Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: naar bas switchen?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2003
    Locatie
    amstelveen
    Berichten
    646

    Standaard naar bas switchen?

    hai, ik heb nu 4 jaar gitaarles en wil eigenlijk ook basles. maar je mag maar een instrument. ik weet dus eigenlijk niet precies wat ik moet kiezen.
    ik vind gitaar wel melodischer, maar ben op zich niet zo'n soleer type. eindeloze solo's vind ik eigenlijk nogal onzin.
    bij bas vind ik het leuk dat je alleen noten speelt. alleen is mijn bas niet zo goed (zwaarder om in te drukken dan andere bassen waa ik wel eens op gespeeld heb) en moet ik dus weer vanaf een bepaald beginners niveau begeinnen.

    dus, advies? welke vragen moet ik mezelf stellen? en hoe kan ik het gitaarspelen een beetje up to date houden als ik dan basles kies?

    oja, ik zet dit ook op het basforum, gewoon om zowel de mening van gitaristen als bassisten te krijgen.
    Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang
    www.DeGroteMutzzz.tk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 februari 2004
    Berichten
    1.413

    Standaard

    hoezo mag je maar 1 instrument spelen?
    Ik ben ook nog van plan om bas erbij te spelen maar ik twijfel nog geen eens om daarom te stoppen met gitaar spelen

    Maarja ik kan niet voor je beslissen als ik jou was zou ik het gewoon allebij doen
    Handtekeningen zijn voor mietjes... net als broeken

  3. #3

    Standaard

    Een goede slaggitarist worden is ook een kunst. Je kan ook afwisselen een jaar, dat je een jaar op basgitaarles gaat, en na dat jaar weer overstapt op gitaarles. Sowieso is een jaar pauze van les nemen erg goed om jezelf wat meer te ontwikkelen, heb ik gemerkt. Als je na dat jaar weer les neemt weet je meer wat je wilt leren en ben je ook gemotiveerder. Weet je dat niet en ben je niet gemotiveerd, waarom heb je uberhaupt dan gitaarles genomen .

    En in dat jaar dat je geen gitaarles hebt kan je mooi basles nemen, best of both sides!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2003
    Locatie
    amstelveen
    Berichten
    646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thajan
    hoezo mag je maar 1 instrument spelen?
    Ik ben ook nog van plan om bas erbij te spelen maar ik twijfel nog geen eens om daarom te stoppen met gitaar spelen

    Maarja ik kan niet voor je beslissen als ik jou was zou ik het gewoon allebij doen
    ik mag maar in 1 instrument les (bij de muziekschool).

    ik vind mezelf trouwens geen slaggitarist ofzo, maar ik zal wel weer een hele andere kijk op het gitaarspelen hebben dan de meeste mensen, iig op de laatste plaat van de guano apes speelt de gitarist geen enkele solo.

    maar, iig het was debedoeling dat ik vandaag de hele dag bas en gitaar ging spelen. maar sinds ik thuis ben (3 uur) heb ik alleen nog maar achter de compu gezeten
    Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang
    www.DeGroteMutzzz.tk

  5. #5

    Standaard

    MSN-slet

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2003
    Locatie
    amstelveen
    Berichten
    646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
    MSN-slet
    ìk?!!!! :x

    nouja de beginfase van het kabelhebben hè. ik denk dat ik je dan maar ff toevoeg.


    maar open your eyes en big in japan van de gu a waren wel leuk op bas, maar niet super. nu nog ff op gitaar proberen. ik denk dat ik dan maar gewoon in een of ander verschrikkelijk amatauristisch bandje bas ga spelen, want dat lijkt me wel leuk. Het is tosch zo dat als je een beetje redelijk bas speelt zo een bandje vindt?
    Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang
    www.DeGroteMutzzz.tk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2003
    Locatie
    amstelveen
    Berichten
    646

    Standaard

    heeft ie geen msn....

    maar ik zit dus niet de hele dag achter de computer. omdat mn ouders er niet zijn staat ie toevallig wel aan vanf dat ik thuis ben (3 uur) maar ik heb ondertussen ook nog andere dingen gedaan, bv pizza gegeten.
    Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang
    www.DeGroteMutzzz.tk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 augustus 2001
    Locatie
    ergens
    Berichten
    335

    Standaard

    zozo...ze heeft een pizza gegeten :wink: ..ik bas zelf ook als een soort bijinstrument....gitaar is mijn ding, bas is leuk om te doen

  9. #9

    Standaard Re: naar bas switchen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dvmutzy
    maar je mag maar een instrument.
    neem ergens anders basles dan... vraag es wat rond in de buurt wie goed is en bel em op en vraag of je les kan krijgen.....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2003
    Locatie
    amstelveen
    Berichten
    646

    Standaard

    het idee van het moment is dat ik dan maar gewoon in een bandje ga als bassist (heb ik dat hierboven nou ook al gezegd?). ik vind namelijk componeren best belangrijk/daar wil ik nogal in groeien en daarvoor moet ik toch n stuk beter gitaar spelen dan ik nu doe.
    Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang Je onderschrift is te lang
    www.DeGroteMutzzz.tk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top