Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Amp Duel : Randall RG75 Vs. Peavey Bandit

    Hello,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe amp.
    Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen een Randall RG75 en een Peavey Bandit 112. Welke is de beste/ kennen jullie nog een betere?

    Requirements:

    300-400€
    1x12" speaker
    zeer goede distortion
    minimum +/- 75W
    goede blues-clean

    PS: Ik speel vooral metal en een beetje blues, mijn gitaar is een Ibanez GRX-170

    Groeten, Snake

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    peavey 112 is echt een prima versterkertje voor het geld, randall vind ik wel ok, maar peavey is beter, maar kijk met dat budget van jou ook eens naar een tweedehands buizencombo(marshall jcm 900/800) veel beter en het houd zijn waarde.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Heb ze allebei getest (en de Bandit 112 (2e serie) 5 jaar gehad.

    De Peavey is iets veelzijdiger en degelijker, maar het clean van de Randall heeft iets meer 'smoel'. Al is t niet zo puur clean te krijgen als dat van de Peavey.

    En de galm uit de Bandit is waanzinnig! Ik kon er een heel overtuigende Dick Dale-surf sound uit toveren.

    Bij Dijkmans Muziek in Breda hebben ze als t goed is mijn vorige Bandit nog staan, met een nieuwe Celestion speaker erin, voor 299€.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    nou ik heb zelf de bandit 112 , maar ik denk dat je de randall toch zeker moet uitproberen. de bandit heeft sowieso een vrij lelijke clean als je het mij vraagt. en als je metal speelt vind ik dat de bandit meer een rockversterker is dan een metalversterker, maar das gewoon puur mijn mening , voor het zelfde geld vind jij da ding juist een geweldig geluid hebben.

    ik zou zeggen dat je die randall zeker moet uitproberen. maar de peavey bandit is ook een zeer degelijke versterker die veel verkocht word en das niet voor niks zo.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Ronald, welke serie Bandit heb je?
    Die laatste (met het rechte logo, dus niet dat puntige) heeft idd een minder clean.

    Maar t clean wordt sowieso verbeterd door er een andere speaker in te zetten.
    Ik had die Sheffield een keertje opgeblazen, dus moest er wel een nieuwe in.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    tja ik weet nie hoeveel series er zijn geweest. maar in de oefenruimtes bij de lokale muziekinstantie hier hebben ze in ieder geval een oudere versie dan dan die ik heb. en ik vind dat die van mij kwa distortion beter klinkt maar de clean vind ik bij allebei niet zo geweldig

    ik weet nie precies hoe het ouwe logo eruit ziet zo uit het hoofd, maar ik vind het logo nie erg puntig in ieder geval op de mijne

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top