Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard opname frustraties!! (lang)

    Ik moet even mijn frustraties kwijt mbt opnames die ik gistermorgen gemaakt heb.
    Ik zit voor de grap in een countrybandje, en die hadden het id om een cdtje op te nemen. Het zijn allemaal niet zon geweldige muzikanten dus het moest vrij low-budget worden. Viavia zijn we aan een mannetje gekomen die thuis een studio had en die wel wilde komen opnemen in ons repetitielokaal en daarna thuis afmixen. Naar horen zeggen leverde hij vrij professioneel resultaat.
    Het opnemen ging wel ok, maar gisteren moest ik nog ff bij hem thuis langs om een paar dingen over te doen.
    Ten eerste sleep ik me een ongeluk met mijn vibroking naar de zolder.
    Daar aangekomen verteld hij me dat ik misschien beter over zijn rocktron pre-amp kan spelen rechtstreeks in de mengtafel. Ik kreeg te horen dat mijn amp niet fatsoenlijk opgenomen kon worden omdat hij 10-inchers had en er daardoor geen lekker geluid uit kwam. Hij liet me ter ondersteuning een van de eerder opgenomen nummers van ons horen.
    Het leek wel alsof ik met een speelgoedgitaartje door een telefoon aan het spelen was!!! (speelde toch echt op een Gretsch)
    Ik vertelde hem dat het toch echt aan zijn opnametechniek lag, want ik heb vorig jaar een paar weken in een proffesionele studio met mijn eigen band gezeten, en daar was het resultaat uitstekend.
    Maar nee, het lag dus blijkbaar toch aan mijn versterker
    Met veel pijn en moeite een enigszins acceptabel geluid op de rocktron gevonden en de rythmtrack opnieuw ingespeeld.
    Daarna moest ik nog een acoustisch nummertje opnemen.
    De rythm ging goed, maar daarna moest ik een solo inspelen.
    Op de koptelefoon klonk het retestrak, en de andere mensen die aanwezig waren vonden dat ook.
    Totdat we terugluisterde en er een halve tel verschil was!
    Ik zei dat het waarschijnlijk aan de software lag en dat het totaal een halve tel opgeschoven moest worden.
    Maar het was niet de software! Ik zou niet in de maat kunnen spelen!

    Ik: "Als ik zo gitaar speel, kan ik er maar beter mee stoppen"
    Hij: "Het ligt toch echt aan jou, niet aan mijn apparatuur"
    Vervolgens heeft hij de hele solo iets opgeshoven en toen klopte het prima.
    Bij het inzingen was de solo echter weer een halve tel verschoven.
    toen ik hem vroeg waar dat aan lag, deed hij net of hij het niet hoorde.

    Maar goed, ik moest mijn frustraties ff van me af schrijven, bedankt voor
    het luisteren :wink:

    Len

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard

    dubbelpost ops:

  3. #3

    Standaard

    Wat een amateur, hebben jullie hier ook voor moeten betalen??

    Zo zie je maar weer dat je beter wat kunt sparen en 2 a 3 nummers goed kunt opnemen in een (semi) professionele studio, dan in zee gaan met zo'n hobbybob. Want ik denk dat het eind resultaat van deze opname sessie ook niet echt bevredigend zal zijn en dat je er uiteindelijk dus niks mee kunt, wat dus gewoon weggegooid geld betekent.

    En wat een bullshit over dat je die Vibroking niet goed kunt opnemen omdat ie 10 inchers heeft, hij was zeker bang dat het teveel lawaai zou gaan maken en hij problemen zou krijgen met zijn buren.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
    En wat een bullshit over dat je die Vibroking niet goed kunt opnemen omdat ie 10 inchers heeft, hij was zeker bang dat het teveel lawaai zou gaan maken en hij problemen zou krijgen met zijn buren.
    Denk het ook ja, Toen we met mn eigen ban opnames hebben gemaakt, hebben we 4 dagen over 3 nummers gedaan.
    Mijn versterker nam hij op met een microfoon dicht bij de speaker, en eentje een meter van de amp af. Het volume stond ook redelijk hoog toen en het geluid is fantastisch geworden!

    Ik zou zelf niet weten wat we hem betalen, daar ga ik niet over.
    Ik ben eigenlijk maar een inval gitarist die alleen maar zn deel speelt, en die zich verder nergens mee bemoeid

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    10 januari 2002
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    99

    Standaard

    Prutser 1ste klas. Iedereen kan eens een fout maken, maar om dan met die doorzichtige smoezen aan te komen, pfff. Ben echter bang dat hij zijn eigen smoezen gelooft. Als hij z'n mic's uit fase zet en dan niet beter weet dat je versterker/gitaar niet goed zou zijn???. Ook blijkbaar nog nooit van latency gehoord.
    Het is op zich geen probleem als iemand een band vraagt om voor 'oefenmateriaal' te spelen, maar laat dat dan van tevoren duidelijk zijn. Aan oefenmateriaal heb je echter niks als je de schuld van het falen op zulke onzinbasis bij de muzikanten legt en je tevoren niet de minimale theoretische kennis in huis haalt.

    grt Pieter

  6. #6

    Standaard

    hahaha wat een sukkel!!!


    ik ben wel benieuwd naar het resultaat

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard

    Ik heb een aantal nummers al gehoord, en het resultaat was afschuwelijk.
    Ik zou het aan niemand durven laten luisteren, het lijkt echt alsof ik niet kan spelen.
    Als ik een solo had ingespeeld, en het klopte niet helemaal kwa timing, zei hij: "dat kan ik thuis allemaal rechttrekken"
    ik: "weet je dat zeker, het is makkelijker om het gewoon ff opnieuw te doen"
    hij: "nee dat komt wel goed"
    dus ik liet hem maar zijn gang gaan. En wat ik er nu van heb gehoord, heeft hij helemaal niks rechtgetrokken.
    Ik moet er misschien ff bijvertellen dat de meeste anderen in de band 40/50+ zijn, en dit puur voor de hobby doen, en niet veel eisen stellen.
    we hebben ook een afweging gemaakt om veel nummers op 1 dag te spelen en we wisten dat de kwaliteit niet denderend zou zijn
    (komt ook nog eens bij dat het allemaal niet de beste en strakste muzikanten zijn, de 2 andere gitaristen hadden tracks ingespeeld die niet bruikbaar waren)
    maar dat het zo slecht zou zijn.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    hmmm,

    ik piel thuis ook wel eens wat, maar dit soort tijdsverschuivingen ligt toch echt aan gepruts met niet functionerende apparatuur, ik heb zoiets nog nooit gehad (en ik gebruik geen peperdure geluidskaart)
    & mensen die de fout altijd bij anderen zoeken & vervolgens nix oplossen maak ik in mijn werk al genoeg mee, laat staan dat ik daar mijn muziek mee wil laten verpesten

    zoek een goedkope analoge studio (in amsterdam zit er een bij melody line, daar hebben wij 2 cd's opgenomen waar ik nog steeds tevreden over ben (al is mijn solo niet helemaal goed gelukt))
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    223

    Standaard

    Volgens mij weet niet gast niet eens wat latency is.

  10. #10
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Jahoor! Daar heb je weer zo'n door God zelf gezonden jodokus, die jou wel ff zal vertellen, waarom je niet klinkt en niet kan spelen,
    om het vervolgens zelf te verklooien en dan de schuld bij jou te leggen. Bah!
    Ik kan daar echt kwaad om worden. Zo'n lul bezoedelt mijn vak. :evil:

    Als technicus ben je allereerst een vriendelijke dienstverlener, die erg goed naar z'n klant luistert en z'n uiterste best zal doen, om te bereiken, wat de klant wil.
    Je ego laat je maar thuis aan de kapstok hangen.

    Maar ja, iedereen met 'n geluidskaart in z'n PC en een mikrofoon of 2 plus nog wat audiozooi heeft tegenwoordig een opnamestudio, waarbij botte arrogantie en vage tech-blah-di-blah vaak de onkunde moet maskeren.
    ( die paar goede niet te na gesproken, natuurlijk :wink: )

    Frits

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top