Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard fender squier gitaar

    Kan iemand mij wat vertellen over het merk squier?? Ik speel al jaren gitaar op een fender squier die ik in 1985? ongeveer gekocht heb. Ik ben tevreden met deze gitaar.
    Ik was laatst nl. in een muziekwinkel en toen vroeg de verkoper wat voor gitaar ik thuis heb, ik zei een squier en toen vroeg hij wanneer ik deze gekocht had. En hij vertelde mij dat die uit 1985 wel goed zijn maar dat de squier van tegenwoordig slecht zijn. Is dit echt zo??

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2003
    Locatie
    pluskut
    Berichten
    1.772

    Standaard

    Om nou te zeggen dat de nieuwe squiers helemaal brak zijn is ook niet waar, maar ik heb veel gehoord dat de oudere een stuk beter zijn.

  3. #3

    Standaard

    heb gehoord dat sommige mensen vroeger zelfs squier prefereerde boven usa's omdat die toen zowat hun dieptepunt berijkt hadden en squier toen kwalitatief veel beter was dan nu
    weet wel niet of dit om de periode '85 gaat

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2004
    Locatie
    hoogmade (omg. Leiden)
    Berichten
    320

    Standaard

    toen fender net begon met squiers maken gebruikten ze daar alleen maar onderdelen van die voor echte fenders bedoeld waren. en de bouwers van de echte fenders hadden in die tijd een beetje een 'dipje'. dus zo kwam der uit dat als je een squier kocht in de tijd dat hij net uit was had je een goede gitaar voor een zeer mooi prijsje . kan alleen even niet vinden welk jaar ze begonnen.


    Edit: In 1982 the first Fender "Vintage series" guitars were produced in Japan. In that same year, in an effort to compete effectively in the European budget guitar markets, Fender Japan began producing some less-expensive versions of the "Vintage series" guitars for export into those European markets. These instruments were identified by a small "Squier" logo on the end of the headstock.

    dus ik denk dat je pech hebt en een iets te late te pakken hebt. maar de squiers die ze nu maken zijn niet slecht maar de oude zijn iets beter. (zelf geen ervaring btw)
    Fender Jap. Strat 1987
    Boss DS-1
    Epiphone Valve Junior Head
    Marshall 212 JCM cab

    Zoekt een Line 6 Variax 300

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Ja, de oude Japanse Squiers zijn behoorlijk goed. Het tegenwoordige werk verschilt in kwaliteit, een Affinity is bottom of the line, Standard normale kaliteit voor z'n prijsklasse...

    een Squier uit 1985 is wel goed voor z'n geld.
    Turn it up • Bring the noise

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Ja, die eerste Squiers waren zeker erg goed. En hebben tegenwoordig zelfs een kleine verzamelaarswaarde.Ik heb een model Squier uit sept. '82 en dat is de beste Strat qua houtsoorten en bespeelbaarheid, die ik ooit in mijn handen heb gehad. Helaas is dat al een exemplaar uit de Gold series (wat zoiets betekent dat er met goudgekleurde letters "Squier"op de kop stond. De eerste paar maanden stond er nog gewoon een Fender logo op de kop.

    Een bekende uitspraak over de gitaren uit die periode is, dat de Amerikanen een bezoek brachten aan de fabriek in Japan en dat ze bijna begonnen te huilen, omdat ze wisten dat ze zelf in Amerika die kwaliteit nooit zouden kunnen halen, gezien de omstandigheden van dat moment.

    Als jouw Squier er één uit '85 is, dan zou je eens naar het serienummer moeten kijken. Er is een kans dat deze met "SQ....." begint.
    Waarschijnlijk heb je dan een Squier jaren 70 strat reïssue (grote kop). Deze zijn bijna net zo goed als de JV series, al begonnen ze wel vaker basswood te gebruiken en kwam je nog nauwelijks Ash (essenhout) tegen wat, volgens mij, die Squiers nu juist zo bijzonder maakte, naast de goede kwaliteit afwerking etc.

    Maar in grote lijnen zijn SQ's net zo goed als JV's . Ik vind de SQ's ook erg mooi. En als het echt om een SQ's serie Squier gaat: wees blij. Die gitaar wordt vanzelf ooit meer waard denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2001
    Locatie
    AALST
    Berichten
    658

    Standaard squier

    ik heb ook een fender squier uit deze periode (ongeveer uit '85) japanse degelijkheid, perfecte hals, degelijke onderdelen alleen heb ik een paar jaar geleden de pickups vervangen door seymour duncans, voor de rest een zeer goed klinkende gitaar, dit kan niet van alle originele fenders (usa en mexico's) gezegd worden
    hansies :wink:

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Mijn elementen zijn ook vervangen door Seymour Duncans trouwens.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    Lisse
    Berichten
    1.494

    Standaard

    Ik heb dus zo'n Squier als Guitardude omschrijft... alleen is nog geen jaar oud :lol: ... het is namenlijk een limited edition die ik heb en alle hardware en electronica is van USA Fender... hij is alleen in elkaar gezet door kinder van 8 ofzo :razz: .... nee... dat zal het niet zijn maar al met al kun je het gewoon een USA fender noemen...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Alles is al zo"n beetje gezegd. Ik had ook een Squier uit die periode. En die klonk beter dan de Fender van die tijd. Je hebt dus een goede Strat.
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top