Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2002
    Locatie
    Lisse
    Berichten
    373

    Standaard Jullie ervaring met: hughes kettner silver edition

    Ik heb deze verterker van iemand kunnen lenen en ik wil graag weten wat jullie van deze versterker vinden. Met de zoekoptie kwam ik niet veel positiefs tegen maar mijn ervaring is enkel negatief met het tweede kanaal. Of het overdrive of distortion is ben ik nog niet helemaal uit maar als ik de gain meer dan eenderde opendraai klinkt het buitengewoon ranzig en aangezien ik jazz wil gaan spelen...
    Over het cleane geluid ben ik overigens wel heel positief: mooi warm en rond geluid.
    Wat is jullie ervaring met deze versterker?
    p.s het is geen wereld versterker maar hou er toch wel rekening mee dat ie niet duurder dan 300 euro is (objectief oordelen dus)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Music

    Even een kleine bump, Hughes & Kettner silver edition.

    Kreeg van een maat van me de vraag of ik belang had voor een H&K SE, zou kapot zijn, was dan ook gratis af te halen.
    We, m'n vrouw en ik stonden op de vooravond van een vakantie, viereneenhalfduizend kilometer op de motor, helaas geen tijd om hem op te halen helaas. Kreeg ik later een bericht dat hij hem voor me had gehaald en dat hij er gedurende de vakantie wel op wou passen. Gisteren had ik de tijd om 'm af te halen en omdat het vandaag regende hoefde ik niet te werken en kon dit versterkertje even uit proberen om te kijken wat er mis mee was. Een meevaller, ingang van de voetschakelaar heeft wat problemen, opgelost. De spanning er op en aan de Gibson Gem met P90 gehangen. Wat een ontzetten goed geluid zit er in zeg, mooi clean en een bruikbare reverb. Als je dit topic leest dan moet het een wan product zijn, maar ja ze adviseren vervolgens wel een marshall MG dus daar hecht ik maar heel weinig waarde aan. Het tweede kanaal moet je gewoon goed instellen, met een P90 gitaar en een juiste draai aan diens volumeknop is het een prima scheur. Treble laag mid en bas er in en rocken maar.
    Mocht je je handen op een dergelijke amp kunnen leggen dan zou ik willen zeggen probeer hem eens uit, nu ze wat ouder zijn klinken ze vast veel beter dan toen ze net uit kwamen. Wat mij opviel, misschien exemplarisch, is dat hij geheel niet dozig klinkt.

    De topicstarterder zal niet meer geholpen zijn met deze recensie maar wellicht iemand anders wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top