Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Gibson Nighthawk

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    402

    Standaard Gibson Nighthawk

    Iemand ervaring met zo'n gitarre? Is het een (super) gitaar die z'n mannetje staat, of is het een ripp-of van z'n grote broer?!

    Gaarne uw commentaar... :lol:
    GAGAGAGAGA

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Over het algemeen (er zijn verschillende types geweest) zeer goede en zeer ondergewaardeerde gitaren. Het is een beetje een alleskunner, de meeste werken met splitsbare humbuckers zodat je er ook single coil-achtige geluiden uit kan halen.
    Volgens mij staan er nu twee te koop op Marktplaats, zocht je daar info over ? Verkoper uit Nijmegen, ken ik toevallig. Goeie vent !

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Ik heb ze wel eens uitgeprobeerd en ze klinken en spelen zeer goed.

    Om te zien vind ik ze echter iets minder, ik ben niet de kleinste en die gitaar om mijn nek ziet er echt niet uit...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    Ik vind het prima dingen, allrounder dan een Paul. I.d.d. ondergewaardeerd. Wordt later waarschijnlijk een collector's item.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    De body is inderdaad wat klein. Ik denk dat dat gebrek aan smoel ook de doodsteek is geworden voor dit model. Jammer, ze klinken zeer OK.
    Nou ik er over nadenk: het is eigenlijk een beetje zoals een Jaguar/Jazzmaster de asymmetrische variant op een Stratocaster is met ruimere klankmogelijkheden, zo is de Nighthawk een asymmetrische variant op de Les Paul, met ruimere klankmogelijkheden.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb er één.

    Het is een Landmark Series Mojave Burst.

    de mini humbuckers zijn wel vervangen door gewone humbuckers (die in de lp custom zitten)

    M'n andere gitaar is een SG met een seymour duncan distortion erin.

    De Nighthawk klinkt pakken beter, om nog maar te zwijgen van de clean die je met die gesplitste humbuckers.

    Weet er iemand toevallig wat er precies gebeurt als je splitst en de schakelaar in het midden zet, klinkt zeer akkoestisch?

  7. #7

    Standaard

    schakelaar in de miden is de gesplitste humbuckers, maar dan beide. Zeer goede sound idd. Ik persoonlijk vindt ze beter klinken dan de paul zelf. maar goed, daar wordt ik vast voor neergemept.. LOL.

  8. #8

    Standaard

    oh ok, omdat de verkoper iets zei als: "dan zijn ze uit fase" wat dat ook mag betekenen..

    en ja, die nighthawk hoeft zeker niet onder te doen voor onze andere gitarist z'n les paul (studio wel , maar toch)

    gelukkig ben ik klein, waardoor sommige mensen (natuurlijk geen kenners zoals hier op het forum) zich zelfs vergissen en denken dat het een les paul is, maar ja, ik vind de vorm persoonlijk ook niet zo mooi

    heb hem voor een goeie prijs kunnen kopen, kon hem niet late liggen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    schakelaar in de miden is de gesplitste humbuckers, maar dan beide.
    zoals de middenstand (2 single coils) bij een telecaster? klinkt ie dan ook vergelijkbaar?

    k heb een tijdje terug op een standard gespeeld en het beviel me erg goed, zowel qua sound als bespeelbaarheid. ik was toen alleen LP gericht en dacht: k heb al een strat. ik kijk nu rond voor een goede allround gitaar: mooi clean singlecoil geluid, maar ook de ballen van een humbucker. ben intussen alleen vergeten hoe de nighthawk precies klinkt.

  10. #10

    Standaard

    geen idee hoe een telecatser in midden stabd klinkt . Sorry. geluid is een wat nerveuze agressive singleoicl. echte sc heb je natuurlijk de strat voor. Maar beste benadering die ik tot nu toe gehoord heb...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top