Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 81
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.794

    Standaard hulp bij effectkeuzes

    Hi. Ik lees regelmatig lekker mee op dit forum, en heb er al het nodige van opgestoken. Ik heb zelfs geleerd wat GAS is, en ja: ik heb er last van.

    ter zake: ik heb mijn Digitech Valve FX pre amp verkocht, omdat ik een Koch Multitone gekocht heb. De digitech werkte niet in de effectloop. Nu heb ik overal wat navraag gedaan (en hier op het forum dingen opgestoken) en wil weer stompboxes gaan gebruiken. Hierover heb ik een aantal vragen.

    context: Ik heb een Strat USA met texas specials en dus een 100w Multitone met 2x12"speakerkast. Ik speel in een alt. pop band, waarbij ik de enige gitarist ben, geen toetsen. Welke effecten moét ik eigenlijk hebben? Ik vraag dit omdat ik met de Multitone 3 kanalen heb, en dus geen distortion nodig denk te hebben. Toch lees ik dat veel gebruikers met vergelijkbare versterkers wél allerlei overdrive-achtige pedalen gebruiken. Hoe zit dit?

    zelf zat ik te denken aan:

    delay: delayla of delayla XL lijkt me een superding.
    chorus: small clone (of is de CM beter?)
    fuzz: ik heb al veel omschrijvingen gehoord, weet iemand een (bekend) nummer waar het fuzz geluid in voorkomt? geen idee of ik zoiets nodig heb.
    tremolo?

    Ik heb een Dunlop JH-wah. Die blijft!

    alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Fuzz: check ongeveer alle nummers van Mudhoney.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Zelf speel ik ook over een Multitone, mijn pedalboard bevat een TU-2 tuner, Vox wah, Tech21 XXL distortion, Boss GE-7 Equalizer, Ibanez RC99 Rotary Chorus en er komt zaterdag een Digitech digidelay bij.

    De Tech 21 gebruik ik inderdaad weinig doordat de 3 kanalen opties genoeg hebben en heerlijk klinken, eigenlijk zit hij er in voor als ik met de band niet over eigen backline speel.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.794

    Standaard

    thanx, die equalizer: voor de boost voor solo's? D'r zitten toch gewoon knoppen op de amp?

    Superfuzz Bigmuff is zelfs een titel van een compilatie album van Mudhoney, zie ik. Geinig.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    als trem zou ik beslist de sherlock tremit kopen. mega waar voor je geld...sterker nog er zijn stemmen die beweren dat dit een van de, zo niet DE, beste trems is die je kunt krijgen.

    Ik vond de delyala een beetje saai klinken (maar wellicht heb ik er niet genoeg mee geklooid) ik miste een beetje het wow effect wat ik bij de volgende twee pedalen wel had. Als je genoegen neemt met midlang en korte delays zou ik een boss dm2 voor een wat heldere toon nemen of en ibanez ad9 voor meer tapijt achtige tones. Heb je echt lange delays nodig dan zou ik voor een Memory Man dlx gaan (voor mij is 600ms lang zat maar niet iedreen is het daar mee eens natuurlijk)

    fuzz is leuk...fuzz is vies...fuzz is lekker. vd haar heeft Frantones voor relatief weinig die zijn erg lekker...maar er zijn mega veel opties en mogenlijkheden wat dat betreft.

    die ehx chorus is erg lekker, kan ook heel extreem en diep gaan. het is echt een seventies chorus (bijna vibeachtig) en minder zo'n eighties strakke chorus zoals je uit bv een ce2 haalt. Ik vind hem erg geschikt. enige manco is dat mits hij true bypass is, nog wel een last wil hebben van een beetje bleedthrough (dat je het effect toch een klein beetje op de achtergrond hoort terwijl hij uit staat)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    soloboosts zijn handig omdat je niet naar je knoppen hoeft te lopen\draaien maar ze maken je tone ook dikker en sustainier. en dat wil je zodra je je fretboardacrobatiek op je fans los laat!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
    thanx, die equalizer: voor de boost voor solo's? D'r zitten toch gewoon knoppen op de amp?

    Superfuzz Bigmuff is zelfs een titel van een compilatie album van Mudhoney, zie ik. Geinig.
    Je kunt de solo's inderdaad boosten via de floorboard van de Koch zelf. Ik gebruik hem meer om de solo's extra te kleuren, en net als bij de XXL als booster als ik niet over mijn eigen backline speel.


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.794

    Standaard

    Tjeez, wat een reply! topper.

    Over die sherlock tremit heb ik meer gelezen, daar zal ik naar opzoek gaan.

    voor boost lijkt me zo'n CM Contour 'n Boost ook wel top. Ook true Bypass.

    Fuzz is dus iets wat ik niet uit de Koch kan halen, zonder effect, begrijp ik.

    (@schizo910: heb jij de gain van kanaal 3 ook op 20?)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard



    Zeer vet album. Ga het nu kopen! Anders, download het nummer "Touch Me I'm Sick" eens. Daar is zo'n typisch vettig fuzz geluid duidelijk te horen in de intro.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Ik heb de gain knop van het 3e kanaal meestal op 3 uur staan... en nee, fuzz haal je niet uit de Koch zelf...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top