Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Ibanez JS100

  1. #1

    Standaard

    Ik zit er over te denken om een JS100 te kopen maar weet nog niet zeker of dit een goede keus is, kan iemand mij zeggen of dit een goede gitaar is of dat ik een ander type moet nemen?
    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    op zich hele leuke gitaar, alleen twee minpuntjes: de elementen zijn van ibanez zelf, de duurdere versies hebben elementen van dimarzio, echt veel beter. De tweede is de brug, er zit een lo-trsII op, opzich is daar niks mis mee maar als je eenmaal van een lo pro edge hebt geproeft wil je niet meer anders!!!!

  3. #3

    Standaard

    als je meer kan besteden, moet je het echt doen! Maar in principe is het een prima gitaar!!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Volgens m'n gitaarleraar is het het beste wat je voor dat geld kan krijgen..... volgens mij niet, hij heeft maar zes snaren, zeven is VEEL leuker

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2001
    Locatie
    Rotjeknor
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik heb zelf pas een JS100 gekocht.
    Prima gitaar en het geluid is beter dan ik had verwacht zonder de duurdere Di Marzio's uit de JS 1000.
    Upgraden kan je altijd nog.
    Die Floyd Lo trsII valt me trouwens ook mee na sommige negatieve berichten die ik heb gehoord.
    Hij blijft prima gestemd wat je ook doet.


    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2001-09-03 22:23 ]</font>

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2001
    Locatie
    Winsum
    Berichten
    150

    Standaard

    Net als Casey heb ik ook een paar maanden geleden een JS100 gekocht. Hij is nu iets in prijs verlaag, dat ten eerste, en deze gitaar ontstemd echt nooit, ik zweer het u, ook al wordt hier ergens beweerd dat dit wel zo is met dit locking systeem. Het is zeker de moeite waard, ga er gewoon een uur op zitten spelen en kijk of hij bevalt. Het is echt een gitaar die je alle kwaliteit voor het geld geeft dat je eraan besteed, en ik vraag me af of het verschil in de JS100 en de JS1000 echt het geld waard is, volgens mij valt het verschil in geluid alleen te meten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Ik vind het echt een prachtige gitaar. Helemaal de js1000, (kwijl kwijl) die wil ik wel hebben!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Alleen vind ik wel dat ibanez eigenlijk op de js100 dimarzio's moest zetten.(voor die prijs)

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    22 september 2001
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    95

    Standaard

    Is die JS 100 ook in Chrome Body uitvoering? Of is dat alleen de JS 1000 ?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2001
    Locatie
    Rotjeknor
    Berichten
    423

    Standaard

    De JS 1000 is er wel als chrome body, maar heet dan JS10th.
    In Duitsland bij Musicstore hebben ze er nog een te koop voor ruim 5000 mark.
    Mijn JS 100 word volgende week onder handen genomen.
    Di Marzio paf pro en fred erin.
    Ook gelijk een lo-pro edge , word het bijna een zwarte 1000,ik laat de frets gelijk met echt parelmoer inleggen.
    Niet dat goedkope Perloid wat Ibanez in z'n dure Jems stopt.
    Dat is gewoon papier met een plastic laagje.
    Als hij klaar is komt mijn rg 470 aan de beurt.
    3 x Di Marzio , Lo-Pro Edge , Rg 570EX metalen slagplaat , Parelmoer in frets , oude paarse lak verwijderen en in Burnt Stained Bleu (Jem7) kleur spuiten.
    Ondanks dat de JS 100 goed klinkt en de Lo-trs 2 geen slechte trem had ik toch liever een 1000 gehad.
    Jammer dat die er niet in het zwart zijn , dat vind ik de mooiste kleur voor een JS.
    Inruilen vind ik zonde want hij ligt heerlijk in mijn hand en speelt super.
    Maak ik er een Custom 100 van , is ook niet verkeerd en zeker apart!



    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: casey op 2001-09-25 12:36 ]</font>

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top