Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard

    Mn oma heeft nog een op het oog puntgave akoustische spaanse flamengo (die dans dus) gitaar staan. Hij is ongeveer een jaar of 30/35 jaar oud denk ik.

    Wat kost het ongeveer om hem op te knappen??Er moeten zowiezo andere snaren op (er zitten, hoe raar het ook is, 2 of 3 snaren op die van staal zijn en 2 of 3 snaren van nylon). Wat voor snaren raden jullie aan er op te zetten zodat ik een beetje bekende popliedjes kan gaan proberen te spelen?? Ook moet ie gestemd worden. Ik weet dat stemmen kan met een apparaatje (voor een bass/elec. gitaar). Maar hoe gaat dat met een akoutische?? Toch niet meer met van die fluitjes?? :grin:

    mvg,

    Daniel

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Emmen..
    Berichten
    674

    Standaard

    Stemmen kan ook gewoon met zo'n electrisch apparaat. Keb geen flauw idee wat voor snaren er op moeten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    Die stalen snaren zijn van binnen van nylon!!!!!!!

    Haal gewoon in de muziekwinkel een nieuw setje met 6 nylon snaren. De E, A en de D zijn omwonden met staal. Knip je oude snaren maar open.

  4. #4

    Standaard

    Op 2002-05-06 18:08, schreef Kjiratsiekoedel:
    Die stalen snaren zijn van binnen van nylon!!!!!!!

    Haal gewoon in de muziekwinkel een nieuw setje met 6 nylon snaren. De E, A en de D zijn omwonden met staal. Knip je oude snaren maar open.
    kijk hier heb ik iets aan, tnx! :smile:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Uit nieuwschierigheid:

    Heeft de gitaar stemmechanieken á la een viool, dus steken ze door de kop heen?
    Dan heb je een echte flamenco gitaar.
    De klassieke gitaar heeft een open kop.
    Als het een flamenco is zou ik hem naar een prof. bouwer brengen.

  6. #6

    Standaard

    Op 2002-05-06 22:12, schreef Luca P:
    Uit nieuwschierigheid:

    Heeft de gitaar stemmechanieken á la een viool, dus steken ze door de kop heen?
    Dan heb je een echte flamenco gitaar.
    De klassieke gitaar heeft een open kop.
    Als het een flamenco is zou ik hem naar een prof. bouwer brengen.
    Dat zou ik ff na moeten kijken... Hij staat namelijk niet hier..



    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rePUNKtative op 2002-05-07 19:39 ]</font>

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Voordat je hem opknapt kun je kijken of het bovenblad ter hoogte van de brug (waar de snaren vast zitten) vlak blijft als je de snaren op toon brengt (hoeven geen nieuwe snaren te zijn). Bij oude sp. gitaren van mindere kwaliteit trek je het bovenblad scheef waardoor je hem niet goed kunt stemmen. Als dit zo is kun je beter een nieuwe kopen. succes!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top