Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 62
  1. #11
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
    Aan goed gitaarspelen alleen heb je gewoon niks als je zelf muziek gaat maken.
    :-? w00t

    Waar slaat dat nou weer op, aan goed gitaar spelen heb je juist heel veel als je eigen muziek gaat maken.

    Wat betreft het kopieren of '' coveren '' van andermans werk. Je hebt hier juist heel veel aan ( ja ook als je zelf gaat componeren). In men beginjaren ( ik zit nog in men beginjaren :-? ) maar in jaar 1 toen ik begon met spelen leerde ik solo's van heertje kirk hammet en solo's van slayurrr klinkt raar maar doordat ik dit heb gedaan heb ik veel meer geleerd, een klein beetje men eigen stijl weten te ontwikkelen ( ja een klein beetje want je eigen stijl ontwikkelen gaat niet 1-2-3) en de dingen die ik van hen geleerd heb leren te evolueren in een shakeel extravaganza tittie explosure. Daarna ben ik weer naar andere gitaristen gaan luisteren beetje naspelen, evolueren etc. En zo ga ik nog steeds door.. maargoed cup a soup tijd

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
    Ik schilder liever iets zelf, maar ieder zijn ding natuurlijk.
    alle recordings die ik van jouw ken zijn ook covers.....

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bleak
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
    Ik schilder liever iets zelf, maar ieder zijn ding natuurlijk.
    alle recordings die ik van jouw ken zijn ook covers.....
    Dan heb je ze niet allemaal gehoord en als het covers waren, gaf ik er al snel een behoorlijke eigen draai aan.

    @ Barret; tuurlijk ben ik het met je eens dat je het meest leert van het naspelen van anderen, zondermeer! Maar als je dat dan gaat posten en je vraagt: wat vind je ervan, dan begin ik over een ravensburger schilderij. Vandaar. Maar nogmaals: ik zeg niet dat hij geen gitaar kan spelen! Sterker nog: ik ond het netjes en goed!

    "Aan goed gitaarspelen alleen (!!!!) heb je gewoon niks als je zelf muziek gaat maken."

    Toelichting:

    Je zult toch een melodie moeten verzinnen etc. Toch? Natuurlijk is het zo dat je meer vrijheid hebt als je de technieken beheerst, maar ik ken enkele gitaristen (bijv. Yngwie), die enorme technieken bezit, maar keer op keer flut albums maakt.
    Ace Frehley was (is) een ontzettende beperkte en simpele gitarist (zeker vergeleken Yngwie of sowieso de huidige generatie gitaristen), maar wat een geweldige solo's heeft die man in zijn leven op de plaat gezet. (dit als voorbeeld dus) en zo zijn er meer gitaristen: minder technisch, maar wel creatiever soms.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  4. #14

    Standaard

    Cover of geen cover, deze jongen heeft TONE!!!

    VET gedaan Swan!!! Complimenten!

  5. #15
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bleak
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
    Ik schilder liever iets zelf, maar ieder zijn ding natuurlijk.
    alle recordings die ik van jouw ken zijn ook covers.....
    Dan heb je ze niet allemaal gehoord en als het covers waren, gaf ik er al snel een behoorlijke eigen draai aan.

    @ Barret; tuurlijk ben ik het met je eens dat je het meest leert van het naspelen van anderen, zondermeer! Maar als je dat dan gaat posten en je vraagt: wat vind je ervan, dan begin ik over een ravensburger schilderij. Vandaar. Maar nogmaals: ik zeg niet dat hij geen gitaar kan spelen! Sterker nog: ik ond het netjes en goed!

    "Aan goed gitaarspelen alleen (!!!!) heb je gewoon niks als je zelf muziek gaat maken."

    Toelichting:

    Je zult toch een melodie moeten verzinnen etc. Toch? Natuurlijk is het zo dat je meer vrijheid hebt als je de technieken beheerst, maar ik ken enkele gitaristen (bijv. Yngwie), die enorme technieken bezit, maar keer op keer flut albums maakt.
    Ace Frehley was (is) een ontzettende beperkte en simpele gitarist (zeker vergeleken Yngwie of sowieso de huidige generatie gitaristen), maar wat een geweldige solo's heeft die man in zijn leven op de plaat gezet. (dit als voorbeeld dus) en zo zijn er meer gitaristen: minder technisch, maar wel creatiever soms.
    Waarom moet er nou weer een discussie gestart worden tussen technische en niet-technische gitaristen? Daar ging het helemaal niet om. En dan qoute je wel het woordje '' alleen '' maar je zegt alleen GOEDE gitaristen. Wat is een goede gitarist?

    Of je malmsteen flut albums vind maken, betreft natuurlijk een mening. Er zijn 1000den andere die hem wel kunnen waarderen. En als je wilt impliceren dat malmsteen geen melodieen kan maken stel ik voor jou in de atoombunker te gooien met wat oud brood en bitter water. ( en dan 24/7 jou naar malmsteen laten luisteren )

    Maargoed hou nou maar op discussieren met een sukkel ( ) is zinloos en we verpesten Swan's topic

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Barret, met sukkel bedoel je jezelf neem ik aan? Ik snap niet wat er mis is met een discussietje als dit, maar goed... wat jij wil. Je begon de discussie trouwens zelf hoor, door in te gaan op mijn mening over zijn stukje.

    Een goede gitarist is voor mij een gitarist die zowel techniek als creativiteit beheerst. Aan dat laatste ontbreekt het soms bij sommigen, terwijl ze wel erg technisch goed zijn. En dat was alles.

    In een nummer wordt er ergens gezongen:

    "We are notes in the music, searching for remembered rhymes."

    Uiteindelijk gaat het daar om, wat mij betreft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  7. #17

    Standaard

    Asociaal!!!! Alsof het Friedman zelve is

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Jezus Stratman, wat zit je nou te zeiken... Vind je het gek dat niemand in sounds post.

    @Swan: Masterlijk!

  9. #19

    Standaard

    Ben wel benieuwd nu eigenlijk, ik heb nog nooit echt iets gehoord van Swan behalve wat als geintje bedoelde dingetjes. Ik ga hem straks meteen luisteren als ik dit ceedeetje afgeluisterd heb.

    En stratman, zeur idd niet zo man, je hoeft niet overal een discussie van te maken :-?

  10. #20

    Standaard

    Ik heb geluisterd..............



    .......en ik ben echt FUCKING impressed, als je dit zo perfect kunt naspelen beheers je de techniek iig om ook heel gave eigen solo's te maken! Well done Swan, ik had dit echt niet verwacht na al je onzin sound posts.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top