Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: HOLY SH*T !!!!!!!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2002
    Locatie
    Wapse
    Berichten
    197

    Standaard

    Ik sta zo in de woonkamer gitaar te spelen , stoot ik per ongeluk een (halfvol) glas cola om. Ik loop naar de keuken met de gitaar aangesloten - dus klaar om te spelen - naar de keuken om een doekje te pakken. Met m'n rechterhand demp ik de snaren een beetje omdat de versterker ruist door de overdrive waarmee ik aan het spelen was. Met de linkerhand pak ik het doekje, en de doek is een beetje nat. ineens krijg ik - in mijn LINKERhand - een schok van hier tot Tokio!!! Ik had dit nog nooit meegemaakt, en probeerde het nog eens voorzichtig, want misschien was het gewoon een spiertje dat in de knel zat (heb ik wel vaker, ook al vóór dat ik gitaar speelde) krijg ik nóg een oplawiebes!!! :sad: :sad: :sad:
    Naar aanleiding hiervan een paar vragen:
    - Ligt dit aan de gitaar; niet goed geaard ?!? als dit het geval is, dan heb je het probleem toch ook als je met beide handen de snaren raakt???
    - Ik speelde over m'n Korg AX1G, met adapter (van 220V naar 9,6V). Als ik gewoon over m'n versterker had gespeeld, was het aantal volts dan groter??? (versterker is gewoon 220V)
    - Moet m'n gitaar bij een aardingsprobleem naar de gitaardokter? :grin:

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    hmmz ik heb zo'n kastje met tulpstekkertjes en toen mijn stopcontact nog niet geaard was kreeg ik ook altijd een schok(je) als ik dat ding aanraakte...
    maar er gaat altijd een bje stroom door je gitaar volgens mij en stroom+nat doekje is geen goeie combinatie


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 maart 2002
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    1.039

    Standaard

    je bent niet goed geaard. (of je versterker/effect whatever). dit hierdoor krijg je dus een aardige schok omdat je gitaarsnaren onder spanning staan.. ik heb dat zelf soms ook. mijn versterker zit in een niet geaard stopcontact. als ik dan gitaar aan het spelen ben en ik ga met mijn rug lekker tegen de verwarming aan zitten (die wel geaard is) krijg ik een schok.

    het kan geen kwaad (voor je gezondheid, misschien wel voor je apparatuur), maar geeft wel het nut/noodzaak van goed aarden aan.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    19 maart 2002
    Locatie
    Zevenhuizen (vlakbij Rotterdam)
    Berichten
    58

    Standaard

    Ik zou eerst eens kijken of je stopcontact wel goed is geaard voordat je het probleem bij je gitaar gaat zoeken.

    Een stroomschok van 220 volt lijkt me sterk, want dan is er gewoon sprake van kortsluiting, en dat los je niet met alleen een goede aarde op.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2002
    Locatie
    Wapse
    Berichten
    197

    Standaard

    Tja, ik heb er niet zoveel verstand van (eigenlijk niks). Maar het stopcontact (in de muur) is gewoon een 'platte' en niet een diepe met 2 "klemmen" aan de bovenkant die dan de stekker-aarde raakt. Ik had een stekkerdoosje gebruikt die wél geaard is, maar ja, als dat dan stopt bij het stopcontact.
    I guess that solves the problem!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    fuckin 'A !!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2002
    Locatie
    Wapse
    Berichten
    197

    Standaard

    ????

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2002
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    734

    Standaard

    hehe

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    Op 2002-04-28 14:44, schreef Eddie van Halen:
    ????
    fuckin'A betekend zoveel als 'inderdaad of dat is waar !
    dus als er dan staat ;
    that solves the problem zeg ik dus fuckin'A
    ik denk ik blijf een beetje in dezelfde lanquage mode , get it ?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    299

    Standaard

    Dan zou ik dus zeggen fuckin'R (de R van Right), want waar staat die A dan voor? Fuckin' awesome is wel een bekende maarja dat betekent weer niet wat jij zegt dat 't betekent......hm.....vaaaaaggggg......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top