Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: PRS-ESP-Ibanez

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    12 juni 2004
    Locatie
    Ekeren ( Antwerpen) België
    Berichten
    75

    Standaard PRS-ESP-Ibanez

    Vermits er hier zoveel PRS en ESP liefhebbers zijn wil ik toch effe vragen naar jullie meningen en ervaringen.

    Ik ben van plan om een 2de gitaar aan te schaffen.
    Ik zoek iets rond de prijs van 700 € nieuw ( minder mag altijd als de klank goed is).
    Nu wil ik graag een beetje voorbereid naar de winkel stappen om ze uit te proberen.
    Van klank kan ik me het best vinden in gitaren met humbuckers, volledig singelcoil is niet aan mij besteed.
    Graag wilde ik van jullie weten wat jullie denken, ondervonden hebben, aanraden om zeker te testen.
    (de Viper is die veel beter dan de Ephiphone g-400 ?)


    Bedankt
    Bij elke domme vraag of opmerking van mij bedenk dan maar ocharme hij weet niet beter !

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2003
    Locatie
    Puttercity
    Berichten
    414

    Standaard

    ik neem aan dat je het dan hebt over een LTD viper, want een ESP kost wel iets meer dan 700 euro.

    de goedkope serie (viper 50 en 100) zijn denk ik ongeveer gelijk aan een epi sg. maar een duurdere serie, bijvoorbeeld de 400, die zijn kwalitatief wel een stuk beter. er zit een setje emg '81 wat al een stuk beter klinkt dan die pickups van die epi.

    verder vind ik de de afwerking van de LTD een stuk beter. alleen ze hebben allebei een totaal andere 'feel' dus dat moet je wel bevallen natuurlijk.

    probeer ook eens een ibanez uit de SZ serie. ligt zelfs nog onder je budget, maar het zijn echt geweldige gitaren. dan zou je nog van het overgebleven geld de elementen kunnen vervangen als die je niet zouden bevallen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2003
    Locatie
    Vorst aan de Maas
    Berichten
    472

    Standaard

    Koop een 2de hands gitaar, kun je echt iets leuks kopen. Als je een nieuwe gitaar koopt en je staat buiten de winkel is ie nog maar 350 waard...(of iets meer als je geluk hebt) Voor 700 heb je hooguit een instapmodel van PRS (een SE) of ESP.
    Een van de belangrijkste zaken aan een 2e hands gitaar (maar ook een nieuwe!) is dat de hals recht is (te controleren door over de brug naar de topkap te kijken en er dan op letten dat alle frets mooi evenwijdig staan) verder moeten de toetsen en frets niet ingesleten of los zitten. Problemen met de hals/toets /fret zijn het duurst op te lossen, hardware en eletronica zijn relatief goedkoop.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    12 juni 2004
    Locatie
    Ekeren ( Antwerpen) België
    Berichten
    75

    Standaard

    Ik heb al 2de hands aan het volgen geweest, maar ik zie de goedkopere PRS en ESP niet verschijnen, daarom geloof ik er wel in.
    En nog een probleem met 2de hands is dat ik ze niet naast elkaar kan horen en bespelen.

    Vanaf welk bedrag zou je het wel de moeite vinden om nieuw te gaan?
    Bij elke domme vraag of opmerking van mij bedenk dan maar ocharme hij weet niet beter !

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    12 juni 2004
    Locatie
    Ekeren ( Antwerpen) België
    Berichten
    75

    Standaard

    dubbel sorry
    Bij elke domme vraag of opmerking van mij bedenk dan maar ocharme hij weet niet beter !

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Inderdaad, probeer zeker een Ibanez SZ. De SZ 520 vind ik gewoon super voor die prijs. Zowel qua afwerking, bespeelbaarheid als klank. Kom je ruim toe met je 700 euro.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Denk er trouwens wel aan dat je een Epiphone G of Gibson SG qua klank niet met elkaar kunt vergelijken. Zo'n beetje de enige overeenkomst is het uiterlijk (en dan nog niet helemaal :wink: )
    ESPlayer

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    12 juni 2004
    Locatie
    Ekeren ( Antwerpen) België
    Berichten
    75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulflyhigh
    Denk er trouwens wel aan dat je een Epiphone G of Gibson SG qua klank niet met elkaar kunt vergelijken. Zo'n beetje de enige overeenkomst is het uiterlijk (en dan nog niet helemaal :wink: )
    Dat had ik ook gehoord daarmee dat ik over de LTD viper reeks aan het denken was. De 400 zoals bovenvermeld staat op men lijst, maar nog nergens online gevonden behalve bij Thomann.de
    Bij elke domme vraag of opmerking van mij bedenk dan maar ocharme hij weet niet beter !

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    12 juni 2004
    Locatie
    Ekeren ( Antwerpen) België
    Berichten
    75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulflyhigh
    Denk er trouwens wel aan dat je een Epiphone G of Gibson SG qua klank niet met elkaar kunt vergelijken. Zo'n beetje de enige overeenkomst is het uiterlijk (en dan nog niet helemaal :wink: )
    Dat had ik ook gehoord daarmee dat ik over de LTD viper reeks aan het denken was. De 400 zoals bovenvermeld staat op men lijst, maar nog nergens online gevonden behalve bij Thomann.de
    Bij elke domme vraag of opmerking van mij bedenk dan maar ocharme hij weet niet beter !

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Volgens mij hebben ze hem bij musik produktiv ook wel
    ESPlayer

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top