Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 94

Discussie: 'Speel eens iets'

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Roeselare Moderator 'Sounds' en 'Akkoestische gitaren'
    Berichten
    644

    Standaard 'Speel eens iets'

    Hallo,

    Ik weet niet of deze post hier helemaal goed staat, nuja, et lijkt me het meest logische subforum

    Wat mijn probleem dus is: ik ben al vaak bij mensen geweest die een gitaar staan hebben, en als ik dan zeg van 'hej, ik speel gitaar', zeggen ze van 'ja? leuk, speel eens iets...'

    maar wat moet je dan spelen om wat indruk te maken op die mensen, of om gewoon te tonen dat je het weldegelijk kunt ?

    wat spelen jullie in die situaties ?
    Gezocht: Hughes & Kettner Attax Tour Reverb of Attax 100
    voor schappelijk prijsje

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    hangt heel erg van de persoon af...bij iets cleans/softs meestal a perfect circle....
    wat harder wat juggajugga riffjes van mezelf en anders n opeth solootje

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Hoogland
    Berichten
    567

    Standaard

    Ik speel meestal de nummers die zij kennen... dan maak je het meest indruk. Als je iets speelt wat voor jou een heel moeilijk en gaaf is wil niet zeggen dat hun dat ook koel vinden. Ik vraag weleens naar wat voor muziek ze luisteren.. en dan improviseren Dan kan je bewijzen of je écht goed bent hahaha :razz:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2003
    Locatie
    Middelrode City
    Berichten
    1.204

    Standaard

    Om écht indruk te maken? Zeg tegen die persoon dat je dan ff met je advocaat moet overleggen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sicky61
    'hanx grootvoet!
    Gij Heerscht

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    op akoestische speel ik altijd "asturias" en op de electrische het intro van COMA (Guns en Roses)

    Op de electrische speel ik clean+chorus ook vaak het intro "run to you" van Brian Adams.

    De meeste niet-gitaristen vinden er weinig aan, dus ik heb altijd bier koud staan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    449

    Standaard

    Mensen willen altijd de nummers horen die snel "bekend in de oren" klinken. Oftwel de "drie-akkoordjes-kut"-liedjes.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    337

    Standaard

    Het is absoluut noodzakelijk om een bepaald repertoire te hebben. Ongeveer 10 stukken die ongeveer op jouw niveau zitten, en die je blind aan iedereen - of dat nou een familielid, een jurylid van een concours of dat leuke meisje uit 6C is - kan voorspelen. Zoek die nummers een beetje goed uit, zodat ze zowel technisch als muzikaal interessant zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    831

    Standaard Re: 'Speel eens iets'

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Br@mbo
    Hallo,

    Ik weet niet of deze post hier helemaal goed staat, nuja, et lijkt me het meest logische subforum

    Wat mijn probleem dus is: ik ben al vaak bij mensen geweest die een gitaar staan hebben, en als ik dan zeg van 'hej, ik speel gitaar', zeggen ze van 'ja? leuk, speel eens iets...'

    maar wat moet je dan spelen om wat indruk te maken op die mensen, of om gewoon te tonen dat je het weldegelijk kunt ?

    wat spelen jullie in die situaties ?
    Waarom wil je zo'n indruk maken? Als je "goed genoeg bent om iets te spelen" en daarmee indruk te maken dan weet je toch ook wel wat te spelen?
    Ik was een tijdje geleden ook in zo'n situatie, waarin ik min of meer werd gedwongen om met een paar gasten mee te spelen. Op dat moment wist ik gewoon niet wat te doen.
    Nu heb ik weer les, mede om die zekerheid voor MEZELF weer op te bouwen en dan hoef ik me niet meer te bewijzen.

    misschien heb je hier wat aan.

    en zo niet, nou ja dan niet :-D
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    337

    Standaard

    Hehe, ik vind het inderdaad ook wat vreemd als iemand om mijn keyboard uit te testen een slordige uitvoering van Mozart's Rondo 'alla Turca' (kv. 331) geeft. Als je echt zo stoer bent, mag je wel een Paganini-etude van List spelen

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Solotjes van One haha en daarna wat Eddie v H tappen dan zie je mensen altijd kijken van he
    ESPlayer

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top