Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 55
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John P
    Wat vinden we van bijv. Glockenklang? (schrijf je dat zo, eigenlijk?)
    Bij BassConnection heb ik mijn Alembics via de 'huisversterker' gespeeld, een Glockenklang (Heart Core geloof ik). Klonk briljant, echt heel mooi natuurlijk en transparant, geen kleuring o.i.d. Net als m'n HARTKE, waar ik nog steeds erg blij mee ben, maar nog wat treedjes hoger. Als ik weer een beetje gespaard heb, ga ik me als tweede versterker een Glockenklang 'The Passenger' combo aanschaffen, heb het idee dat ik dan wel voorgoed van m'n G.A.S. verlost zal zijn... :wink:

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    EBS, Glockenklang, HEVOS, Aguilar, etc. etc....

    nee er is niet zoiets als HET beste basmerk....

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    nee, dat wordt idd moeilijk. De meeste grote merken bieden wel goede kwaliteit. Je moet net voor jou die amp vinden met de juiste prijs/kwaliteit/geluid combinatie.

    En das best moeilijk.

    In mijn geval ging het in de winkel(Feedback):
    Trace Elliot - Leuk maar nogal HiFi
    SWR - Te steriel te HiFi
    Eden - Tja...toch wel redelijk ultiem...maar net wat duurtjes...
    Glockenklang - ik vond toen de toonregeling nogal tegenvallen en het geluid te iel
    (Rock Palace)Ampeg - onbetaalbaar
    EBD -idem
    Hartke - te steriel

    toen op een Marshall DBS van een vriend gespeeld. De headroom deed het hem, samen met het enorm zwate rockgeluid dat erin zit.

    Dit alles berust op eigen, soms korte ervaringen...ontleen er dus niet teveel conclusies aan.
    Te koop: Torque 240Watt bascabinet 4x10" 200 euro.
    ____________________
    HTTP://WWW.VICTIM.NL
    ----------------------------

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    ampeg heb ik gespeeld, vond ik te distorted op de een of andere manier.

    trace te 'boomerig' knallerig' kan aan de gare oefenhok versterker gelegen hebben.

    de fender bassman pro 400 is wat mij betreft super strak diep en grommerig, echt heerlijk, maar 2x10 weegde niet op tegen marshall dbs 4x10 en de zelfde soort fijne sounds die eruit te halen zijn

    ebs is super, maar te duur

    verder een SWR workingman top, maar daar heb ik te weinig van meegekregen om oordeel over te hebben.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    Ik vind Marshall een zwaar onderschat merk v.w.b. basversterking. Ik heb op zo'n 400 watt versterker gespeeld en dat was geweldig! Wat een power. De sound is gekleurd, maar als je ervan houdt...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    Je kunt deze dingen tweede hands voor relatief weinig geld kopen, omdat het merk bij bassisten niet 'in' is. Als ik er een kan kopen voor een redelijk bedrag, ruil ik mijn Hartke 3500 subiet in.

  7. #17

    Standaard

    Ik draai zelf over een behringer met een hartke kabinet...
    Vind ik goed genoeg klinken en een in mijn oren zo geweldige prijs/kwaliteit verhouding zal ik op geen enkel andere versterker tegenkomen. (tenzij het de Phil Jones Bass versterkers zijn... *kwijl*)
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    Die Behringer heb ik nog niet geprobeerd, maar ik hoor en lees er goeie dingen van. Ook zo'n merk: iedereen vindt het niks, maar ga toch maar eens luisteren. Wordt toch in China gefabriceerd?

  9. #19

    Standaard

    Behringer heeft zijn slechte naam vooral te danken aan het feit dat er mensen zijn die dan iets van hun kopen en omdat het dan een keer stuk gaat is het gelijk allemaal maar kut.

    Het is goedkoop ja en natuurlijk zullen duurdere dingen ook wel beter zijn. Maar zolang dit ding gewoon werkt zoals hij hoort (dus niet kapot gaat) is de prijs/kwaliteit verhouding gewoon zo geweldig
    Voor die 300 euro (toen nog) die ik uit heb gegeven aan dit ding is hij ze tot nu toe allemaal dubbel en dwars waard geweest. (en meer zelfs)

    En zelfs al zou het een keer kapot gaan (onherstelbaar) dan zou ik gewoon een nieuwe kopen. Zo goed dat ik em vind
    (al zie ik em niet binnen nu en een jaar kapot gaan )
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

  10. #20

    Standaard

    Ampeg user here! ... even mijn Ampeg verhaal hierbeneden.

    Eden, SWR en Ampeg (en vele anderen) zijn allemaal goede merken, met goede producten. Het ding is dat je de sound moet vinden die jezelf het best vind klinken natuurlijk. Elk zijn smaak hé

    Eden en SWR klinken doorgaans redelijk tot héél erg clean. Niks overdrive of zo. Kan héél goed klinken in pop, r&b en funk bands, maar voor rock vind'k het wat te braaf.

    Ampeg kan ook clean klinken, maar nooit zo zuiver als een Eden of een SWR. Het lijkt wel alsof er altijd wat 'vuil' in het geluid zit als je me begrijpt... voor rock en metal vind'k Ampeg persoonlijk de top. Wanneer je de gain op die (tube) amps wat opendraait krijg je al snel héél vette overdrive (tot vintage fuzzy met maxed gain!) en DAT is wat IK zocht voor m'n amp in de rock/metal band waarin ik speel.

    Zelf heb'k de Ampeg SVT-3 Pro versterker. Leuke amp. Krachtig genoeg voor in een luide metalband. Héél veelzijdig dankzij de vele knopjes. Mij heeft het echter een zestal maanden gekost om er de klank uit te halen die ik echt zocht... veel knopjes is dus niet altijd een voordeel.
    De preamp bevat 5 buizen die dus die héél vette overdrive kunnen leveren. Ik heb redelijk wat overdrive pedalen (EBS, Fulltone, EHX, ...) en die buizen oversturing heb'k nog nooit kunnen nabootsen met een pedaal. Vroeger geloofde ik ook niet echt in de enorme meerwaarde van buizen, maar ik moet toegeven dat de klank en warmte die lampen geven, quasi onbenaderbaar is zonder buizen.

    Ampeg heeft véél verschillende versterkers in uiteenlopende prijsklassen.
    Er is de B-reeks (B2, B4, B5); dit zijn volledig solid-state versterkers. Geen lampen. Ze klinken leuk en zijn betaalbaar. Zeker tov de SVT reeks (top).
    De SVT reeks van versterkers hebben allemaal buizen, sommige enkel in de preamp, anderen bevatten soms alleen maar buizen.
    De SVT-3 is de meest betaalbare, maar is ook al duur (rond de 1400-1500 euro, nieuw). Tegenwoordig zie je wel al af en toe op de tweedehands markt. Ik heb twee jaar terug een jaar gezocht naar een tweedehands versie van deze amp.
    De SVT-4 heeft ook een mosfet poweramp + buizen preamp, maar is enorm krachtig (1600 watt!) en heeft véél mogelijkheden, vooral in de poweramp afdeling (bi-amping, crossover, poweramp bridging, ...). Ook een hélé dure versterker.
    De SVT-2 is het all-tube beest van Ampeg. Compleet onbetaalbaar vind'k, maar wel een mega klank. De prijs ligt hoger dan 2000 euro op de nieuwmarkt.
    De SVT-5 is een moderner beestje, met channel-switching in de amp. Je kan dan wisselen tussen een 'clean' (het is nog altijd ampeg) en een distortion/overdrive kanaal. Nog véélzijdiger dus. Ook best een dure amp.

    Dan zijn er uiteraard nog de SVT-preamps. En natuurlijk ook nog de SVT-Classic, nog zo'n all-tube monster. ook monsterlijk duur (+ 2000 euro).

    Er is ook een eenvoudige SVT-350H, een solid state head van ampeg die betaalbaar is.


    Kortom, als je rock wenst te spelen met een vuile klank, raad ik Ampeg écht aan. Ze zijn duur, maar ze zijn het waard, zeker als het de klank is, waar je zoals ik, van droomt. Ik heb er serieus voor moeten sparen voor die SVT-3 Pro, maar ik weet nu dat ik niks anders meer nodig heb (tenzij een een luidere amp, maar daar heb'k voorlopig (nog) geen nood aan).

    Op mijn to-check lijst staat enkel nog een all-tube Trace Elliot, maar die worden niet meer gemaakt. En die nieuwe Mesa Boogie Big Block...
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top