Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 61
  1. #1

    Standaard

    Ik luister erg veel naar de Red Hot Chili Peppers en probeer ook veel van flea te spelen.Maar soms is het toch wel wat moeilijk en nu is mijn vraag wat zijn nog meer leuke nummers/bassisten om naar te luisteren.Ik speel nu een half jaartje dus maak t nioet te moeilijk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Incubus

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2001
    Locatie
    stevensweert
    Berichten
    84

    Standaard

    ok, ik kon in een half jaar al red hot chilli peppers spelen, maar ik zie toch al dat veel mensen dat op een een of andere vage manier dat niet kunnen... persoonlijk zal ik beginnen met het makkelijkere werk zoals nirvana en ramones etc etc.

    veel mensen hier in den helder (lost city ik weet het) spelen hier als ze beginnen het liedje van weezer genaamd hash pipe, dat is wel redelijk leuk beginners nummer

    ehm nog een paar uit mijn beginperiode:

    nirvana(drain you, polly, lithium)
    ramones(spiderman)
    weezer(hash pipe)

    ff nog wat meer voor je opzoeken

    the cure vind ik erg tof om te luisteren en is ook wel grappig bassen af en toe.

    rammstein seemann, maar ik weet niet of je al zover bent maar dies zeker grappig,, bass als hoofdinstrument <hint>

    probeer die van bruce springsteen - fire is ook wel grappig :wink:

    bloodhoundgang, leer je ook wel vrij snel denk ik... vooral fire water burn, en ballad of chasey lain

    ja ik vind voor de rest wel heel veel meer leuk, maar dit is uit mijn begin periode... van deze speel ik eigenlijk nog alleen maar rammstein - seemann omdat dat gewoon grappig bassen is... en smells like teen spirit omdat mensen gaan zeuren over dat ze dat nummer zo graag willen horen :sad: naja that's all

    maar ik weet niet echt wat je smaak is... als het maar geen punk is, veel punk zuigt namelijk op de bass <hint>

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    290

    Standaard

    Op 2002-04-22 23:10, schreef aadtos:
    ok, ik kon in een half jaar al red hot chilli peppers spelen,
    Welke nummers heb je het nu over?
    En er is natuurlijk een verschil tussen spelen en Spelen.
    Om de juiste feeling van Flea er in te leggen is echt niet zo simpel.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2001
    Locatie
    stevensweert
    Berichten
    84

    Standaard

    hahaha okeej okeej het waren niet de moeilijkste die zijn er nu... maar californication, en otherside... en over de flea feeling gesproken, dan moet je naar live concert gaan, hij speelt er altijd wat anders door heen dan op de cdversie... dat is de flea feeling... maar vanaf de cd kon ik die wel spelen...

    ohja en slappen dat vind ik niet zo tof om te doen en om te luisteren... maarja dat is smaak

  6. #6

    Standaard

    Inderdaad Flea is machtig on stage, vanwege hem ben ik Uberhoud begonnen.
    Toch ken ik wel de makkelijkere nummers van de peppers.
    In ieder geval bedankt

  7. #7
    emielow
    Guest

    Standaard

    aadtos, de peppers hebben meer nrs dan alleen de singles, die inderdaad niet moeilijk zijn om te spelen.
    maar je bent wel een keerl als je na een half jaar bassen nrs als aeroplane / right on time en ga maar door strak kunt bassen

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2001
    Locatie
    stevensweert
    Berichten
    84

    Standaard

    Op 2002-04-28 14:40, schreef emielow:
    aadtos, de peppers hebben meer nrs dan alleen de singles, die inderdaad niet moeilijk zijn om te spelen.
    maar je bent wel een keerl als je na een half jaar bassen nrs als aeroplane / right on time en ga maar door strak kunt bassen
    ehm ik heb toch al gezegd dat ik na een half jaar paar nummertjes van de peppers kon spelen,, en dan kun je wel beginnen over singles etc etc kijk nu kan ik er wel meer,, maar je bereikt er niet veel mee, want overige bandleden komen toch niet veel verder dan de singles en de rest vinden ze toch niet leuk... ehm ja aeroplane moest ik op een gegeven moment spelen maar ik vind het eerlijk gezegd een klotenummer maarja smaak is smaak de solo's van flea zijn wel grappig...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2002
    Locatie
    Neeritter
    Berichten
    105

    Standaard

    Waag jezelf eens aan Jaco Pastorius. tabs zijn er wel op het net :wink:

  10. #10
    emielow
    Guest

    Standaard

    rare bandleden heb je dan aadtos

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top