Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: uit je hart soleren

  1. #1

    Standaard uit je hart soleren

    hoe kan je trainen om vaiut je hart te spelen ?? Dus dingen die in je hoofd zitten op je gitaar te spelen in een solo ? Ik heb vaak nog dan zit je in een solo en dan denk je, wat nu ? Hoe ken je nou trainen dus om vanuit je hart te gaan soleren??

    groeten mister

  2. #2

    Standaard

    noten die je speelt tegelijkertijd (zacht) zingen

  3. #3
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
    noten die je speelt tegelijkertijd (zacht) zingen
    Damn jij geeft echt altijd zulke goede tips in dit subforum, een lintje voor hoofd

  4. #4

    Standaard

    en een kogel voor Barret!

    Sorry hoor, maar ik weet niet hoe je anders uit je hart kan soleren door de noten die je in je kop hebt (en dus kan zingen) tegelijkertijd op de gitaar te spelen...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    [flauwe grap mode]
    je borstkas open snijden, linkerlong iets aan de kant drukken met je hand voelen tot je iets kloppends voelt, dat ding hard naar buiten trekken en snijer twee gaten in zodat je linkerhand er doorheen kan, dan gitaar spelen. Voor optimaal effect is een tweede hart ook handig voor je rechterhand.
    pokkel'n

  6. #6
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
    en een kogel voor Barret!

    Sorry hoor, maar ik weet niet hoe je anders uit je hart kan soleren door de noten die je in je kop hebt (en dus kan zingen) tegelijkertijd op de gitaar te spelen...
    Die opmerking was niet sarcastisch bedoeld..

    Je reply was gewoon goed, want als je de noten zingt en ze speelt ontwikkel je je gehoor als je nazingt weet je hoe een noot gaat klinken voordat je em speelt oftewel als je een melodie in je hoofd hoort kan je em op je instrument uiten.

  7. #7

    Standaard

    hmmm, dat is idd een goeie tip zeg.

    Al heb ik wel vaak dat ik solo's beter kan neurieen / zingen dan ze daadwerkelijk spelen :-(

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barret Wallace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
    en een kogel voor Barret!

    Sorry hoor, maar ik weet niet hoe je anders uit je hart kan soleren door de noten die je in je kop hebt (en dus kan zingen) tegelijkertijd op de gitaar te spelen...
    Die opmerking was niet sarcastisch bedoeld..
    hahah je bent zo kansloos dat iedereen bij voorbaat al dat soort dingen over je denkt. Goed voor je zelfbeeld enzo!
    pokkel'n

  9. #9

    Standaard

    Een goeie training om wat je in je hoofd hebt over te brengen naar gitaar is om allerlei bekende (of minder bekende) liedjes en deuntjes te leren spelen zonder dat je ze hoeft uit te zoeken. Dus je pakt je gitaar en speelt in 1 keer het Wilhelmus of bijvoorbeeld het thema van Goede Tijden Slechte Tijden.
    Als het in het begin niet lukt komt het doordat je niet goed weet hoe de intervallen tussen de noten zijn en waar ze op de gitaarhals zitten.
    Door dit vaker te doen krijg je meer gevoel voor de afstand tussen de noten. Je kunt dan steeds beter melodiën die je in je hoofd hebt direct over brengen op de gitaar.
    Download nieuwe TRAILER (6. min) van ons aankomend album http://www.silentagreement.nl

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Ik hanteer twee manieren:
    één is inderdaad de melodie precies in je hoofd hebben en evt. meeneuriën, maar je moet je ook een beetje zo voelen als de stemming die je over wil brengen. Bijvoorbeeld verdriet: een manier daarvoor is om veel ruzie met andere forumleden te maken, veel drinken en daarna zwelgen in zelfmedelijden.

    De andere manier is iets improviserend spelen en goed letten op elke noot die je tot leven brengt: wat past er voor een noot / toon bij? Dat is snel denken, maar voor mij werkt het. Daarin is de uitdaging voor mij, door gebrek aan techniek, vooral om iets met enkele noten te doen middels gebruik te maken van ongewone timing, volume (uiteraard), melodie, bends (vooral) en elementschakelaar: bij het halselement klinkt een toon wat "liever" dan bij het brugelement.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top