Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Tempo

  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.697

    Standaard

    Ja, andere bandleden mogen soms wel wat geduldiger zijn. Wij geven onszelf vaak iets té weinig tijd om dingen over te doen op de oefenavond. Dat komt ook omdat we zoiets hebben van "op een optreden moet je ook gewoon doorspelen als 't fout gaat".

    Als je wilt kijken, dan moet je snel zijn :smile:. We staan volgende week dinsdagmiddag in Spijkenisse met T99 (gave band). 's Avonds misschien nog in Wageningen (moet nog wat kortsluiten). Vrijdag weer in Spijkenisse (Café de Keijzer). Over een paar weken (18 mei) in Monster op een indoor festivalletje met als hoofdact Julian Sas. Maar toch vooral regionale stinkbandjes zoals wij.

    Daarna nemen we ff vakantie... één van de bandleden zet een kabelwaterskibaan met horeca op deze zomer :smile:. We gaan dan pas half juli weer optreden in Peer (België) aan de vooravond van het Belgium Rhythm & Blues Festival. Tenminste... waarschijnlijk regelen we nog wel een klein optredentje in Westland of Den Haag tussendoor om geoefend te blijven :smile:

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    Wel eens geprobeerd om tijdens de studeerfase met de hele band te repeteren op een metronoom? De click-track uit een Dr Rhytm werkt prima. Het is erg irritant om te doen, maar helpt in het begin om iedereen op de juiste lijn te krijgen. Drummer alleen met click-track werkt ook. We doen het alleen in het begin om te repeteren. Live komen we er wel uit meestal :smile:

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Op 2002-04-23 23:39, schreef Bouke:
    Wel eens geprobeerd om tijdens de studeerfase met de hele band te repeteren op een metronoom?
    Heb ik weleens aan de drummer voorgesteld maar die zit je dan glazig aan te kijken of je debiel bent of zo :smile:

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Over een paar weken (18 mei) in Monster op een indoor festivalletje met als hoofdact Julian Sas. Maar toch vooral regionale stinkbandjes zoals wij.
    Is dat overdag of s'avonds ?
    Monster is niet zover van mij vandaan ?
    Julian Saa ken ik niet , maar ik vind juist al die kleine lokale bandjes over het algemeen leuker.

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.697

    Standaard

    Het is geloof ik de hele dag daar in Monster. Je kan ff kijken op http://www.bluesaanzee.nl . Ondanks dat wij meestal 's avonds pas een beetje in vorm komen, spelen wij 's middags (bassist heeft een verjaardag).
    Dat geeft ons wel mooi de kans om te spelen, op te ruimen en ons helemaal tot aan het randje vol te laten lopen :smile:

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.697

    Standaard

    Julian Sas is overigens ook niet mijn persoonlijke favoriet. Het is weer een beetje meer gitaarhelden-blues... een rocker met wat gevoel :smile: Als je daarvan houdt, dan is 't zeker een aanrader.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik zet de datum in de agenda, een leuk bluesfestival is nooit weg.
    Het is hoop ik toch niet zo'n biergooiwedstrijd ?
    Ik was een keer in Pijnacker op een soort jaarlijks festival waarbij de plaatselijke jeugd vrolijk met bier stond te smijten gedurende de optredens.

    Wat is de naam van de band ?
    Die Ana Popovic is trouwens ook geen onbekende.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top