Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 33 van 33
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard

    hoe staat he tnu met je bas bramversteeg?


    ik ben wel benieuwd (zeker naar die top )
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Hey Amon, met de bas gaat het aardig goed hoor.
    Op mijn webshots kun je zien wat ik tot nu toe heb gedaan. Helemaal afgeschuurd en ontfret. De hals is nu glad en hoeft alleen nog gelakt te worden. De body was ook geschuurd. Ik ben naar AF (Arnhemse Fijnhouthandel) gegaan en heb de 3 mooiste stukken fineer uitgekozen. Deze waren echter maar 11 cm breedt dus moest de top er in 3 stukken op. Omdat de body van polyester was kon ik geen normale houtlijm gebruiken. Ik heb PU lijm gebruikt maar dit bleek een ramp te zijn. Omdat het fineer maar zo'n 0,6 tot 0,8 mm dik is trok al de lijm in het fineer en trok de beits er niet meer in. (!!!!) Klote dus. Ik had van te voren echt een hele tafel vol liggen met samples van hoe ik het hout wilde bewerken. Maar het trok dus niet in het hout. Ik heb even met Sander de gier gebeld en op internet gezocht. De antwoorden op mijn probleem waren echt heel verschillend. Toen heb ik zelf beits aangemaakt en gemixt. Toen het fineer (een nieuwe laag) zonder schuren voorbewerkt en op de gitaar geplakt. En tot mijn grote geluk ziet ie er nou erg netjes uit. Omdat het fineer bijna geen vlees heeft om in te trekken krijg ik geen PRS top maar toch aardig mooi voor wat mogelijk is. Ik zal weer eens wat foto's schieten.
    Nou, zo ver ben ik dus met de bas :razz: .
    Grz. Bram
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  3. #33

    Standaard

    heeft al iemand geprobeerd om, net zoals op een van die links, de frets te verwijderen met elektrische stroom?
    dat lijkt me de cleanste methode

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top