Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 april 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    26

    Standaard

    Weet iemand hoe, of waar je een TS-9 ReIssue kunt laten ombouwen zo danig dat deze het geluid van de origenele TS-9 (of zelfs beter) weer geeft? Op internet heb ik diverse mensen in Amerika gevonden die dit doen, echter ik voel er weinig voor een TS-9 naar Amerika op te sturen. Kan iemand mij meer over dit onderwerp vertellen, of kent iemand een interessant adresje waar dit zou kunnen??? Of weet iemand hoe, en waarmee je de huidige op-amp chip mee kunt vervangen??
    Alvast bedankt!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    515

    Standaard

    Over het algemeen zijn alle dil-8 opampjes pin-compatible. Huh? Dit betekent dat de opampjes aan de binnenkant op dezelfde manier aangesloten zitten op de 8 pinnetjes waarmee ze op de print zitten aangesloten.

    Verschil is er wel tussen single en dual opamps. Dit is dus 1 of twee versterkertjes in 1 behuizing.

    Lijstje single:
    FET: TL021,031,041,051,061,071,081. LF351,356,357. CA3130 TLC271
    Transistor:
    LM(of UA en nog meer voorvoegsels)741, NE5534
    OP07 LT1007 en nog veel meer
    Aansluitingen: pin1: compensatie, pin2 neg-in, pin3 pos-in, pin4 voeding- of GND, pin5 N(ot)C(onnected), pin6 output, pin7 voeding+, pin 8 compentation. Meestal worden pin 1 en 8 voor lo-fi audiotoepassingen (gitaareffecten) niet gebruikt.
    Lijstje dual:
    FET: TL022,032,042,052,062,072,082, LF353,358, CA3230 TLC272
    Transistor:
    LM1458, 4558, NE5532, OP27
    Aansluitingen:
    pin1 output A1, pin2 neg-in A1, pin3 pos A1, pin4 voeding- of GND, pin5 pos-in A2, pin6 neg-in A2, pin7 output A2, pin8 voeding+.

    In principe kun je voor deze lijst nog veel meer vervangingen vinden. Het is echter niet echt waarschijnlijk dat het verschil hierin zit. Ik denk veel meer aan de rest van de componenten eromheen. Dat zijn de terugkoppeldiodes bijvoorbeeld. Verschil tussen Germanium of silicium of schottky's. Verder de toornregeling en eventueel verschil in gebruikte condensatoren.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Mijdrecht
    Berichten
    239

    Standaard

    Op deze site kun je de modificatie vinden. http://www.geocities.com/SunsetStrip...bescreamer.htm Het is niet zo erg moeilijk maar als je het niet aandurft, bij Fns te Renkum doen ze deze modificatie's ook (is natuurlijk wel wat duurder).

    Greetz, Hans

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Slowhand41 op 2002-05-07 15:37 ]</font>

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 april 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    26

    Standaard

    Thanx guys, erg nuttig en informatief van jullie!! Ga er meteen achteraan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    misschien dat je nog wat aan deze link hebt: http://www.wpa.net/~vaughn/ts9/diy.jpg

    Verder veel succes met het vinden van een JRC 4558DD of 4558D chip want ze zijn in NL erg moeilijk te verkrijgen (tenzij deze al in je TS zit natuurlijk).

    Ik heb de modificatie ook op mijn TS-9 gedaan, en het resultaat was ik erg over te spreken. Een veel transparanter geluid, je hoort meer je gitaar+amp dan het geluid van een tubescreamer als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben het ook niet met aad eens, het vervangen van alleen het opamp chipje gaf al een veel beter geluid en is zeker de moeite waard om te doen.

  6. #6

    Standaard

    Ik doe ook ts9/808 mods en ben waarschijlijk goedkoper dan fns, ik heb nog enkele JRC4558 ic's liggen (uit een oude versterker) mail me maar als je belangstelling hebt.

    grooveyard21@hdn.tmfweb.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top