Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Betalen met PayPal... Veilig..?

    Hoi.
    Ik wil graag een Loooper bestellen uit de V.S.
    Ze vragen hier te betalen met paypal
    Hoe veilig is dit systeem eigenlijk?
    Ben er niet zo kapot van mijn creditcardnummer op internet te smijten

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    hoeft niet perse met creditcard. zie ook andere topics op dit forum. ik gebruik ook paypal, zonder creditcard.

    veiliger dan western union bidpay, want die sturen geloof ik per post geld.

  3. #3

    Standaard

    Eé van de redenen om te paypallen is juist dat je zo min mogelijk je creditcardnummer op het net hoeft te flikkeren en dat maar bij 1 organisatie doet die zich zo langzamerhand wel bewezen heeft.

    Daarnaast, face it, een creditcard is een achterhaald fraudegevoelig systeem. Online is het niet gevaarlijker dan in een restaurant. Daarom zitten er ook zoveel verzekeringen aan een CC. De enorme "onlinekopen-isdatdanwelveilig" angst is daarnaast ook nog eens ontzettend nederlands.... Krijg je van die prutalternatieven als way2pay (soortgelijk als paypal) en de totaal zotte walliekaart.

    Dus daarmee, doe jezelf een lol en ga lekker paypallen. Liever daar mijn CC nummer achterlaten dan bij al die personen aan wie ik paypalbetalingen doe. En inderdaad, het hoeft niet met een CC,
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2002
    Locatie
    Aan Zee
    Berichten
    162

    Standaard

    Laatst ook wat betalingen met paypal gedaan zijn allemaal goed verlopen. Het handigst is wel om een creditcard te hebben want dan kan je jezelf verifieren wat toch voor degene met wie je zaken doet een extra vorm van zekerheid biedt, maar ook kan je hierdoor onbeperkt gebruik maken van je cc anders heb je namelijk maar een limiet van 750 euro.

    Het is inderdaad waar dat je geen cc nodig hebt je kan dan namelijk gewoon je geld van je bankrekening nummer naar je paypal acc overmaken, maar dit duurt ongeveer 4 dagen. Voor betalen is paypal gratis maar ze hanteren voor internationale transacties wel wat andere koersen, waardoor je wat meer betaalt, maar deze extra kosten zijn lang niet zo hoog als de kosten die verbonden zijn aan het gebruik van bijvoorbeeld western union. Als je geld via paypal ontvangt zijn daar wel kosten aan verbonden ongeveer 3% van het totale bedrag, maar meestal valt hier met de verkoper of de koper een regeling over te treffen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    over dat verifieren, daar hebben de meeste verkopers niet zo'n moeite mee. hak laatst gevraagd aan een verkoper, maar dat schijnt dus alleen nodig te zijn als je met creditcard betaald.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Ik heb ondertussen ook al een aantal betalingen gedaan met paypal. zonder creditcard. Nooit problemen gehad, en ook nooit van andere gehoord dat er problemen mee waren.

    Kijk ook ff in algemeen, daar staat een heel paypal topic.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met PayPal (met CC).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    Lisse
    Berichten
    1.494

    Standaard

    Paypall is geniaal... ik gebruik het vaak... om Nirvana LP's tekopen... en het gaat snel... veilig en goed... mijn pa was er eerst onzeker over... maar nu wil hij ook over internet kopen :razz: en volgens mij is het zo met CC dat je je geld terug kan krijgen van het persoon... of zoiets... er is iets dat je het geld van het persoon terug kan krijgen...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bobbel
    en volgens mij is het zo met CC dat je je geld terug kan krijgen van het persoon... of zoiets... er is iets dat je het geld van het persoon terug kan krijgen...
    Dat is het kunstje van een niet leverende verkoperformulier invullen (terwijl je je ding dus wel hebt gehad) op Ebay waarna je bij Paypal je geld terug laat boeken. Samengevat, de verkoper is dan dubbel gedupeerd. Item kwijt en Geld kwijt. Exact dat is de reden dat zoveel Amerikanen geen internationale PayPal betalingen accepteren.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Wie noemt zich nou toch heineken?????? heb je het wel eens op????





    :wink:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top