineel maar heb t voor gitaar overgezet) en niemand die t wil horen :evil:, behalve mensen die r echt van afweten.
    Ten eerste vind ik het geen geweldig stuk. Het is misschien wel een van de weinige interessante Capriccio's, maar dat maakt het nog niet tot een goed stuk. 'L'ecole moderne' van Wieniawski zijn bijvoorbeeld leuker als virtuoos werk voor de solo-viool. Het is jammer dat veel gitaristen alleen Paganini kennen.

    Eenstemmige muziek is vaak retesaai, dat is het echte probleem. Liszts Paganini-etude #6 (gebaseerd op die Caprice) is bijvoorbeeld al vele malen leuker.

    Ik heb die Caprice al vaak gehoord, ook op de gitaar, maar nooit heb ik echt genoten. Misschien bij een zeldzaam goede uitvoering, maar - no offence - ik denk niet dat jij echt een unieke virtuoos bent.

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneez0r
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slashhh
    ik heb gemerkt, de makkelijker t stukje dat je speelt des te meer t indruk maakt....

    als ik de 24ste caprice van paganini speel, haken mensen bij de 2de variatie al af...meest uitdagende/inspirerende/prachtige stuk muziek ooit geschreven voor een soloist (viool origineel maar heb t voor gitaar overgezet) en niemand die t wil horen :evil:, behalve mensen die r echt van afweten.
    Ten eerste vind ik het geen geweldig stuk. Het is misschien wel een van de weinige interessante Capriccio's, maar dat maakt het nog niet tot een goed stuk. 'L'ecole moderne' van Wieniawski zijn bijvoorbeeld leuker als virtuoos werk voor de solo-viool. Het is jammer dat veel gitaristen alleen Paganini kennen.

    Eenstemmige muziek is vaak retesaai, dat is het echte probleem. Liszts Paganini-etude #6 (gebaseerd op die Caprice) is bijvoorbeeld al vele malen leuker.

    Ik heb die Caprice al vaak gehoord, ook op de gitaar, maar nooit heb ik echt genoten. Misschien bij een zeldzaam goede uitvoering, maar - no offence - ik denk niet dat jij echt een unieke virtuoos bent.



    heb je slecht geslapen ofzo?

    tis jammer dat er mensen op deze planeet zijn die meteen een definitief oordeel vellen over iemand na t lezen van 3 zinnen

    als jij niet in staat bent te horen dat de 24ste caprice een toppunt is voor instrumentalisten, wil t niet zeggen dat jij dan gelijk hebt...misschien scheelt er wel iets aan jouw muzikale oor?
    maar dat kan natuurlijk niet, want ik moet een slechte gitarist zijn (geen ene noot van mij gehoord) die niks weet over klassieke muziek (ik bestudeer t minstens 10 jaar) en jij bent een autoriteit in klassieke muziek omdat jij 1 andere minder bekende componist kunt noemen en nog wel 1 die paganini niet eens zijn schoenen zou laten poetsen...wieniawski, tsjongejonge zeg, een gefrustreerde poolse paganini-kloon
    als je dit beter vind dan paganini, kan ik jouw gehoor niet serieus nemen man, echt waar.

    listzt zn etudes op piano zijn aardig, maar wat heb je eraan als sologitarist?
    juist, niks...

    al die rare conclusies die je trekt in een paar zinnen...ik kan nog meer gaan zeggen maar heeft t zin?

    slaap lekker :-D

  8. #38

    Standaard

    Speel nou gewoon La Bamba ,kent iedereen en maakt indruk.
    En als 2e het intro van Walk this way van Airosmith
    Succes gegarendeerd (?)

    Grz Joop

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    415

    Standaard

    Chicks worden geil als je iets van lenny kravitz voor ze speelt

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.989

    Standaard

    Dit topic vind ik ook wel leuk om te lezen... Ik weet namelijk ook nooit wat te spelen. Dat is voornamelijk omdat ik eigenlijk redelijk weinig hele nummers ken, maar altijd de interessante stukjes eruit haal waar ik technisch beter van word. Op die manier kan ik dus kilo's introotjes, tussenriffjes, solootjes bladiebladiebla maar eigenlijk alleen maar'n paar hele basic complete nummers.
    Iemand nog ideeën voor eenvoudige nummers die mensen leuk vinden om te horen? Iets van RHCP ofzo :-D Under the Bridge vond ik te veel om uit m'n hoofd te leren voor'n nummer dat ik niet echt heel graag wil kennen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top