Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42
  1. #1

    Standaard Pijnlijke pols bericht nr.783475896433

    Ik heb als ik op mijn bas speel na een half uurtje altijd erg last van de spieren in mijn (onder)arm. Vooral als ik wakker word doet het erg pijn, ik heb veel minder kracht in mijn hand en kan de bewegingen die ik met mijn vinger maak ook erg slecht controleren. Nu las ik dingen over vingertrainers en powerballen enz. maar helpt dit ook als je al last hebt of is dit meer uit voorzorg. Weet iemand mischien nog andere dingen om hiervan af te komen????
    bedankt

  2. #2

    Standaard

    heb op me stage in een revalidatiecentrum gezeten. en daar heb ik mensen gezein met onderandere rsi, komt er op neer dat je zenuw in je pols nogal bekneld zit omdat ie overbelast is, wil niet zeggen dat je rsi hebt maar lijkt wel op een overbelasting. als i kjou was zou ik hem ff laten rusten. je kan er volgens mij weinig aan doen verder

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2004
    Locatie
    R'dam
    Berichten
    283

    Standaard

    Hoi I.M., wat je hebt klinkt erg als rsi of iets aanverwants. En niet te weinig ook. Als je niet uitkijkt kun je je bas wel voor een paar maanden aan de wilgen hangen. Balletjes of weet ik wat helpen hier niet. Ik zou als een haas de dokter bezoeken en samen een goed behandelplan op stellen. Je moet dit echt serieus nemen en niet gaan zitten kloten met halve oplossingen. Geloof me.
    No frets for me please...

    "A mind is a terrible thing to waste..." - Sathington Willoughby

  4. #4

    Standaard

    Die powerball zijn gewoon zo'n alternatieve oefening om te trainen en voorkomen. Als genezing helpen ze niet

    De symptomen die jij hebt klinken als Carpal Tunnel dus ik zou er zeker even mee naar de dokter gaan
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    hangt je bas erg laag?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Als je jezelf Iron maiden noemt,ga ik er maar van uit dat je je bas erg laag hebt hangen.Het staat stoer maar het speelt niet lekker.Hierdoor moet je je hand konstant in een hoek ten opzichte van je pols houden,waardoor je pols extra belast wordt. Probeer eens een tijdje te spelen met een hogeropgehangen bas en probeer je hand recht te houden ten opzichte van je pols.Stop onmiddelijk met spelen als je kramp of iets dergelijks krijgt. Rek je vingers en buig ze een beetje,wacht een kwartier en probeer het nog eens SUCCES.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    dat wou ik zeggen jah :wink:

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2003
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
    Die powerball zijn gewoon zo'n alternatieve oefening om te trainen en voorkomen. Als genezing helpen ze niet

    De symptomen die jij hebt klinken als Carpal Tunnel dus ik zou er zeker even mee naar de dokter gaan
    Zeker even naar de dokter gaan.
    Ik heb zelf last van het Carpaal Tunnel Syndroom, maar ik kan er meestal goed mee overweg, tis niet zo erg dat ik een operatie overweeg.
    Het is bij mij de symptonen die je beschrijft, komen in ieder geval deels niet overeen met die van mij, ik het geen last van mijn armen of onderarmern, maar puur in mijn hand en vooral de vingers.
    Het geeft een gevoel alsof je slaap in je hand hebt, maar dan erger.
    Wat inderdaad wel zo is is dat het 's ochtends het ergst is, weinig controle over de vingers, en als ik ze dan wil krommen, geeft het gevoel alsof ze 'getrapt' verstelt worden.

    De pijn in je (onder)armen heeft volgens mij sowieso niets met CTS te maken, want het gaat echt om zenuwen in je pols die bekneldzitten.

    Powerballs helpen inderdaad puur voor training en een beetje ter voorkomen, genezen doen ze niet.

    Maar gelukkig heeft een dokter er meer verstand van dan ik.
    Edem Kleetun

  9. #9

    Standaard

    Nee ik speel juist met mijn bas redelijk hoog, maar als ik mijn vingers erg moet spreiden staat mijn hand wel in een hoek van 90 graden ten opzichte van mijn arm, hoe hoog mijn bas ook hangt.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    groningen
    Berichten
    9

    Standaard

    idd, vooral als je iron maiden speelt zijn de vingersprijdingen van bepaalde grepen vrij extreem. ben de laatste tijd aan het oefenen met iron maiden, en alhoewel de melodie vaak simpel lijkt en lekker in het gehoor ligt, is het spelen ervan nogwel eens lastig (hoe hoog je bas ook hangt)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top