Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 42
  1. #31

    Standaard

    Ik heb trouwens nog wel een tip om RSI te voorkomen, als je gespeelt hebt moet je met je hand over je armen en pols wrijven, zodat de spieren warm blijven, en dan met een bamboestokje over je spieren wrijven. Het help echt!

  2. #32
    emielow
    Guest

    Standaard

    wat houdt CTS precies in dan?

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iron Maiden
    Ik heb trouwens nog wel een tip om RSI te voorkomen, als je gespeelt hebt moet je met je hand over je armen en pols wrijven, zodat de spieren warm blijven, en dan met een bamboestokje over je spieren wrijven. Het help echt!
    Bedankt voor deze geweldige tip

    Maar ff serieus echt kut dit. Mijn vraag is heb je er in de tussenliggende tijd ook wat aan gedaan om het te voorkomen oefeningen (powerball) wat dan ook.

  4. #34

    Standaard

    Het is echt een goede tip het helpt echt, Ik heb het van mijn basleraar die het gehoord heeft van klassieke gitaristen. ik heb het ook geprobeert het helpt echt!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2003
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emielow
    wat houdt CTS precies in dan?
    In het kort: in je pols lopen je zenuwen door een 'tunnel' het 'bandje' wat over deze tunnel loopt is opgezet, door overbelasting oid, en kan niet meer slinken. Probleem is dus dat je zenuwen bekneld raken.
    Edem Kleetun

  6. #36
    emielow
    Guest

    Standaard

    als ik het goed begrijp is dat dus iets blijvends??

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emielow
    als ik het goed begrijp is dat dus iets blijvends??
    Vaak wel, maar het is te opereren. Opvallend: vrouwen schijnen er veel last van (gehad) te hebben door het veelvuldig uitwringen van natte was. Lang leve de wasdroger!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2003
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Mule
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emielow
    als ik het goed begrijp is dat dus iets blijvends??
    Vaak wel, maar het is te opereren. Opvallend: vrouwen schijnen er veel last van (gehad) te hebben door het veelvuldig uitwringen van natte was. Lang leve de wasdroger!
    idd vrouwen schijnen er veel last van te hebben, t schijnt vaak op te komen als ze zwanger zijn, heeft weer met den hormonen te maken.
    Nu ben ik en geen vrouw, en nog nooit zwangert geweest, dusss.

    Een 'troost' ook klimmers schijnen er veel last van te hebben.
    Edem Kleetun

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2003
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    229

    Standaard

    Nou vandaag dus bij de Chirurg op visite geweest.

    Allereerst een correctie op de uitleg wat CTS nu is.
    Eerder in dit topic schreef ik dat het een bandje in je pols is wat opgezet is. Dat klopt dus niet.
    In je pols lopen pezen en zenuwen door de 'tunnel' dooroverbelasting zetten de pezen op en beknellen dus je zenuwen. Het kapsel waarin dit zit beschadigd, en blijft de zenuwen beknellen. Daardoor blijf je dus die zenuwen prikkelen bij bepaalde bewegingen.
    Dat bandje waar ik het eerder over had, zorgt er oorspronkelijk voor dat alles op zijn plek blijft zitten. Aangezien de boel nu opgezet is, drukt het je kapsel, pezen en zenuwen juist opelkaar.

    Conclusie: opereren dus. Wat gaan ze doen: dat bandje inknippen zodat de boel meer ruimte krijgt, en het probleem dus niet meer optreed.
    Het blijkt allemaal heel simpel te gaan, klein sneetje, bandje opzoeken en 'snap'. Maximaal een half uurtje werk geloof ik. Daarna kan/mag je er 2 dagen niets mee doen, vervolgens heb je 2 weken hechtingen die de boel iets belemmeren, maar je mag dan al wel weer aan de gang.
    De wachttijd voor een operatie is korter dan een maand, ook wel prettig.

    Het is dus allemaal wel vervelend, maar ook redelijk snel weer opgelost.
    Edem Kleetun

  10. #40

    Standaard

    Weet iemand misschien ook of rsi minder kans heeft naar mate je langer basst of of het gelijk blijft. (BijV. dat iemand die een maand speelt meer kans heeft rsi op te lopen dan iemand die 10 jaar speelt)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top