Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Check deze site voor wat van mijn mp3's.

    http://www.xs4all.nl/~memulder/wrb/

    Stijl: Shawn Lane, Stephen Ross, Jason Becker, Vai, e.d.

    Ik heb in 1997 en 1998 tijdens de Nationale Gitaarkampioenschappen in de finale gestaan; Ik ben twee keer derde geworden omdat ik volgens ene Harry “Sucks”ioni de techniek de boventoon liet voeren. Ach, wat zal ik zeggen ………….. Friedrich Nietzsche werd ook niet meteen door iedereen begrepen.

    Reacties + kritiek altijd leuk!

  2. #2

    Standaard

    Ten eerste: SHIT IK WIL OOK ZO LEREN SPELEN.

    Ten tweede: kan me wel wat voorstellen bij wat Sacsioni zegt maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is, zie het maar als verschil in smaak.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Echt heel indrukwekkend!!!!
    Maarre, ik had even een paar vraagjes.
    Hoe oud ben je en wat voor spul gebruik je?
    Het klinkt namelijk erg mooi.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Ik ben 26 jaar en speel op 5150 combo en een Gibson MIII en een Ibanez FGM...
    Was vroeger heel fanatiek, toen gaan motorracen, nu ben ik weer flink aan de gang.

    Thanx

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ik ben nu 15 jaar, dan heb ik dus nog een paar jaartjes om te oefenen hehehehe

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    aah, kijk aan; dat gaat helemaal goedkomen:
    veel luisteren naar Shawn Lane doet wonderen.
    (Powers of Ten ---> zoek daar maar eens op:-)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    St Lievens Houtem (België)
    Berichten
    604

    Standaard

    Hey,
    man dat klinkt echt SUPER!
    ik vroeg me af, die verschrikkelijk snelle stukjes, dat zijn alternative pickings toch he? hoe leer je dat zo snel? en speel je dan gewoon je toonladdertjes af? of eerder chromatismen?
    en ik wil nu beginnen met sweeping... maar ik weet niet, het voelt redelijk onnatuurlijk aan, hoe heb jij dat geleerd?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    De snelle stukken heb ik zeker allemaal up-down-strokes gespeeld!
    Heel lang, heel veel geoefend. Langzaam beginnen met toonladders met drie noten (posities) per snaar. Niet steggelen alleen maar oefenen, oefenen en oefenen.
    Probeer dat triolen of vierden gevoel er in te krijgen dan gaat het makkelijker.
    Voor sweepen geldt hetzelfde: je moet het zuiver doen (bijna alle noten moet hoorbaar zijn) anders is het echt jammer en show/wannabee. Aan de andere kant: als je daar lol in hebt ....

    Voor fastpicking raad ik Vinnie Moore aan. Voor sweeping absoluut Frank Gambale!!!!!!
    Echt super! Het leuke van Frank Gambale is dat ie ook nog mooie liedjes schrijft!
    Vinnie Moore heeft met name bij zijn oude werk hele leuke, goed te leren snelle licks. Daar is vast wel wat van op het net te vinde.

    Bovenal geldt: zorg dat je inspiratie hebt,houdt en krijgt. Ik zoek nu ook het web naar inspiratie. Kijk voor de gein eens op http://www.guitartricks.com daar zijn allemaal gitaarpielo's zoals jij en ik die korte mp3 op het web hebben gezet; heel grappig gedaan.

    BEDANKT VOOR HET COMPLIMENT=INSPIRATIE VOOR MIJ!


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Zeer mooi gespeeld.

    Ik heb naar aanleiding van jouw posts ook naar Shawn Lane geluisterd en ik vind het echt geweldig (epilogue!). Ik denk dat ik er weer een heel andere visie op heb gekregen.
    Ik ben zelf ook hard aan het oefenen. Ik heb geen les gehad maar probeer zelf heel veel. Een beetje gevoel krijgen in het gitaarspelen enzo. Ik ben nog maar 17 (ik speel ongeveer 7 jaar) dus ik heb nog een lange tijd te gaan. Ik weet niet of je al wat van mij gehoord hebt, maar ja dan weet je een beetje op welk niveau ik zit.
    Ik ga trouwens wel gitaarles nemen, ik weet niet hoe dat met jou zit? Heb jij les gehad. Ach voor mij is gitaar alleen maar een instrument voor de expressie van emoties ik heb het niet op beroemd worden en optreden, ik doe het voor mijzelf. Maar ik word nog wat beperkt in mijn kennis. De technieken lukken al aardig (behalve de sweeps met dat muten).
    In ieder geval jouw stukken klinken goed. Alleen een ding bij dat lied tsing tao ik vind dat er in die drum meer expressie moet en minder moet worden vastgehouden aan het vaste ritme maar ja dat is persoonlijk. Het gitaarstuk in dat lied is wel prachtig (waar komt die tweede gitaar trouwens vandaan want ze overlappen elkaar?).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Ha Sebass,

    Leuk dat je Shawn ook kan waarderen:epilogue is inderdaad heftig! Powers of Ten is ook een must!

    Wij houden er dezelfde ideeen op na: ik heb dan wel meegedaan aan de kampioenschappen, maar zie de gitaar net als jou als expressie-middel; ik kan het dan ook niet helpen dat ik het leuk vind om naar mijn eigen muziek te luisteren: het is een hoop gepiel, veel geimproviseer, maar ik schrijf ook wel echte nummers, ik zal nog een swat meer op het net zetten. Het is tevens het enige wat ik kan: ik kan geen cover spelen ook geen mooie balade alleen maar soleren, dus ik heb zeker mijn beperkingen.

    Over die Tsing Tao (chinese viool) leuk dat je die hebt geluisterd: de tweede gitaar is een hele goede vriend annex gitaarloungemaatje van mij: hij is een stuk melodieuzer dan mij, daarvan ben ik onder de indruk: hij is weer onder de indruk van mijn snelle string skipping gedoe. Die lounge-knacker is overigens ook een keer vierde geworden tijdens de gitaarkampieonschappen!

    Het nummer begint met zijn solo, dan ik, dan hij etcetera. Als je goed luisterd hoor goed twee verschillende stylen.

    Het liedje is in drie uur bedacht, opgenomen en gemixd; vandaar de wat saaie drums! (Goed gehoord). Wij spreken wat af, progameren een drumcomputer en neme dan op; hij had een chinese viool gekocht dus uit baldadigheid heeft hij daar een intro mee gemaakt!

    Geef even een URL van jou dan ga ik meteen even naar je luisteren = vast inspriratie!

    Greetz,

    Wouter

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top