Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Body

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    50

    Standaard Body

    Hoi, k ben al een tijdje aan het denken om een eigen gitaar te bouwen.
    Gisteren heb ik de knopen doorgehakt en heb besloten om het te doen.
    Ik heb enkele tekeningen gemaakt, en een klein tekeninkje met paint.
    Ik wil mahonie of swampash gebruiken voor de body, maar ik vroeg me af of ik de body uit één stuk hout kan maken, en wat voor gevolgen zou dat hebben voor het geluid wat er uiteindelijk uit gaat komen?
    En als dat geen optie is wat voor andere alternatieven kan ik gebruiken (het is wel de 1e gitaar die ik wil/ga bouwen)?

    Alvast bedankt

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    50

    Standaard



    dit is dus ongeveer mijn bedoeling, en onthoud dat er over smaak niet valt te twisten :-D

    edit: die bruine strepen over de body moeten dus de tekeningen van het hout voorstellen, k wil graag dat het doorschijnt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    body kan je beter uit meer stukken maken, dan gaat het hout niet werken(kromtrekken, torderen, enz).
    2 of meer stukken moeten wel zorgen dat het lukt, en gebruik goede lijm, is heel handig

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART
    body kan je beter uit meer stukken maken, dan gaat het hout niet werken(kromtrekken, torderen, enz).
    2 of meer stukken moeten wel zorgen dat het lukt, en gebruik goede lijm, is heel handig
    bedankt, maakt het uit of ik voor de body zelfde houtsoorten gebruik of andere houtsoorten?

  5. #5

    Standaard

    Ha, een Rickenbacker

    Maar goed: ja houtsoorten maakt uit (zie diverse discussie op dit forum). Het is dus afhankelijk van wat voor soort geluid je wilt wat voor houtsoorten je moet gebruiken. Essen en mahonie liggen wel zo'n beetje aan weerskanten van het geluidsspectrum (zie ook diverse discussies op dit forum) dus daar zou ik nog eens goed over nadenken.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michielv
    Ha, een Rickenbacker

    Maar goed: ja houtsoorten maakt uit (zie diverse discussie op dit forum). Het is dus afhankelijk van wat voor soort geluid je wilt wat voor houtsoorten je moet gebruiken. Essen en mahonie liggen wel zo'n beetje aan weerskanten van het geluidsspectrum (zie ook diverse discussies op dit forum) dus daar zou ik nog eens goed over nadenken.
    bedankt , ik bedoelde eigenlijk dat als ik bv 2stukken van de body (mahonie) aan elkaar vastlijm met bijv. een stuk essen er tussen, wat voor geluid kan ik dan verwachten? mahonie achtig of essen achtig, of van allebei wat? (dit is waarschijnlijk een hele domme vraag, maar sorry

  7. #7

    Standaard

    misschien is het ook wel slim om op het gewicht van de betreffende houtsooort af te gaan, bepaalde houtsoorten zijn heel zwaar namelijk en ik denk niet dat dat lekker speelt(tenzij je zittend speelt uiteraard)

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langepink
    misschien is het ook wel slim om op het gewicht van de betreffende houtsooort af te gaan, bepaalde houtsoorten zijn heel zwaar namelijk en ik denk niet dat dat lekker speelt(tenzij je zittend speelt uiteraard)
    bedankt voor de tip, het gewicht doet mij er niet zo heel veel aan toe, k heb namelijk een gibson lp van 9.5 kilo, en gekker kan ik het 'denk' ik niet maken

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 januari 2003
    Locatie
    Breukelen
    Berichten
    1.687

    Standaard

    ik denk dat je genaaid bent met die lp...

    ga nou maar heel snel het lood eruitslopen... :-D
    Als ik al wat in een band doe, dan is dat hoofdzakelijk als entertainer...

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    4 januari 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diedo
    ik denk dat je genaaid bent met die lp...

    ga nou maar heel snel het lood eruitslopen... :-D
    haha

    alles behalve genaaid =)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top