Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: hoe nu verder?

  1. #1

    Standaard hoe nu verder?

    Ik heb nu 4jaar les en we spelen met een bandje nummers deze zijn door
    de leraar uitgezocht,ik bedoel dus de accoorden en solo"s.
    Maar hoeveel jaar moet je wel les hebben om dit zelf te kunnen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2004
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    131

    Standaard

    Ik speel nu 9 jaar akkoestisch en paar maandjes electrisch en ik kan je zeggen, dat heeft er niet zo vreselijk veel mee te maken. De laatste jaren dat ik les heb gehad merk ik dat ik zelf de vooruitgang boek door veel te spelen, te luisteren en dingen proberen uit te zoeken. Natuurlijk kom je er niet altijd zelf uit, maar hoe vaker je dit doet, hoe handiger er je in wordt! Akkoorden zijn altijd simpel uit te vogelen, en solos kun je vaak makkelijker uitzoeken als je de toonladders een beetje kent. Dus eigenlijk heb je natuurlijk wel ervaring nodig, maar je moet die ervaring ook zelf creeeren.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    ehhh ik heb ooit n paar maandjes les gehad, speel nu iets van 3 jaar en heb al in n paar bands gezeten met covers en eigen nrs..

  4. #4

    Standaard

    misschien moet ik dan toch maar een andere hobby zoeken.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    10 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    14.533

    Standaard

    ik speel nu een jaartje ofzo? niet zo lang iig.... gewoon goed luisteren en proberen! veel oefenen! dan komt het wel goed

  6. #6

    Standaard

    Volgens mij wordt het tijd voor een andere leraar.
    IK HEB RECHT OP EEN BAN

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    12 juni 2004
    Locatie
    Ekeren ( Antwerpen) België
    Berichten
    75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cortjakje
    misschien moet ik dan toch maar een andere hobby zoeken.
    gewoon je gitaar eens op een andere manier benaderen. Rechtstreeks vanuit de muziek (audio) ipv van bladmuziek en voorgekauwde dingen.
    (ik ben het zelf ook aan het doen, en het valt niet mee, maar men klassieke spel is er al wel beter van geworden. Het electrische zal wel volgen)
    Bij elke domme vraag of opmerking van mij bedenk dan maar ocharme hij weet niet beter !

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    12 juni 2004
    Locatie
    Ekeren ( Antwerpen) België
    Berichten
    75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cortjakje
    misschien moet ik dan toch maar een andere hobby zoeken.
    gewoon je gitaar eens op een andere manier benaderen. Rechtstreeks vanuit de muziek (audio) ipv van bladmuziek en voorgekauwde dingen.
    (ik ben het zelf ook aan het doen, en het valt niet mee, maar men klassieke spel is er al wel beter van geworden. Het electrische zal wel volgen)
    Bij elke domme vraag of opmerking van mij bedenk dan maar ocharme hij weet niet beter !

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    geen les gehad, gewoon begonne met de band... waarom zou een leraar je moeten vertellen wat je moet spelen?? begin anders eerst gewoon metw at covers.. en daarna gewoon eige dingen schrijven(gaat vanzelf)
    more than the X's on our hands...

    :: Mijn bandje ::

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    12 juni 2004
    Locatie
    Ekeren ( Antwerpen) België
    Berichten
    75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sickpunk
    geen les gehad, gewoon begonne met de band... waarom zou een leraar je moeten vertellen wat je moet spelen?? begin anders eerst gewoon metw at covers.. en daarna gewoon eige dingen schrijven(gaat vanzelf)
    Dat is het nu net als je wel les hebt gehad heb je het geheel anders geleerd en moet je in feite opnieuw beginnen, ankel de techniek heb je al.
    Bij elke domme vraag of opmerking van mij bedenk dan maar ocharme hij weet niet beter !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top