Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 april 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    27

    Standaard

    wat ik je wel aanraad is om de brug en neckfrezing door een gitaarbouwer te laten doen
    Dat was ik inderdaad van plan, daarom wil ik een goed stuk hout. Ik wil niet zomaar wat aankloten maar iets bruikbaars maken. Daar waar het niet lukt zoek ik hulp...
    Over hulp gesproken, weet jij nog adressen in Alkmaar Fred? :wink:

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    alkmaar mmm moeillijk

    laat maar weten als je wilt beginnen, er zijn ook dingen die ik zelf weer uitbesteed maar ik kan je daar wel bij helpen

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Over welke prijzen hebben we het hier ongeveer? Ik ben nml. ook op zoek naar hout voor een zelfbouw project, wat ik wil starten zodra ik mijn yamaha-reparatie voltooid heb (tot nu toe slechts een body).
    DA - doet je goed!

  4. #14

    Standaard

    ik heb een prachtig stuk zacht essen hout (oftewel swamp ash) bij een wagen makerij voor maar 25 eurotjes, die voxhumana is zoiezo al extreem duur met alles. Natuur gedroogt!!!

  5. #15

    Standaard

    ik heb ook een flinke brok essen liggen van een houthandel, 10 euro, die vent waar ik het afrekende bedacht terplekke een prijsje volgens mij

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2003
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    313

    Standaard

    Man ik wou dat er hier ook van die houthandels waren met zulke prijzen :-? Heeft er iemand misschien iets teveel hout liggen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    Ik kan me toch nog wel behoorlijk wat dingen en vrouwen voorstellen die ik liever........, ach laat ook maar.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    prijzen kunnen enorm verschillen en dit heeft met een heleboel dingen te maken, bij ash bijvoorbeel; is het swamp of northen ash (northenash is zwaarder en beter verkrijgbaar, denk aan de zware '70 strats)
    bij swamp ash; van welk stuk van de boom komt het (voor gitaarbouw het liefst van het onderste stuk van de boom dat in het water heeft gestaan, de rest wordt het liefst voor vloertjes gebruikt)

    en als laatste hoe is het gedroogt, het meest hout wordt ovengedroogd
    en dat is voor swampash voor gitaren niet goed (de houtcellen worden dan vaak beschadigd)

    en dat maakt een goed stukje licht swampash dus duur (Erik van de Haar bijvoorbeeld kan van een container swampash vaak maar 20-30 % gebruiken voor gitaarbouw, de rest wordt dan doorverkocht voor andere doeleinden )

  8. #18

    Standaard

    Ha Lennart,

    Compleet andere omgeving maar blijkbaar ook hier dezelfde hbby

    Check je pm eens, misschien kan ik je een eind op weg helpen met een voorraad spullen (als je nog niets hebt gekocht). Binnenkort heb ik voor het knutselwerk al helemaal geen tijd meer en als wel dan wordt het waarschijnlijk een blokkendoos of hobbelpaard :razz:

    Groetjes,

    Michiel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top