Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32

Discussie: Stukje muziek

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    St Lievens Houtem (België)
    Berichten
    604

    Standaard

    chiq stuk, maar waar je dat geleerd hebt, dat vraag ik me toch ook af,
    bv die snelle stukjes, zijn dat chromatismen of eerder arpeggio's of zo?
    Vraag me iets in rock te improviseren, allemaal geen probleem, maar om er zo die jazzy feel in te krijgen...
    is mijn volgende doel!!

  2. #12

    Standaard

    Jeez bedankt!
    Ik ga van de gitaar naar de Hughes & Kettner Tubeman II (Crunch) naar de geluidskaart die 'm direct doorstuurt naar m'n Alesis Quadraverb GT waar nog een overdrive met wat delay en -bijzonder- verstembare resonators (je hoort het bijna niet maar het zijn een soort kunstmatige boventonen) aan toegevoegd worden.
    Zo kan ik m'n gitaar droog opnemen en nog wat edits maken zonder dat opeens de delay onnatuurlijk wordt gekort en zo. Eigenlijk staat ie dus send-return.

    Die echt snelle dingen zijn sweeps langs de pentatoniek en verder een tapje ook pentatonisch een octaaf erboven.

    bv in Bmineur:
    u d d d u u u d
    ------7-7-----
    ----7-----7---
    8-9---------9-8

    Driekwartjes in vloeiende beweging. De één begint dan op de eerste 9

    Ik ben home made en speel nu zo 'n 10 jaar (toch al weer). Die jazzy vibe krijg je vanzelf na een paar jaar jazz spelen, m'n hart ligt bij de rock
    Luister maar eens naar Scott Henderson

    Groet,

    AJ

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AJ op 2002-05-10 17:32 ]</font>

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    St Lievens Houtem (België)
    Berichten
    604

    Standaard

    wat je op 1:12 - 1:13 speelt, zijn dat ook sweeps? en op 1:52
    dat is iets wat ik niet echt onder de knie krijg

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2002-05-10 18:34 ]</font>

  4. #14

    Standaard

    Het stuk staat in B minuer. 1:12 dat is een uitstapje naar C# pentatonisch met als eindpunt B penta. 1:52 dat komt van B melodisch mineur (ezelsbruggetje: B majeur met kleine terts). Er wordt daar niet gesweept, gewoon alternate picking...

    Ben je nu aan het uitzoeken? Vreemde gewaarwording moet ik zeggen. Wel leuk!

    AJ

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    St Lievens Houtem (België)
    Berichten
    604

    Standaard

    en waar heb je dat nu geleerd?
    boeken?
    scott henderson is trouwens best wel te pruimen :wink:

  6. #16

    Standaard

    Scott rulez!
    Boeken, video 's en veel spelen, dus VEEL spelen.

    MVG

  7. #17

    Standaard

    Wat is nu precies send-return ?
    Ik zie het op mijn versterker ook staan, maar zo te horen is het iets wat je goed kunt gebruiken.

    Vertel nu eens waar je die techniek vandaan hebt. Ik weet wel dat het iets is wat je gedeeltelijk zelf moet doen, maar ik heb een opstapje nodig. Welke boeken gebruik je zoal of waar luister je naar ?

  8. #18

    Standaard

    Wat ik ook nog graag wil weten ( voor m'n eigen geruststelling), is of je ook nog andere stijlen speelt.
    Ik ben zelf met te veel dingen bezig denk ik. Ik probeer finger-picking onder de knie te krijgen, metal, rock, blues en jazz. en allemaal net niet. Speel jij ook al die stijlen of ben je vooral met electrisch gitaar in deze stijl bezig ?

  9. #19

    Standaard

    Ik ben begonnen met klassiek, half jaartje, daarna rock met als doel Malmsteen, MacAlpine etc...Dat neo-klassieke komt op een gegeven momen toch de neus uit en de volgende logische stap is jazzrock. Grootheden: Scott Henderson, Frank Gambale, Allan Holdsworth.
    Je ontkomt er niet aan (gelukkig) dat deze stijlen zich combineren.
    Dus in principe speel ik altijd dezelfde stijl, solistisch dan, op Blues, Rock, Pop, etc...De nadruk ligt wel op Jazz.

    Ik wil met alle plezier helpen, bedenk wel dat ik de wijsheid niet in pacht heb! Het lijkt me zinvol als je me iets over jezelf verteld. Wat heb je gedaan aan je spel tot nu toe? Je mag me ook direct mailen.

    Groet,

    AJ

  10. #20

    Standaard

    send-return
    send=output, return=input.

    Afgelegde weg: gitaar>input amp> send naar extern FX> uitgang FX naar return> uitgang eindversterker oftewel je speakers.

    Zo kun je je directe droge signaal mengen met die van het FX apparaat wat wenselijk is bij digitale effecten als Reverb, Chorus, Delay.
    Analoge effecten als Distortion, EQ(wahWah), Noisegate worden niet gemengd maar 100% op je originele geluid gezet.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AJ op 2002-05-13 10:39 ]</font>

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top