Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard 1 of meerdere midi-kanalen

    bla
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Even een vraag in de ban van de midi-footcontroller.
    Ik ben nog een beetje op zoek momenteel. Nu kwam ik met de zoekfunctie op een topic waar ook zoiets gevraagt werd. Toen zei Yoeri dat hij zijn spullen bediende door alle midi-apparaten op apparte kanalen te zetten waarop morris hem vroeg waarom. Dat het even makkelijk over 1 kanaal kon. Ook in de Midi-FAQ van Raffel word beschreven dat men de verschillende apparaten aan apparte kanalen toekent. Wat is hier het verschil (in praktijk natuurlijk) tussen en wat zijn de voordelen?? De Big Foot kan bv. maar over 1 kanaal midi sturen en is toch een interessant ding. Maar wat is hiervan dan de beperking??
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    je hebt verder geen problemen, maar je moet bijvoorbeeld niet hetzelfde PC/CC # op 2 apparaten gaan instellen, want dan veranderd 1 druk op de knop op je bigfoot de CC of PC op beide apparaten.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  4. #4
    vinni
    Guest

    Standaard

    Hoi Bram,

    nog steeds lekker aan het kloten dus :-D

    Een beetje midicontroller kan onder één patch meerdere apparaten aansturen op verschillende midikanalen.

    Als ik b.v. jou GRX neem......Stel deze op midichannel 1 in en als je 4 loops gebruikt kan je 17 verschillende combinaties van die loops programmeren. Deze 17 patches kan je vrijelijk combineren met de patches op bv. je G-major en b.v. de patches van de midigestuurde top.

    Het combineren doe je dan in de footcontroller......dat kan alleen als je elk midiapparaat een eigen midichannel geeft.

    Groet,
    Vinni

  5. #5

    Standaard

    Nadeel van alles op één midikanaal is dat je op elk apparaat dezelfde programmanummers kiest als je gaat schakelen.
    Ik noem maar wat: je wil dezelfde pitchshift gebruiken op je clean als op je scheurgeluid. Je moet dan 2x dat pitchgeluid in je effectprocessor programmeren in twee patches, niet zo handig..... meerdere kanalen gebruiken dus!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Heeft niemand hier ooit gehoord van patch-mapping. Veel apparaten hebben deze voorziening, die er op neer komt dat je kunt programmeren welke patch gekozen wordt bij welke program change.

  7. #7
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Heeft niemand hier ooit gehoord van patch-mapping. Veel apparaten hebben deze voorziening, die er op neer komt dat je kunt programmeren welke patch gekozen wordt bij welke program change.
    Ja VEEL maar niet alle apparaten hebben het.

    Ik gebruik dus meerdere kanalen omdat ik liever de patches recycleer en wat meer moet programmeren op mijn midi-controller dan op de apparaten zelf. BV, mijn versterkers, daar heb ik in totaal een 15-tal mogelijkheden geprogrammeerd van clean met master1 tot lead met master2. Ik ken de combis ondertussen uit het hoofd en moet nooit nog programmeren op de versterker/midi-interface.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Ok, dus als ik het goed begrijp loop je het risico dat de apparaten vreemde dingen gaan doen als je het zelfde effect/instelling in een andere opzet wilt gaan gebruiken. Dan begrijp ik eigenlijk niet waarom die Big Foot alleen over 1 kanaal kan verzenden?? Lijkt me toch een profi apparaat maar dan zoiets.
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  9. #9
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVersteeg
    Ok, dus als ik het goed begrijp loop je het risico dat de apparaten vreemde dingen gaan doen als je het zelfde effect/instelling in een andere opzet wilt gaan gebruiken. Dan begrijp ik eigenlijk niet waarom die Big Foot alleen over 1 kanaal kan verzenden?? Lijkt me toch een profi apparaat maar dan zoiets.
    Tja, das ook de reden waarom ik hem niet gekocht heb. Ik heb met de kerels van T-rex gesproken en ze plannen wel een upgrade maar dat zal nog een tijdje duren. Het werkt natuurlijk wel maar het is gewoon een ANDERE manier van gebruiken.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Het lijkt me ook handiger om in ieder geval de optie te hebben om alles op apparte kanalen te zetten.
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top