Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39

Discussie: Computer Talkin'

  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    sneek
    Berichten
    39

    Standaard

    he maar hoe krijg je die stem nou (voor het grootste deel) in de maat?
    Klinkt echt tof!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2003
    Locatie
    pluskut
    Berichten
    1.772

    Standaard

    GENIAAAAAAAAAALLLLLL !!!!!!
    DAT MEEN IK ECHT!!! EN DAT HOOR JE MIJ NIET VAAK ZEGGGEN!!!!

    heerlijk hoe "foute" muziek dit is........ geniaal gewoon !!

  3. #13

    Standaard

    Ik denk dat dit nog wel een fout stubru zomerhitje kan worden.

    Zeg, maar leg eens uit hoe je dit gedaan hebt? En waar vind je dat text-to-speech progammetje?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juni 2003
    Locatie
    Asten
    Berichten
    454

    Standaard

    Ik heb het eigenlijk best vaak opstaan. Gewoon om dat refreintje, dat is echt heerlijk!

  5. #15
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Bedankt voor de reacties allemaal

    Tsja... net een optreden achter de rug en op de fiets naar huis kreeg ik een idee, thuis stonden al m'n basspullen nog in de gang, dus dan maar wat een op 't keyboardje gaan prutsen. Al snel verzon ik dat introotje en de tekst voor 't refrein. Daarna ben ik 's nachts ('t was half 3 toen ik sliep ofzo) op m'n kamer gaan zitten met een kladblokje en heb ik 2 coupletten bedacht.

    De volgende dag m'n ideetje gaan uitwerken en opnemen, de tekst van het 1e couplet bleek precies te passen! Over het 2e couplet was ik nog niet helemaal tevreden dus heb ik die nog wat aangepast. Het 2e couplet was nogal moeilijk om een tekst voor te verzinnen, het lijkt alsof 't maar wat zinnen bij elkaar zijn, maar toch gaat 't wel ergens over en wilde ik bepaalde dingen zeggen. Daarna de orgelsolo, die bleek nog lastiger te zijn, omdat ik al jaren geen toetsen meer had gespeeld. De solo in één keer verzinnen en opnemen wilde niet, dus daarom zijn het 4 mini-solootjes geworden die ik aan elkaar heb geplakt.

    Het idee om een text-to-speech programmaatje te gebruiken had ik al eerder, maar toen lukte het me niet om er iets fatsoenlijks mee te doen. Ik heb trouwens dit programma gebruikt: http://www.research.att.com/projects/tts/demo.html

    Voor het refrein heb ik wel gesjoemeld met de timing van de computer, 'eating', 'sleeping', 'weeping', 'walking', 'this is a computer' en 'talking' heb ik even netjes in time geplaats. De tekst voor de coupletten is gewoon willekeurig eronder geplakt en ook voor mij was 't een verassing dat 't ergens wel redelijk in time klinkt Mijn verzinsels om half 3 's nachts voor het eerste couplet bleken trouwens precies de goede lengte te hebben voor het eerste couplet.

    Negative K3 Fan: nu ken ik dat liedje niet, maar dit is gewoon zo'n 'standaardschema' dus 't zou vanalles kunnen zijn. C Es F C en dan steeds opnieuw...

    Bouke: Bedankt voor je verhaal!
    Vanmiddag zal ik het even meenemen voor de hele band

    M^rton: Hehehe, toch vind ik dat computerstemmetje nog iets idioter klinken, al zou die bloodhoundkerel hier ook goed tussen passen.

    Jaywalker: Jup, hartstikke fout... eigenlijk nog wat Pet Shop Boys-achtige zang erop en 't kan zo een foute nachtclub in :P Maarja, 't is net als een slechte film, het is tóch leuk om te zien/horen...



    Dan nu voor de liefhebbers nog even de tekst:

    Eating, sleeping, weeping, walking,
    this is a computer talking
    Eating, sleeping, weeping, walking,
    this is a computer talking

    I would like to go for a walk because it gives me time to think, to think about where we are going in this strange new world. Science has taken over most of our lifes and true love can only be seen on television. The Cd-player plays another track of electronic music, while the first rays of the rising sun make their way through my room. Everything around me is so advanced that it is very hard to accomplisch the primary things in life, such as getting enough sleep, but what can I say, because after all, this is a computer talking

    I would like to sit down and watch the others playing a card-game. I don't know the rules, but every rule seems to change when you are around. Colors never meant much to me, although looking at the sky can make you feel blue. As I walk next to a big building I drink from a bottle of cola and try to remember that I have to drink slowly. The television has been switched off for two minutes, because love needs time, like everything else in this world. Maybe we should all say what we really feel, or maybe not, after all, this is a computer talking







    //edit:

    't was al zo'n lang verhaal, maar dan nu toch nog even een toevoeging...
    In 't begin hoor je dat 't orgeltje veranderd, eerst is het normaal en daarna heb ik de speakers in tegenfase gezet. Zo klinkt dit mp3'tje overal anders en kan 't zijn dat op andere speakers de stem meer of minder goed te horen is. Wanneer je 'm op mono zet, valt 't orgeltje weg

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2003
    Locatie
    pluskut
    Berichten
    1.772

    Standaard

    Ik zeg het niet snel, maar net wat nk3 zegt dit zou echt in de top 40 kunnen komen onder "foute hit"

    Ik dacht er net ook al aan voordat negativ k3 het zij. Zeker proberen!. Ander probeer je het bij 3fm op die site te gooien die staan altijd wel open voor nieuwe shit!.

    Edit: het is ook gewoon leuk om naar te luisteren

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2003
    Locatie
    = veranderd
    Berichten
    3.375

    Standaard

    Klopt zeker wat jaywalker typt. Dat refreintje blijft ook gewoon hangen enzo, en die tekst vind ik ook wel funny.

    Nu alleen nog een clip en een goede artiesten naam, want basswasp - Computer Talkin' sounds like shit eh
    Ö !

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Roeselare Moderator 'Sounds' en 'Akkoestische gitaren'
    Berichten
    644

    Standaard

    Wat dacht je van

    Da Nerd, en dan in de clip een gozer die zn computer vanalles leert: praten , blowen , cola zuipen

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2003
    Locatie
    pluskut
    Berichten
    1.772

    Standaard

    en dan die tekst als soort subtitles door laten lopen.
    Refrein blijft erg hangen idd

  10. #20

    Standaard

    cool nummer! Ik had em gisteren geluisterd, en heb vandaag de hele tijd het refreintje in mn hoofd gehad. Erg leuk gedaan!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top