Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Gibson Nighthawk

  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    5 juni 2004
    Locatie
    den haag
    Berichten
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul
    Over het algemeen (er zijn verschillende types geweest) zeer goede en zeer ondergewaardeerde gitaren. Het is een beetje een alleskunner, de meeste werken met splitsbare humbuckers zodat je er ook single coil-achtige geluiden uit kan halen.
    Volgens mij staan er nu twee te koop op Marktplaats, zocht je daar info over ? Verkoper uit Nijmegen, ken ik toevallig. Goeie vent !
    Die gozer uit nijmegen is iid een goeie gast. Die blueshawk die hij verkoopt is ooit nog eens van mij geweest, als ik et geld had zou ik em terug kopen.

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Gitarenland is toch een kleine wereld. Ik heb mijn Godin LGX van 'm gekocht die ik nu straks weer verkoop. Die klonk erg eenzijdig door een rare setup op de vijfstanden schakelaar; dat is later vakkundig verholpen en da's nu ook zo'n veelzijdig kreng. Halshumbucker, hals gesplit, beide gesplit (en uit fase en dan heb je dus die "akoestische" tussenstand als op de Nighthawk waar over gesproken werd), brug gesplit en brughumbucker.
    Met dergelijke setups kun je echt alles aan.

  3. #13

    Standaard

    Ik ben nu bezig aan mijn tweede Nighthawk. Ik vind hem alsook beter klinken dan de verschillende les pauls die ik al gehad heb waaronder: Traditional, Classic, standard en Tribute. Mijn eerste was een Mojave Burst, Mijn tweede is een Glacier Blue die verassend genoeg een iets rondere neck heeft. Que klank zijn ze alletwee mooi gelijk.
    De push-pull is inderdaad om de coil split te doen. Niks meer of minder. De Switch is zowat het zwakste punt van de gitaar en is op mijn mojave burst verschillende keren kapot gegaan. Werd telkens vervangen door een origineel stuk.
    Ik ben zeker nog op zoek naar de andere kleuren dus als er iemand eentje van de hand doet...!! Let me know please

  4. #14

    Standaard

    Ik vind ze niet zo mooi ogen. Ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt.
    Ze zullen ongetwijfeld wel goed klinken en goed spelen...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Ik heb er geen in de aanbieding helaas, maar om na 6,5 jaar je eerste bericht te posten: Wat een geduld!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...stom-cst3.html

    Voor het uiterlijk zou ik het niet doen. Ooit eens op eentje gespeeld maar kan me er niets meer van herinneren.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb een Blueshawk gehad, lekker gitaartje. Ben je een grote vent dan oogt hij door de kleine body wat iel. Net als mijn Saint Blues, uitstekende plank alleen hij oogt wat klein op de bühne.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Werden die dingen niet ooit in de markt gezet als een Lady Paul?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top