Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    304

    Standaard Op zoek naar een bass, wie kan mij advies geven?

    Hoi,

    Ook ik wil me gaan wagen aan bassen. Aangezien ik met recording en alles bezig ben, is een bass onmisbaar. Vandaar dat ik hiermee wil gaan beginnen. Maar het geld is toch het grootste probleem, ik probeer een goede NIEUWE bass voor rond de EUR 300,-

    De volgende vielen mij op:
    Dean Edge 4 TBK
    Yamaha RBX270
    Yamaha BB 404
    Washburn XB120

    Ook wil ik hiernaast nog allerlei dingen aan gaan schaffen zoals een mengtafel. Heb je naast een mengtafel nou ook een DI nodig? Ik heb zitten denken aan een Behringer UB1832. Als ik deze tafel koop, heb je dan een DI nodig? Of heb je nog meer apparatuur nodig. Ik ben niet op zoek naar een versterker omdat ik alles via de mengtafel de computer in wil gooien.

    En wat zijn nou bepaalde dingen waar je op moet letten met het bespelen/aanschaffen van een bass? Aangezien ik in bassen totaal nieuw ben weet ik niet hoe en wat?

    Wie wil mij verder helpen?
    Thnx

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    304

    Standaard

    Helemaal niemand???

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    154

    Standaard

    qua bassen zou ik gaan voor de yamaha BB 404 of de dean edge 4

    allebij een lekkere sound, al is de dean iets meer rock gericht (meer punch)

    van mengtafels weet ik niets dus daar kan ik je helaas niet mee helpen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    304

    Standaard

    Over de mengtafel ben ik al enigsinds klaar, het zal waarschijnlijk een Mackie Onyx 1220 worden. Maar volgens jou een Yamaha of de Dean. Over Yamaha heb ik redelijk goede dingen gehoord, maar over Dean eigenlijk niet. Zeker niet de versies met aktieve elektronica. Waarom weet ik niet, ik heb tot nu toe totaal 0 verstand van bassen dus ik probeer zoveel mogelijk info te winnen over bassen. Maar weet je toevallig ook iets over Washburn?? Hoor hier ook goede verhalen over.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2002
    Locatie
    Edinburgh
    Berichten
    508

    Standaard

    Het probleem natuurlijk is dat niemand ervaring heeft met meer dan twee bassen in het rijtje dat noemde, dus vergelijken is moeilijk. Ik heb totaal geen ervaring met de genoemde bassen.

    Je moet ten eerste al de bassen allemaal proberen. Luister, voel en ervaar.

    Je kunt ook www.harmony-central.com en andere basgearsites bekijken waar gebruikers hun mening geven. Een muziek instrument is iets persoonlijk dus moet je ook niet te veel van andermans mening aantrekken.
    Life is a trip when you're a psycho in love!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2002
    Locatie
    Edinburgh
    Berichten
    508

    Standaard

    Het probleem natuurlijk is dat niemand ervaring heeft met meer dan twee bassen in het rijtje dat noemde, dus vergelijken is moeilijk. Ik heb totaal geen ervaring met de genoemde bassen.

    Je moet ten eerste al de bassen allemaal proberen. Luister, voel en ervaar.

    Je kunt ook www.harmony-central.com en andere basgearsites bekijken waar gebruikers hun mening geven. Een muziek instrument is iets persoonlijk dus moet je ook niet te veel van andermans mening aantrekken.
    Life is a trip when you're a psycho in love!

  7. #7

    Standaard

    Is tweedehands een optie? Voor het geld van bijvoorbeeld de Yamaha bb-404 zijn er hele aardige dingen te koop. Yamaha heeft bijvoorbeeld in de jaren tachtig en negentig hele goede bassen gemaakt in de BB-serie die heel goed zijn voor studio-gebruik (ook voor ander gebruik natuurlijk).

  8. #8
    emielow
    Guest

    Standaard

    je gaat van een behringer naar een mackie tafel? en wil dan gaan besparen op een bas?

    ik zou (hier komt de eeuwige gouden tip) er iets meer tegenaan gooien, voor 400/500 euro kun je 2ehands al wel een leuke jazzbass ofzo kopen, en dan hej wel een vet ding, vooral voor opnemen issie erg geschikt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Koop een squire jazzbas. Klinken erg lekker voor weinig geld.
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    154

    Standaard

    ik heb voor 395 euro ook een ibanez TR 505 gekocht , 2e hands

    2e hands vind ik zelf altijd beter betaalbaar en je kan altijd nee zeggen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top