Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Hoe goed ben ik?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2001
    Locatie
    in de buurt van Amsterdam
    Berichten
    202

    Standaard

    hoe goed ben ik, hmmz, beetje moeilijk om antwoord op te geven.

    ik dacht dat de jongens van Sonic Youth allemaal aardig konden spelen, maar het stelt geen fl**ker voor...

    duzz.
    iig, ik speel nu 9 (en ik ben 16) en ik speel muse/metallica/ratm/sonic youth/alle punk ongeveer/ouwe rockers.

    PS, nog even een veel voorkomend misverstand:
    mensen die zeggen 'Punk is de moeilijkste muziek om te spelen' zitten er best wel naast.
    Maarja, als je iq hoger is dan 36 (onder de 35 ben je geloof ik niet levensvatbaar) had je dat zelf al bedacht :grin:

    grtz

    **Just make your own style, plug in, crank it up, and let the amps cry**

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2001
    Locatie
    in de buurt van Amsterdam
    Berichten
    202

    Standaard

    Ligt er trouwens (BIJVOORBEELD) ook aan hoe groot je handen zijn, n lief meissie met handjes van 5 cm zal niet zo veel kunnen als iemand met gruwelijke klauwen, die heeft nou eenmaal een iets groter bereik.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Nou daar kan je je vies in vergissen hoor.

    Ik heb trouwens achterlijk grote klauwen, maar die zijn soms weer te groot voor de hogere regionen van m'n fretbord. En wat ook meetelt is hoever je je vingers van elkaar kan strekken, dat is voor mij een hele grote beperking.

  4. #14

    Standaard

    Najaa vingers strekken enzo lukt me wel eigelijk, alleen Cis vind ik zo'n kutakkoord, weetjewel:
    e-1
    b-2
    g-1
    d-3
    a-4
    e-1

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Maar vingers strekken is toch ook vooral oefenen. De eerste paar honderd keer dat ik F7 barre (131241) probeerde, lukte 't ook niet... 't zelfde met die barre's van C-akkoorden (waar trouwens de lage F uit die C# moet).

    Als je juist genoeg van die vingerbrekertjes blijft pakken, komt vanzelf die balans tussen kracht en rek. Echt overdreven kolenschoppen of peuterhandjes kan je denk ik wel flink last van hebben. Al zijn daar natuurlijk ook verschillende halzen bij te vinden.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-04-27 17:18 ]</font>

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Op 2002-04-27 16:36, schreef alexgit:
    Najaa vingers strekken enzo lukt me wel eigelijk, alleen Cis vind ik zo'n kutakkoord, weetjewel:
    e-1
    b-2
    g-1
    d-3
    a-4
    e-1
    ja, die is lastig, zeker op een spaanse :smile:.

    maar eh, het is een vrij loze C# vind ik, de Cis vanuit A is makkelijk en - vind ik - veel helderder van geluid.

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Dirk... leer 't nu 'ns :smile: Het is geen loze C#. Die ene C# klinkt jou misschien beter in de oren, maar soms zal het harmonisch beter uitkomen om die andere C# te spelen. Ze hebben namelijk een andere volgorde (en zelfs samenstelling) van tonen:
    - vanuit A (x46664) = C# G# C# F G#
    - vanuit C (x43121) = C# F G# C# F

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    ik leer het noooooooit ben ik bang :smile:.

    Ik ben gewoon een stomme beginner die de meeste akkoorden wil kunnen spelen maar het moet gewoon niet veel moeite kosten. Als ik een C# op de A manier kan spelen, ben ik al tevreden en als het harmonisch niet uitkomt dan 'forceer' ik wel :grin:.

    Maar je hebt gelijk, natuurlijk is geen één akkoord loos.

  9. #19

    Standaard

    Hahaa ahhh, moet je toegeven aan de gevorderde gitarist ofzo? :wink:
    Tja ik weet ook wel dat het anders kan, maar bij Tears in Heaven is dat niet zo praktisch denk ik...

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Daar is-tie inderdaad fijner. Ook bij dat intro van Under the bridge... da's als ik 't nog goed weet een E en een G#. Die E speelt in dat loopje ook fijner als doorgeschoven C, terwijl er zeker een gemakkelijkere E bestaat :smile:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top